کسب و کارهای مختلف از اینستاگرام به عنوان راهی برای برقراری ارتباط با مخاطبان و مشتریان خود استفاده می‌کنند. اما شاید تا به حال درک درستی از تاثیر محتوای‌شان بر روی مخاطبان نداشتند. اینستاگرام به طور رسمی ابزار جدید خود را که مخصوص کسب و کارهاست، معرفی کرده است که تجزیه و تحلیل پروفایل‌های تجاری و قابلیت درست کردن تبلیغات را مستقیما از طریق اپ میسر می‌کند.
با رشد کسب و کارها در اینستاگرام، مسئولان این شبکه اجتماعی به این نتیجه رسیدند که کمبود سرویسی مخصوص کسب و کارها در این شبکه اجتماعی حس می‌شود. کسب و کارها نیاز دارند تا دید بهتری از جامعه‌ مجازی که در آن فعالیت می‌کنند، داشته باشند. آن‌ها نیاز داشتند تا از عملکرد پست‌شان در اینستاگرام مطلع شوند.
با توجه به همه این موارد و نیازها، اینستاگرام ابزار کسب و کار جدیدی عرضه کرد. وبلاگ سرویسبافر به معرفی جامع این خدمات پرداخته است.

پروفایل‌های تجاری

پروفایل‌های تجاری قابلیت رایگان و جدید اینستاگرام هستند که به حساب‌هایی که می‌خواهند در این شبکه اجتماعی به عنوان کسب و کار شناخته شوند، تعلق می‌گیرد و برندهایی که پروفایل تجاری دارند می‌توانند انتخاب کنند که کاربران‌شان از چه طریقی با آن‌ها در ارتباط باشند؛ تلفن، پیام و یا ایمیل.
پروفایل‌های تجاری فقط برای کسانی در دسترس است که قبلا برای کسب و کار خود در فیس‌بوکحساب کاری ساخته باشند.
کلید contact یا تماس در کنار کلید following قرار دارد. کاربران با کلیک کردن بر روی این قسمت می‌توانند با آن برند در ارتباط باشند و یا از موقعیت مکانی آن‌ها باخبر شوند.
با لمس location موقعیت مکانی شرکت در نقشه نشان داده می‌شود.

Insights

Insights در اینستاگرام به کسب و کارها اطلاعات مفیدی در مورد دنبال کنندگان و اینکه کدام پست بازخورد بهتری نسبت به دیگران داشته است، می‌دهد. اینستاگرام معتقد است هرچقد بیشتر از رفتار و روحیات مخاطبان خود بدانید، محتوای بهتری را می‌توانید تولید کنید.
ویژگی‌های Insights شامل اطلاعاتی در مورد پست‌هایی که لایک بیشتری خورده‌اند، پست‌هایی که کاربران توجه بیشتری به آن‌ها داشته‌اند و همین طور اطلاعاتی در مورد دنبال کنندگان مثل سن و جنسیت و موقعیت مکانی می‌شود.
کاربران اینستاگرام تجاری می‌توانند بفهمند دنبال کنندگان‌شان از کدام کشور هستند و حتی شهر آن‌ها را متوجه شوند این اطلاعات برای بازاریابان بسیار با ارزش است، مخصوصا این که زمان اوج استفاده دنبال کنندگان‌تان از اینستاگرام را نشان می‌دهد.
همچنین می‌توانید پست‌ها را بر اساس بیشترین تاثیر خود بر هفته یا در ماه را مشاهده کنید.

توسعه

قابلیت توسعه یا پروموت پست‌های‌تان می‌تواند مخاطبان بیشتری را با برند شما آشنا و درگیر کند.
برای تبلیغات بهتر می‌توانید یکی از پست‌هایی که قبلا به اشتراک گذاشته‌اید را انتخاب کنید و با اضافه کردن یک دکمه، کاربران را تشویق به استفاده از پست‌تان کنید. می‌توانید مخاطبان هدف را انتخا کنید و یا به از اینستاگرام بخواهید که مخاطبان هدف را برای شما انتخاب کند. پس از آن پست شما به صورت تبلیغ به هر مدت که بخواهید، برای کابران نشان داده می‌شود.
در ابتدای کار تبلیغات، اینستاگرام قصد دارد که با راحت‌ترین شکل ممکن کسب و کارها را با تبلیغات آشنا کند.
این مطلبی که ترجمه کرده‌ام در سایت تروبا منتشر شده است.