درباره اسنپ چت چه می‌دانیم

اسنپ چپ یک ابزار پیام رسان تصویری است که به کابران اجازه می‌دهد عکس‌ها و ویدئوهای کوتاه را که فقط برای ۱۰ ثانیه قابل مشاهده هستند، به اشتراک بگذارید. این عکس‌ها و ویدوئوها پس از حداکثر ۱۰ ثانیه (این زمان از ۱ تا ۱۰ ثانیه قابل تغیبر است) از بین می‌روند.
اسنپ چت پلت فرمی جدید در بین شبکه‌های اجتماعی است که به تازگی بسیار فراگیر شده است و بیشتر کابران آن را جوانان و نوجوانان ۱۳ تا ۳۴ سال تشکیل می‌دهند. ۱۰۰ میلیون کاربر در روز در این شبکه فعالیت می‌کنند و تقریبا ۸ میلیون ویدئو در روز در اسنپ چت دیده می‌شود.
در واقع اسنپ چت شبکه‌ای جوان پسند است. نوع محتوایی که در آن تولید می‌شود با وجود تمام فیلترهایی که برای عکس‌ها و ویدئوها وجود دارد، آن را به یک شبکه‌ای شاد و سرگرم کننده و نه چندان جدی تبدیل کرده است.
اسنپ چت فیلتر
 
یکی از ویژگی‌های اسنپ چت که آن را از شبکه‌هایی همچون اینستاگرام متمایز می‌کند، زمان محدود برای دیدن عکس‌ها و ویدئوهاست. محتوای تولیدی در این شبکه‌ پس از ۱۰ ثانیه از بین می‌روند؛ البته این زمان از ۱ تا ۱۰ ثانیه قابل تغییر است و این عدد بستگی به انتخاب شما دارد. در واقع مخاطبان شما بعدا نمی‌توانند محتوایی که تولید کرده‌اید را ببینند مگر آنکه از آن اسکرین شات بگیرند.
پس با توجه به این ویژگی اسنپ چت می‌توان گفت که لازم نیست وسواس زیادی برای انتشار عکس‌ به خرج دهید. این شبکه بیشتر برای به تصویر کشیدن و به اشتراک گذاشتن اتفاق‌های در لحظه مناسب است.
درست است که گفتیم این شبکه حالتی FUN  و رنگی دارد اما مراقب محتوایی که به اشتراک می‌گذارید باشید. چیزی را منتشر کنید که برای عموم مردم مناسب باشد.
 
از جمله نکات دیگری که بهتر است در مورد این شبکه بدانید، این است که این شبکه حالتی خصوصی یا private  دارد، یعنی شما نمی‌توانید مطلب را بازنشر کنید.
نکته بعدی فالو یا دنبال کردن دیگران در اسنپ چت است. اگر قرار است برای کسب و کار خود فعالیت داشته باشد، شاید بهترین راه برای فالو کردن شما، استفاده از QRکد است. می‌توانید با به اشتراک گذاشتن QR کد مخصوص حساب کاربری‌تان، افراد را به فالو کردن‌ خود ترغیب کنید.
حالا با همه صحبت‌هایی که کردیم، آیا می‌توان از این شبکه اجتماعی در جهت برندیگ و پیشبرد کسب و کارمان استفاده کرد؟
شاید این شبکه اجتماعی در ایران به آن چنان محبوبیتی دست نیافته باشد، اما با توجه به روند رو به رشد این شبکه اجتماعی، انتظار آن را داریم که در آینده‌ای نه چندان دور اسنپ چت هم همانند شبکه‌‌هایی مثل اینستاگرام در بین کاربران ایرانی محبوب شود. پس بد نیست از الان فعالیت در این شبکه اجتماعی را شروع کنید.

تولید محتوا

چه محتوایی را در اسنپ چت تولید کنیم تا برای کسب و کار ما مفید باشد؟
۱. قبلا هم گفتیم که اسنپ چت بیشتر برای به اشتراک گذاشتن فوری و زنده اطلاعات است. اگر رویدادی را در پیش دارید، چه بهتر است که قسمت‌هایی از آن‌ را از طریق اسنپ چت به اشتراک بگذارید.
رویداد زنده در اسنپ چت
۲. اگر محصول جدیدی تولید یا عرضه کرده‌اید، اسنپ چت می‌تواند اولین تصاویر و ویدئو‌های محصول‌تان را نشان دهد. پس با اسنپ چت می‌توانید محصول جدیدتان را سریع به مخاطبان نشان دهید. حتی می‌توانید در دیگر شبکه‌های اجتماعی اعلام کنید که قرار اسن محصول‌تان را در اسنپ چت معرفی کنید.
لانچ محصول در اسنپ چت
تبلیغ و معرفی در اسنپ چت
۳. می‌توانید به مخاطب‌تان حس مشارکت و همراهی در کسب و کارتان بدهید. به آن‌ها بگویید با محصول‌تان اسنپ درست کنند و به اشتراک بگذارند (به تصاویر و ویدئوها در اسنپ چت، اسنپ می‌گویند). این کار می‌تواند مخاطبان بیشتری را با برندتان درگیر کند.
درگیر کردن مخاطب با برند
۴. از پشت صحنه‌ها فیلم و عکس بگیرید و به اشتراک بگذارید. پروژه‌های عکاسی، رویدادها و همایش‌ها، فرآیند تولید محصول و … بهترین سوژه‌ها برای درست کردن اسنپ هستند.
پشت صحنه
۵. می‌توانید حساب‌های شبکه‌های اجتماعی دیگرتان را در اسنپ چت معرفی کنید و از کاربران بخواهید شما را در آن‌ جا هم دنبال کنند.
۶. فرض کنیم می‌خواهید فروش ویژه به مدت محدودی داشته باشید. اسنپ چت بهترین کانال برای بیان کردن پیشنهادات ویژه‌ و فروش سریع است.
۷. تیم‌های ورزشی می‌توانند بهترین استفاده را از اسنپ چت بکنند. آن‌ها می‌توانند اسنپ‌هایی را قبل و بعد و حتی در طول مسابقه تهیه کنند و به اشتراک بگذارند.
مسابقات ورزشی در اسنپ چت
۸. همان طور که در اوایل مطلب خواندیم، انپ چت شبکه‌ای جوان پسند است. پس اگر مخاطب برندتان جوانان و نوجوانان هستند، توصیه می‌کنیم حتما از این شبکه اجتماعی استفاده کنید.
 

Story  یا داستان

یکی از ویژگی‌های اسنپ چت، قابلیت Story  است. همان طور که گفتیم در اسنپ چت می‌توانید ویدئوهای کوتاه ۱۰ ثانیه بگیرید. علاوه بر اینکه می‌توانید آن را برای مخاطب خاصی به بفرستید، می‌توانید آن به قسمت Story  هم بفرستید. در واقع می‌توانید از رویدادی ویدئوهای کوتاه تهیه کنید و داستانی را نقل کنید. این ویدئوها تا ۲۴ ساعت در اسنپ چت شما باقی خواهند ماند.