این مطلب توسط رضوان کمیل «aRidwn Kamil» که از کاربران توییتر بوده است می‌باشد. وی هم اکنون شهردار شهر باندونگ در کشور اندونزی شود.
آقای کمیل نمونه ای از رسانه های اجتماعی  را در اختیار کشور خود گذاشت:

چگونه رسانه های اجتماعی با قدرت رهبران سیاسی، در شیوه زندگی  مردم کمک می کنند.

آقای کمیل در سال ۲۰۱۴ در تبلیغاتی شرکت کرده است و پولی بابت تبلیغات پرداخت کرده است که مربوط به رسانه ها و بازاریابی در کمپین رسانه های اجتماعی انجمن APMF شده است.
باندونگ بزرگترین شهر پرجمعیت اندونزی است. آقای کمیل یک معمار است و مهارت‌های زیادی در خصوص آشنایی هنر، ساخت و ساز و دانستن اینکه چه اتفاقاتی در یک ساخت و ساز خوب می افتد.
ایشان پلت‌فرم‌های مختلف رسانه های اجتماعی را تجربه کرده است. و در نهایت از توییتر برای تعامل با مردم باندونگ استفاده می کند.

رسانه‌های اجتماعی برای شهر

آقای کمیل در مقام خود، رسانه‌های اجتماعی را به عنوان ابزار استفاده می کنند نه تنها برای ارتباط عمیق تر با مردم بلکه برای مدیریت شهر و ارتباط سریع تر و بهترکردن ساخته‌اند. تحت نظر ایشان، هر بخشی در هر بخش و هر سازمان از شهر باندونگ یک حساب کاربری در توییتر برای فعالیت های مختلف برای اموری مانند اشتراگ گذاری اطلاعات و ارائه گزارشات تصویری، راه اندازی شده است.
با تشریح این موضوع، آقای کمیل گفت:

فرض کنید جاده‌ایی خراب است و باید ترمیم شود. مقامات موظف به ارسال یک عکس از جاده آسیب دیده و یک عکس بعد از انجام رفع ایرادات هستند. این یک سیستم گزارش بصری است که انقلابی در رسانه های اجتماعی رخ می دهد، بنابراین بازرسی‌های در این کار و فیلتر های خاصی را قرار می دهیم که مطمئن شویم که این کار انجام داده شده است.

این شهردار می‌گوید از اهداف بزرگش برای آینده، داشتن یک شهر یکپارچه و بهم متصل است. او در نظر دارد که ۵۰۰۰ نقطه وای فای رایگان در سراسر شهر نصب کند. آقای کمیل در این فکر هستند که صفحه‌ای در فیس بوک برای شهر باندونگ ایجاد کند تا مردم بتوانند شکایت‌ها و نظرات خود را در آنجا ثبت کنند. همچنین یک سیستم امتیاز دهی ایجاد کند که وقتی از مسئولی برای رفع مشکلی تقدیر شد، در سوابق کاری‌اش ثبت شود.
آقای Kamil اهمیت خاصی برای کارآفرینی دولت قائل است و از آن‌ها می‌خواهد که با شهر باندونگ همکاری کنند چرا که بودجه شهر برای فراهم گردن زیرساخت‌های این طرح کافی نیست. او امیدوار است با عملی شدن طرح‌هایش دره‌ی سیلیکون باندونگی در اندونزی ایجاد کند.
این مطلبی که ترجمه کرده‌ام در سایت تروبا منتشر شده است.