کت و کت‌شلوار از اجزای جدا نشدنی برای کمد آقایان هستند. البته شاید تعدادی از جوانان هنوز اعلام کنند که این دست لباس خوب و دوستداشتنی را در کمد خود ندارند ولی باید بپذیرند که به زودی حداقل یک یا دو دست از آن را خریداری خواهند کرد. اما برای اینکه تیپ مردانه شما با کت و شلوار بهترین باشد، مجموعه‌ای از نکاتی را گردآوری کردیم تا در این راه به شما کمک کند.

۱. همیشه آمادهٔ مراسم‌های پیش‌بینی‌نشده باشید

باید همیشه یک دست کت‌وشلوار با تمام زیورآلات ازجمله کراوات را آماده در کمد خود داشته باشید تا همیشه برای مراسم‌های ناگهانی و حتی ختم آماده باشید.

۲. همیشه به‌موقع سر قرار حاضر شوید

اگر میزبان یک قرار ناهار یا شام هستید حتماً سعی کنید ۱۰ دقیقه زودتر سر قرار باشید و اگر قبلاً میزی رزرو نکرده‌اید ۲۰ دقیقه قبل به محل قرار بروید و کارهای اولیه را انجام دهید. مهمان شما فقط ۳۰ دقیقه الی یک ساعت از وقتش را در اختیار شما قرار می‌دهد. پس سعی کنید از این زمان محدود بهترین استفاده را بکنید.

اگر میهمان هستید حتماً سعی کنید به‌موقع سر قرار حاضر شوید، حتی اگر مجبور شوید دوری بزنید و کمی بیرون از رستوران قدم بزنید. زودتر رسیدن شما ممکن است برنامه‌های میزبان را به هم بریزد و شاید مجبور شوید بعضی تصمیم‌های قرار را شما بگیرید.

۳. ساعت را فراموش نکنید

اگر قرار مهمی دارید و می‌خواهید در مورد مسئلهٔ مهمی صحبت کنید، بستن ساعت را فراموش نکنید. استفاده از ساعت اهمیت دادن شما را به زمان نشان می‌دهد و یا حداقل نشان می‌دهد که چه ساعت جذابی دارید!

۴. کیف خود را عوض کنید

کیف سامسونت شما باید حرفه‌ای و نشان دهندهٔ شخصیت شما باشد. بهتر است حداکثر هر ۵ سال یک‌بار کیف خود عوض کنید. مهم نیست که کیف شما خراب نشده باشد و یا ظاهر بدی پیدا نکرده باشد، این کار را حداکثر هر ۵ سال یک‌بار انجام دهید.

۵. کت‌وشلوار کثیف خود را ظرف ۴۸ ساعت بشویید

اگر لکه‌ای یا آلودگی بر روی کت‌وشلوارتان به وجود آمد سریعاً و حداکثر تا ۴۸ ساعت آن را بشویید. اگر شلوارتان کثیف شد لازم نیست کت و جلیقهٔ خود را نیز به خشک‌شویی بدهید.

۶. بدانید با کت‌وشلوار خود چگونه رفتار کنید

زمانی که از سرکار به خانه می‌آیید کت‌وشلوار خود را سریعاً در محیطی باز آویزان کنید و بگذارید برای چند ساعت بماند. اگر لکه‌ای بر روی لباستان نبود (که در صورت وجود لکه حتماً آن را تمیز کنید) آن را در کمدتان آویزان کنید. حتماً از چوب‌لباسی چوبی یا فلزی استفاده کنید که فرم سرشانه‌ها بر روی کت بماند.

۷. دکمه‌های جلیقه‌تان را ببندید

با این کار جلیقه‌تان بهتر بر روی چوب‌لباسی قرار می‌گیرد.

۸. با وجود باران هم کفش‌های خود را واکس بزنید

واکس زدن، کفش‌های شما را در برابر لکه‌های قطرات باران محافظت می‌کند و جلوهٔ بهتری به کفش‌ها و پاهای شما می‌دهد.

۹. اتو زدن پیراهن با بخارآب

در موقع اتو زدن پیراهن خود، مخصوصاً در قسمت‌های یقه و دکمه‌ها حتماً با بخار اتو کار کنید.

۱۰. کروات بزنید

اگر در یک محیط معمولی اداری کار می‌کنید، می‌توانید با تیپ و استایل خود تأثیری متفاوت را بر روی دیگران بگذارید و این تأثیر می‌توانید زدن یک کروات باشد. با این کار می‌توانید حس رهبری را به دیگران القا کنید. به بقیه نشان می‌دهید که به جزئیات اهمیت می‌دهید و دیگران را تحت تأثیر قرار می‌دهید. هرگاه حس کردید که کروات مناسب آن محیط نیست، می‌توانید آن را دربیاورید.

مطلبی که ترجمه کردم در سایت بایکس منتشر شده.