راحت نبودن با صفحه‌ی شروع ویندوز ۸
بسیاری از کاربران نمی‌توانند ارتباط خوبی با صفحه‌ی شروع ویندوز ۸ برقرار کنند. خیلی از آنان برای پیدا کردن برنامه یا فایل مورد موردنظرشان از WIN+R استفاده می‌کنند و با کمک پنجره‌ی کوچکی که باز می‌شود به جست و جوی برنامه می‌پردازند.
همین موضوع برای پیدا کردن برنامه‌های محبوب‌ کاربران هم صادق است؛ مثل دسترسی به  Control Panel و  My Computer.
با طی کردن مراحل زیر می‌توانید به یک منوی منحصر به فرد که جایگزین منوی استارت قدیمی است،دست پیدا کنید.

نوار ابزارها‌ی مخصوص را جایگزین منوی استارت کنید

شاید بدانید که نوار ابزار دستکتاپ ویندوز را می‌توانید به شکل‌های مختلف تغییر دهید. این نوار ابزار می‌تواند جا به جا شود، در زمانی که استفاده‌ای از آن نمی‌کنید، ناپدید شود، و سایز آن تغییر کند. همچنین این نوار ابزار از منوی‌های سفارشی که هسته‌ی اصلی این ایده هستند، پشتیبانی می‌کند.

در قسمت نوار ابزار (Toolbar) کلیک راست کنید و Toolbars > New toolbar را انتخاب کنید.

سپس در قسمت جست و جو برای فایل‌ها، مسیری که می‌خواهید را paste  کنید، مثل:
 C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs
پس از انجام آن Select Folder را کلیک کنید.

مشاهده خواهید کرد نوار ابزار به سمت راست دسکتاپ منتقل شده است. همچنین می‌توانید با راست کلیک کردن و نگه داشتن آن، آیتم های مختلف را جا به جا کنید. ممکن است این نوار ابزار در ابتدا کمی شلوغ به نظر بیاید، اما می‌توانید با جا به جا کردن آیتم‌ها، آن را مرتب کنید.
بعد از اتمام کار باید در نوار ابزار به دنبال شکل  “>>” بگردید، می‌توانید بر روی آن کلیک کنید و به یک سری از برنامه‌ها دسترسی پیدا کنید. این همان نوار ابزار جدید شماست. تقریبا می‌توان گفت این همان مدل کلاسیک منوی استارت است.

منوهای دسکتاپ پنهان را پیدا کنید

فقط به این لیست برنامه‌ها اکتفا نکنید. می‌توانید به نوار ابزار خود منوهای دیگری را از همین روش و فقط با آدرسی متفاوت، اضافه کنید.
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\ ـــــ این آدرس هر پوشه و آیتمی که در پوشه‌ی منوی استارت باشد را اضافه می‌کند.
به یاد داشته باشید که با کلیک راست کردن بر روی قسمت چپ نوار ابزار  منویی جالب از یک سری برنامه‌های مفید و پراستفاده برای شما باز می‌شود (مثل Event Viewer, Task Manager , Control Panel).
صفحه‌ی شروع ویندوزهای ۸ برای بسیاری از کاربران ایده آل نیست. اگر ترجیح می‌دهید از دسکتاپ استفاده کنید، این منوهای پنهان می‌تواند به شما برای انجام کارتان کمک کند، بدون آنکه توسط طراحی‌های مدرن سردرگرم بشوید.
 
مطلبی که ترجمه کردم در سایت گردو منتشر شده.