شاید شما بخواهید مطلب‌تان بیشتر در فیس بوک دیده شود و کاربران را به سمت را خود جذب کند. چندین نکته وجود دارند که گفته می‌شود در افزایش آمار خوانندگان فیس بوک تاثیر مثبت دارد. صفحه‌ی بافر در فیس بوک این نکات را امتحان کرده است تا ببینید نتیجه‌ی کار چگونه خواهد بود.
دستور کار
اول از همه بفهمید که کدام استارتژی فیس بوک بیشتر به کار شما می‌آید. در همین ابتدا به سراغ صفحه‌ی بافر فیس بوک می‌رویم. برای مثال به اطلاعات زیر در مورد  این صفحه‌ی فیس بوک در طول ۹۰ روز توجه کنید:

  • میانگین پست‌ها: ۶۵۲
  • میانگین کلیک‌های هر پست: ۴۹
  • میانگین کامنت‌های هر پست: ۱.۳
  • میانگین اشتراک گذاری هر پست: ۱.۶
  • میانگین لایک‌های هر پست: ۴.۵

پس از به دست آوردن چنین اطلاعاتی می‌توان راه‌کارهایی را مد نظر قرار داد تا این اعداد و ارقام را بهبود بخشید. در این جا می‌خواهیم یک سری موارد امتحان شده در فیس بوک را در نظر بگیریم و در مورد نتایج و تاثیرات هر یک صحبت کنیم.
۱. پست کردن مطالب در ساعات غیر اوج
هر زمان که کسی فیس بوک خود را چک می‌کند، می‌تواند نزدیک به ۱۵۰۰ مطلب را به صورت بالقوه ببیند. بیشتر این پست‌ها در طول روز و در ساعات بین ۸ صبح تا ۶ بعد از ظهر به اشتراک گذاشته شده‌اند که ساعت اوج نام دارد.
حالا استراتژی فیس بوکی ما این است که در ساعات غیر اوج مطالب را پست کنیم.
در این بررسی ۵۸۰۰ صفحه با بیش از یک و نیم میلیون پست مد نظر قرار گرفته شده است که نتیجه‌ی آن بدین شرح است: قبل و بعد از ساعت‌های کاری معمول مطالب خود را پست کنید.
اگر می‌خواهید مطلب شما دیده شود استراتژی خود را تغییر دهید و در ساعات کاری مطالب خود را پست نکنید.
نمودار زیر نشان می‌دهد که کاربران در ساعات غیر اوج بیشتر با مطالب فیس بوک در ارتباط هستند، و این دقیقا برعکس زمان اوج پست کردن در فیس بوک است.
Graph1PostFreqandEffectTOD
این استراتژی را صفحه‌ی بافر در فیس بوک امتحان کرده است و مطالب را در ساعت‌های ۷ صبح و ۱۱ شب پست کرد. نتیجه از این قرار شد: ‌در کل تعداد کلیک‌ها افزایش یافت و بیشترین مقدار آن برای ساعت ۱۱ شب بود.
۲. به صورت مداوم مطلب در فیس بوک بگذارید؛ ۶ بار در روز
یکی از مواردی که می‌تواند دیده شدن مطالب یا کلیک شدن آن را افزایش دهد، تداوم در ارسال و پست کردن مطالب است. ۶ بار در روز عدد مناسبی برای پست کردن مطلب است که بافر در ساعات:

  • ۵ صبح
  • ۸ صبح
  • ۱۱ صبح
  • ۱۱:۵۰ صبح
  • ۱ بعد از ظهر
  • ۴ بعد از ظهر

این کار را امتحان کرد و در نهایت به صورت کلی کلیک شدن مطالب افزایش یافت.
۳. کمتر در فیس بوک مطلب بگذارید؛ ۱ بار در روز
بر اساس یک سری مطالعات انجام شده بر روزی مطالب فیس بوک، ارسال ۵ تا ۱۰ مطلب در طول هفته در فیس بوک ایده‌آل‌ترین حالت ممکن است.
بافر این کار را با با یک مطلب در روز و در ساعت ۹ صبح انجام داد.
نتیجه کار کاهش کلیک شدن مطلب بود.
‌۴. با پرسیدن سوال، با خوانندگان خود ارتباط برقرار کنید.
یکی از رایج‌ترین پست‌های فیس بوک، نوع سوالی آن است. این نوع نوشتن تاثیر زیادی بر تعداد لایک‌ها و کامنت‌ها دارد و توجه کاربران را به محتوای مطلب شما جلب می‌کند.
این استراتژی را هم امتحان و مطالب به صورت سوالی مطرح شد.
Screen-Shot-2014-11-10-at-11.55.11-AM-800x781
نتیجه‌ی کار کاهش تعاملات بود.
با توجه به بررسی انجام شده به نظر می‌آید پست‌های سوالی باعث کاهش تعاملات کاربران می‌شود. کلیک‌ها نزدیک به ۵۰ درصد کاهش یافتند. به صورت کلی ۲۵۰ نفر کمتر پست‌ها را بازدید کردند.
۵. تغییر سبک آپدیت‌ها
راه‌های زیادی وجود دراد تا آپدیت مطالب را در شبکه‌های اجتماعی بنویسیم. پس همین موضوع می‌تواند کمک بزرگی کند تا بفهمیم کدام سبک از نوشته بیشتر به کار ما می‌آید.
سبک‌های زیادی را امتحان شد:

