Peter Sunde از بنیان‌گذاران وب‌ سایت پایرت‌بی در جنوب سوئد دستگیر شد.

به گزارش رویترز پیتر ساند چندین سال به اتهام نقض قانون کپی رایت در پایرت‌بی تحت تعیب بود. البته ساند در طی این مدت همیشه در زمینه‌ی تکنولوژی فعال بود و خود را نشان می‌داد.

در سال ۲۰۱۲ Gottfrid Svartholm  از دیگر بنیان‌گذارن پایرت‌بی در کامبوج دستگیر و به سوئد تحویل داده شد. سومین نفر Fredrik Neij هنوز آزاد است. به گزارش  ABC News سرمایه‌گذار اصلی سایت Carl Lundstroem است که دوران محکومیت خود را گذرانده و هم اکنون در سوییس زندگی می‌کند.

در سال ۲۰۱۰  بر اساس حکم دادگاه ساند به ۱۰ ماه زندان محکوم و نزدیک به ۷ میلیون دلار جریمه شد.

آگوست گذشته وب سایت پایرت‌بی ۱۰ ساله شد و کماکان به کار خود ادامه می‌دهد، البته در حال حاضر این وب سایت توسط یک سازمان اداره می‌شود و از مدیریت فردی خبری نیست. این شرکت در کشور سیشیل (در اقیانوس هند) ثبت شده‌ است.

بعد از پایرت‌بی، ساند فعالیت خودش را در زمینه‌ی دیجیتالی ادامه داد. در سال ۲۰۱۰ او استارتاپی را به نام Flattr راه اندازی کرد که به کاربران در قبال پرداخت پول محتوای آنلاین مورد علاقه‌شان را تحویل می‌داد.

وکیل پیتر ساند گفت: ساند به مدت ده سال برای روند به اشتراک گذاری فایل‌ها جنگید و امیدواریم روزی مردم اجازه داشته باشند فایل‌های مورد نیازشان به راحتی به اشترک بگذارند.

مطلبی که ترجمه کردم در سایت پارسیش منتشر شده.