جوراب هم بخشی از تیپ و استایل شماست که شاید کمترین اهمیت را به آن می‌دهید. گاهی اوقات انتخاب نادرست جوراب باعث می‌شود استایل و ظاهر شما به کلی تغییر کند.

به همین دلیل در اینجا سعی داریم نکاتی را مطرح کنیم که شاید هنگام انتخاب و پوشیدن جوراب کمتر آن‌ها را در نظر می‌گیرید.

رنگ مناسب انتخاب کنید

رنگ مناسب انتخاب کنید

برای لباس خود باید جورابی را انتخاب کنید که مکمل رنگ لباس‌ شما باشد. برای این کار باید بدانید کدام رنگ‌ها با هم هماهنگ هستند. بنابراین اگر در انتخاب رنگ شک دارید، رنگی را انتخاب کنید که با شلوارتان یکی باشد. تضادی که ایجاد می‌کند باعث می‌شود قدتان بلندتر جلوه کند. اگر رنگ جوراب با رنگ کفش یکی باشد، همین تضاد قد شما را کوتاه‌تر نشان می‌دهد. البته این قانون برای تیپ و استایل رسمی صادق است.

جوراب‌ باید تازه و تمیز باشد
جوراب‌ باید  تمیز و مرتب باشد

جوراب حتماً باید تمیز و مرتب باشد. اگر  جوراب‌تان از قیافه افتاده است حتماً آن را دور بیاندازید. نگذارید داشتن بوی بد جوراب جزء ویژگی‌هایتان شود.

هیچ وقت نباید ساق پا معلوم شود

هیچ وقت نباید ساق پا معلوم شود

زمانی اجازه‌ی نمایش پای خود را دارید که جوراب نپوشیده‌اید. وقتی می‌نشینید ممکن است شلوارتان تا پنج سانتیمتر  بالا برود. پس اطمینان حاصل کنید که جوراب‌تان می‌تواند این پنج سانتیمتر را پر کند. جوراب باید حداقل ۷ سانتیمتر از ساق پا، تقریباً تا میان مچ و زانو را بپوشاند.

جوراب‌های اسپرت را با لباس‌های اسپرت بپوشید
جوراب‌های اسپرت را با لباس‌های اسپرت بپوشید

جوراب مناسب را در مکان مناسب و در زمان مناسب بپوشید. جوراب‌های اسپرت یا ورزشی را برای ورزش کردن استفاده کنید. از آن دسته از مردها نباشید که با کت و شلوار خود جوراب کوتاه، و بدتر از آن جوراب کوتاه و سفید می‌پوشند.

جوراب باید همیشه ست باشد

جوراب باید همیشه جفت باشد

شاید به نظر پیش پا افتاده باشد، اما هنوز هم افرادی هستند  که جوراب‌های لنگه به لنگه می‌پوشند. افرادی که چند جفت جوراب مشکی دارند ممکن است به صورت تصادفی دو جوراب را انتخاب کنند، چون صرفاً رنگشان مثل هم است. شاید به نظرتان کسی به این موضوع توجه نکند که جنس جوراب‌های شما متفاوت است، اما بهتر است ریسک نکنید. علاوه بر این شما دوست ندارید خود را یک فرد شلخته نشان ندهید.

خریدن جوراب را دست کم نگیرید
خریدن جوراب را دست کم نگیرید

شاید افراد زیادی باشند که به خرید جوراب و جنس آن توجهی ندارند. اما وقتی بعد از یک روز شلوغ به خانه برمی‌گردید، متوجه خواهید شد جنس جوراب چقدر تاثیر گذار است.

از این به بعد در خرید و استفاده‌ی جوراب‌ دقت کنید. جوراب تمیز، مرتب، با رنگ مناسب باید جزء قواعد پوشش شما باشد.

این مطلب در سایت هاکوپیان منتشر شده.