پسووردی را انتخاب کنید که علاوه بر امنیت بالا، به راحتی آن را  به یاد بیاورید
در اینجا به یک سری تکنیک اشاره می‌کنیم که می‌توانید به کمک آن‌ها پسوورد‌هایی راحت و دارای امنیت بالا بسازید.
 
همه‌ی کاربران باید نسبت به امنیت حساب‌های آنلاین خود دقت کنند. تکنیک‌هایی که اینجا به آن اشاره می‌کنیم به شما کمک می‌کند تا علاوه بر اینکه پسوورد‌هایی با امنیت بالا بسازید، به راحتی نیز آن‌ها را به یاد بیاورید.
از پسوورد منیجر‌ها استفاده نکنید. اگر از آن‌ها مرتبا استفاده کنید هکرها به راحتی می‌توانند پسوورد شما را حدس بزنند. از پسووردهای زیر هم که درصد قابل توجهی از مردم از آن‌ها استفاده می‌کنند، استفاده نکنید:
password, QWERTY, 123456, 00000 and Letmein
از اطلاعاتی که با زحمت کمی حدس زده می‌شوند به عنوان پسوورد استفاده نکنید. اطلاعاتی مثل نام همسرتان، فزرندانتان و حیوان خانگی‌تان و یا تاریخ تولد و دیگر جزئیاتی که می‌توان از طریق شبکه‌های اجتماعی به آن‌ها پی برد، استفاده نکنید.
یکی سری از متخصصین پیشنهاد می‌کنند که از کلمات به زبان انگلیسی و یا نام مکان‌ها استفاده نکنید. بیشتر از اعداد و بالا پایین کردن حروف و نشانه‌ها استفاده کنید و حداقل اندازه‌ی آن ۶ کاراکتر باشد (هرچه طولانی‌تر باشد، بهتر است). البته احتمال اینکه این نوع  پسووردها را فراموش کنید بسیار است.  پس بهتر است از ابزارهایی مانند Sticky Password استفاده کنید تا پسووردهای‌تان را ذخیره کند.
اگر از سایتی مرتبا استفاده می‌کنید و نمی‌خواهید در هر بار ورود Sticky Password را اجرا کنید پس بهتر از پسووردی انتخاب کنید که بتوان آن را به یاد سپرد.
همچنین می‌توانید در هر جا که شد  از ورود دو مرحله‌ای استفاده کنید. خیلی از سایت‌ها مثل یاهو، فیس بوک، توییتر، دراپ باکس، لینکداین، آمازون، پی‌پل، مایکروسافت، اورنوت این سیستم را دارند اما باید به صورت دستی آن‌ها را فعال کرد.

پسووردی خوب و قوی بسازید

یکی از راه‌های درست کردن پسوورد خوب این است که یک عبارت را در نظر بگیرید و حرف اول هر کلمه را کنار هم بگذارید. ابتدا و انتهای پسوورد نیز از حروف بزرگ استفاده کنید. در صورتی که این عبارت عدد هم داشت، از آن عدد نیز استفاده کنید. مثلا عبارت “Bradford is thirty two miles from Manchester” را در نظر بگیرید، پسوورد آن به این شکل خواهد بود: Bi32mfM
خیلی راحت می‌توانید یک خط از یک آهنگی که آن را به خاطر دارید، انتخاب کنید. مثلا به یاد سپردن حروف ابتدایی Jack and Jill went up the hill” خیلی ساده است و پسوود آن به این شکل خواهد بود: JaJwuth
به جای یک سری از حروف از علامت‌ها و نشانه‌ها و اعداد استفاده کنید که حدس زدن آن را بسیار سخت‌تر می کند. مثلا به جای ‘i’ از  ۱ و به جای ‘a’ از ۴ استفاده کنید. پس کلمه‌ی Christmas تبدیل می‌شود به Chr1stm4s که پسوورد خوبی تلقی می‌شود.
اگر می‌بایست چندین پسوورد‌ را به خاطر بسپارید، می‌توانید از قسمتی از اسم سایت در پسووردتان استفاده کنید. مثلا پسوورد فیس‌بوکتان می‌توان  FaceM4tr1x باشد. می‌توانید ترکیبی از اسم سایت و فیلم مورد علاقه‌تان و یا یک سری از اعداد برای ایجاد یک پسوورد خوب و غیر قابل حدس و چیزی که در ذهن‌تان بماند، استفاده کنید.
 
مطلبی که ترجمه کردم در سایت گردو منتشر شده.