با وجود یک بازاریابی محتوایی مناسب، کسب و کارها می‌توانند برند خود را بسازند، سطح آگاهی مخاطب خود را بالا ببرند و اعتماد را در آن‌ها به وجود بیاورند. این دست بازاریابی‌ها کسب و کارها را به عنوان یک منبع معتبر و قابل اعتماد نشان می‌دهد. ارتقا و به اشتراک گذاشتن محتوای مربوط به کسب و کارتان می‌تواند افراد زیادی را به سمت رسانه‌های اجتماعی‌ و پلت فرم‌های دیجیتالی‌تان جذب کند.
با وجود تمام تاثیرات خوبی که این نوع بازاریابی دارد، نگاهی می‌اندازیم به نکاتی که باید در اجرای این نوع بازاریابی حتما رعایت کنید:
«مدیر محتوا» عنوان جدیدی در بازاریابی
این فرد کمک می‌کند تا فعالیت‌های فروش و بازاریابی با یکدیگر هم راستا شوند و تضمین کند که این دو قسمت برای رسیدن به یک هدف مشترک فعالیت می‌کنند. بعلاوه این فرد با چشم اندازهایی که دارد کمک می‌کند تا استراتژی‌های محتوایی شامل وبینارها، ویدئوها و پست‌های وبلاگ باهم هم راستا باشند.
مدیر محتوا با شکل دهی به استراتژی‌ها و نظارت بر اجرای آن‌ها تضمین می‌کند که کل مجموعه بر روی یک هدف یکسان متمرکز باشد. هر کسی که این کار را به عهده می‌گیرد باید توانایی تولید و مدیریت و توزیع محتوا را در چندین پلت فرم داشته باشد تا مخاطبان بیشتری مطالب مربوط به این مجموعه را ببینند.
بهینه سازی تلفن همراه بسیار مهم است
در گزارشی که مرکز تحقیقاتی Pew در سال ۲۰۱۴ منتشر کرد ۹۰ درصد امریکایی‌های بالای ۱۸ سال تلفن همراه دارند و نزدیک به ۶۰ درصد آن‌ها تلفن هوشمند دارند. تقریبا نیمی از بزرگ سالان امریکایی نیز تبلت دارند.
با چنین سطح نفوذی که تلفن‌های همراه دارند خیلی هم از دور از ذهن نیست که استفاده از وب موبایل بیشتر از لپ تاپ شود. با توجه به اینکه تلفن‌های هوشمند روز به روز ارزان‌تر می‌شوند کار بر روی بازاریابی محتوا بر روی موبایل‌ها امری ضروری است.
همان طور که بر روی خبرنامه‌های ایمیلی و گزارش‌ها و پادکست‌ها کار می‌کنید، باید بهینه سازی محتوا برای تلفن‌های همراه را نیز در نظر بگیرید. اگر از این قسمت از کارتان صرف نظر کنید یعنی حجم زیادی از مخاطبان‌تان را از دست می‌دهید.
این کار را هم به خوبی و با دقت انجام دهید مثلا ویدئوها باید به خوبی بر روی تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها پخش شوند و وبینارها باید طوری باشند که مردم بتوانند در آن شرکت کنند. فکر کردن به تلفن‌های همراه این تضمین را می‌دهد که شرکت شما در ماه‌های آتی رو به سقوط نخواهد بود.
پست‌های ویدئویی به عنوان نویسنده‌ی مهمان 
خیلی از شرکت‌ها فرصت‌ها را غنیمت می‌شمارند تا به عنوان مهمان در وبلاگ‌های شرکت‌های دیگر پستی بنویسند. حالا تصور کنید بتوانید پست ویدئویی را منتشر کنید؛ تاثیر آن چند برابر خواهد بود.
بلاگر‌های مهمان می‌توانند به راحتی ویدئوهایی با کیفیت بالا که در مورد موضوع‌های مهم به مخاطب اطلاع رسانی می‌کند، تولید کنند. ویدئوها علاوه بر گفتن، نمایش هم می‌دهند پس این شرکت مورد توجه بیشتری قرار می‌گیرد.
