میوه‌ها مخصوصاً دستهٔ هندوانه و طالبی و خربزه، ازجمله میوه‌هایی هستند که در طول تابستان طراوت و شادی را به شما هدیه می‌دهند. علاوه بر خوردن میوه‌ها و آب میوه‌ها، می‌توان از آن‌ها در زمینهٔ زیبایی نیز استفاده کرد.

امروز می‌خواهیم به شما راه‌های میوه‌ای برای سلامتی و طراوت پوست را بگوییم.

هندوانه، طالبی، خربزه

ماسک صورت

طالبی و هندوانه دارای آنتی اکسیدان هستند که پوست را مرطوب می‌کنند. می‌توانید این میوه‌ها را له کنید و ماسک صورت درست کنید. طالبی و هندوانه و گرمک پوست را تمیز و آب‌رسانی می‌کنند. برای ۱۵ دقیقه آن را بر روی پوست خود نگه‌دارید و سپس صورت خود را بشویید.

همچنین می‌توانید یک لیوان گرمک را داخل مخلوط‌کن بریزید و به آن ۱ قاشق غذاخوری شیر و یک قاشق چای‌خوری عسل اضافه کنید. آن‌ها را مخلوط کنید و بر روی پوست خود بگذارید. به مدت ۲۰ دقیقه روی پوستتان نگه‌دارید و سپس صورتتان را بشویید. شیر و عسل باعث لایه برداری پوست و سلول‌های مرده می‌شوند و پوست را نرم می‌کنند.

آب انگور

پیشنهاد می‌کنیم قبل از اینکه به زیر آفتاب بروید، یک لیوان آب انگور میل کنید. فلاونوئیدهای موجود بر روی پوست انگور قرمز، امکان از بین بردن سلول‌های پوست را توسط اشعهٔ آفتاب، کم می‌کند؛ چراکه خاصیت ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی دارند. البته هنوز هم تأکید می‌کنیم از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

توت فرنگی‌ها

اگر می‌خواهید پوست روشن‌تری داشته باشید، می‌توانید از توت فرنگی تازه استفاده کنید. توت فرنگی‌ها را به دونیم تقسیم کنید. آن‌ها را کمی فشار دهید تا آب آن‌ها خارج شود و سپس با حرکت دورانی به صورت خود بمالید. بگذارید به مدت ۲ تا ۳ دقیقه بر روی پوستتان بماند.

تمشک

تمشک‌ها برای درمان آفتاب سوختگی بسیار مناسب است. کافی است یک لیوان تمشک را با چنگال له کنید. این مخلوط را بر روی قسمت‌های آفتاب سوخته قرار دهید و برای ۵ تا ۱۰ دقیقه به حال خود بگذارید. پس از آن می‌توانید پوست خود را با آب سرد بشویید.

هندوانه، مناسب برای پوست‌های چرب

هندوانه به پوست‌های چرب طراوت دوباره می‌بخشد. دو قاشق غذاخوری عنبر سائل را با ۲ قاشق غذاخوری آب مقطر و ۲ قاشق غذاخوری آب هندوانه مخلوط کنید و در یک بطری بریزید و آن را تکان دهید. می‌توانید در طول روز از این مخلوط برای پاک کردن صورت خود استفاده کنید.

مطلبی که ترجمه کردم در سایت بایکس منتشر شده.