  • آپدیت بدون متن، فقط لینک
  • چندین خط متن و نوشته
  • علامت
  • آپیدت خیلی کوتاه
  • آپدیت خیلی طولانی

آپدیت اول که مربوط به لینک است را بررسی می‌کنیم.
Screen-Shot-2014-11-10-at-12.39.29-PM-771x800
نتایج: کلیک کمتر.  با استفاده از این روش ۱۰ درصد از کلیک‌ها کم شدند.
حالا برای آپیدت‌های‌مان چند خط متن هم می‌نویسیم و ‌نتیجه از این قرار است که کمی بر تعداد کلیک‌ها افزوده شد. البته این تعداد خیلی چشم گیر نیست و تعداد بسیار کمی کلیک بیشتر را شامل می‌شود.
استراتژی علامت هم یکی از روش‌هایی است که توسط متخصصان رسانه‌های اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت. علامتی که بر روی پست‌ها و مطالب فیس بوک  قرار می‌گیرد شاید تاثیری بر تعداد لایک‌ها و نظرات کاربران داشته باشد.
Screen-Shot-2014-11-10-at-12.44.54-PM-800x258
نتیجه: تعداد کلیک‌ها کمی بیشتر شد. این روش از روش چند خط نوشته موثرتر بود و ۱۰ درصد به تعداد کیک‌ پست‌ها اضافه شد.
تعداد پیشنهادی ما برای متن پست‌تان ۴۰ حرف و یا کمتر است. در واقع سعی کنید بسیار کوتاه بنویسید.
3
در نتیجه  نوشتن متن کوتاه تاثیر مثبتی داشت و تعداد کلیک‌ها بیشتر شد.
برای امتحان کردن روش متضاد آن، پست‌هایی با متن بیش از ۴۰ حرف را منتشر کردند و نتیجه  بر آن شد که تعداد کلیک‌ها کمی بیشتر شد و تقریبا نتیجه‌ی مشابه با پست‌های کوتاه به دست آمد.
۶. پست‌های حاوی لینک
یکی از مواردی که فیس بوک در نظر گرفته انواع مختلف آپدیت‌های مطالب در صفحات فیس بوک است. شما می‌توانید لینکی را در فیس بوک به اشتراک بگذارید که شبیه به عکس زیر خواهد بود:
4
برای بررسی این موضوع به مدت چندین روز فقط مطالب لینک دار منتشر شد.
نتیجه: افزایش بسیار زیاد در کلیک
این موضوع یکی از موارد مورد توجه در افزایش کلیک مطالب است.
۷. پست کردن عکس‌ها به صورت لینک
در این قسمت به عکس‌هایی که برای لینک‌ها در نظر می‌گیریم را بررسی می‌کنیم تا ببینیم کدام نوع عکس بیشتر به کار ما می‌آید.
برای آزمایش این کار اول پستی را با عکسی مرتبط با مطلب می‌گذاریم. مثل نمونه‌ی زیر:
6
و در مرحله‌ی بعد عکس‌های نوشته‌دار میگذاریم. مثل نمونه‌ی زیر:
7
پس از تست‌هایی که به وسیله‌ی این تصاویر انجام شد، نتایج زیر به دست آمد:
نتیجه: پست‌هایی که دارای عکس‌های مرتبط هستند، بیشتر مورد توجه قرار میگیرند.
به طور متوسط ۸۵ درصد به میزان کیک شدن این پست‌ها افزوده شد.
سه پست محبوب در صفحه‌ی فیس بوک بافر
برای جمع بندی مطلب بهتر است نگاهی به ۳ پست محبوب صفحه‌ی بافر در سه ماه گذشته، بیاندازیم.
8
پست بالا به محض منتشر شدن مطلب، به صورت لینک و با استفاده از یک تصویر شاخص مناسب در فیس بوک به اشتراک گذاشته شد.
9
پست بالا بیشترین کلیک را داشت و یک تصویر اختصاصی به همراه لینک برای آن در نظر گرفته شد.
10
شاید بهترین حدسی که می‌توانیم برای دلیل محبوبیت این پست بزنیم، عنوان جذاب و تصویری که مکمل مطلب هست را بزنیم.
تجربه
تمامی این کارها شاید بتواند به شما کمک کند ولی به یاد داشته باشید که این تست‌ها مربوط به یک نوع مخاطب خاص برای یک صفحه‌ی خاص بود. شاید تست‌ها برای مخاطب شما نتایج متفاوتی داشته باشد. پس حتما تست‌ها را برای مطالب خودتان نیز انجام دهید.
این مطلبی که ترجمه کرده‌ام در سایت پارسیش منتشر شده است.