مطالعات نشان می‌دهد که ویدئوها روش جدیدی برای جذب مخاطلب هستند و تکامل ویدئوهای مهمان نیز بر عهده‌ی ماست.
استفاده از افراد صاحب نام
سعی نکنید که همه‌ی مطالب و محتواها را در خانه درست کنید. از افراد متخصص نیز برای بهتر انجام دادن این کارها کمک بگیرید.
مثلا از یک فرد معروف و صاحب نام برای نوشتن مطلبی در مورد محصول‌تان کمک بگیرید. افرادی را در حوزه‌ی بازاریابی‌تان به کار بگیرید که با آن‌ها مصاحبه کنند. تمام این مطالب را ویرایش کنید و به عنوان یه یک بسته‌ی محتوایی در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. از آنان نیز بخواهید که این مطالب را با دنبال کننده‌های خود به اشتراک بگذارند.
آموزش‌های آنلاین
یک سری از شرکت‌ها هم برای جذب مخاطب و هم پیشرفت کاری خود از یک سری منابع آنلاین استفاده می‌کنند تا بازدیدکنندگان بتوانند در مورد مسائل مرتبط با صنعت شما آموزش ببینند.checklist
یکی از این رویدکردها استفاده از مدل دانشگاهی است که در آن کاربر از دوره‌های آنلاین، ماژول‌های آموزشی و ابزارهای خودآموز استفاده می‌کند. بسته‌های محتوایی برای آموزش مشتریان‌تان برای مطالبی که می‌خواهند یاد بگیرند، راه تاثیرگذاری برای پیوند آن‌ها با وب سایت‌تان است.
لیستی تهیه کنید تا مطمئن شوید مطالب مناسب و مفید و مورد نیاز کاربران را در اختیارشان قرار می‌دهید. حتما چک کنید مطالب از کیفیت بالایی برخوردار باشند، به روز و قابل فهم باشند.
از افراد مختلف و متخصص برای انجام این کار کمک بگیرید. ویدئوهای آنلاین پست کنید و با افراد موفق مصاحبه کنید.
استفاده از گوگل پلاس و اسلاید شیر
چشم‌تان فقط به فیس بوک نباشد. شبکه‌های اجتماعی دیگری هم هستند که در زمینه‌ی بازاریابی محتوایی B2B بسیار مناسب‌تر و موفق‌تر هستند. با وجود فناوری‌هایی که گوگل هر سال از آن پرده برداری می‌کند، بدون شک گوگل پلاس یک شبکه‌ی اجتماعی جدید با نوآوری فراوان در زمینه‌ی به اشتراک گذاری است.
افراد زیادی از گوگل پلاس برای به اشتراک گذاشتن محتوای مطالب و اطلاعات شرکت‌شان استفاده می‌کنند. حرفه‌ای‌ها همان طور که مطالب شخصی و عکس‌های‌شان را با دوستان و آشنایان‌شان به اشتراک می گذارند با کارشان نیز در ارتباط هستند.
اسلاید شیر نیز نقشی کلیدی در به اشتراک گذاری محتوا دارد. با تهیه‌ و تنظیم مطالب مختلف و به اشتراک گذاشتن آن‌ها با گروه‌ها می‌توان مخاطبان بیشتری را به محصول خود جذب کنید. کار شما باید به گونه‌ای باشد که مخاطب را درگیر مطلب‌تان کند و در عین حال مطالبی واضح و ساده را با آن‌ها به اشتراک بگذارید.
با وجود تمام مطالبی که گفتیم می‌توان فهمید که بازاریابی محتوا به سرعت در حال رشد است. صنعت و تکنولو‌ژی هر سال به پیشرفت‌های بزرگی می‌رسد که این بدین معناست باید بینش بیشتری را در مورد محصولاتمان در اختیار مخاطب بگذاریم.
 
مطلبی که ترجمه کردم در سایت پارسیش منتشر شده.