لباس رسمی راحت زنانه را نباید با لباس‌های کمی غیررسمی اشتباه گرفت. برای رعایت این استاندارد باید لباس‌های مرتب و ساده بپوشید که برای همه کنفرانس‌های کاری و جلسات رسمی و میهمانی‌ها بی‌عیب و نقص باشد. لباس رسمی راحت زنانه نباید مانند لباس‌هایی باشد که در مهمانی‌های فضای باز یا مهمانی‌های شب می‌پوشید. ابتدا باید سیاست محلی که در آن حضور خواهید یافت را درباره استاندارد لباسی که انتخاب کرده‌اید بدانید. بهتر است نگاهی به دستورالعمل‌های مربوط به لباس‌های رسمی راحت زنانه بیندازیم.

لباس کاری و میهمانی‌های راحت زنانه

زنان می‌توانند طیف رنگ‌های روشن را با طیف رنگ‌های رسمی مانند مشکی، قهوه‌ای تیره یا سرمه‌ای ترکیب کنند. مهم‌ترین مسئله در انتخاب این نوع لباس، تن‌خور آن است. تن‌خور لباس باید اندازه تن شما باشد و زیاد تنگ یا گشاد نباشد. حال ببینیم که چه لباس‌هایی دارای این ویژگی‌ها هستند.

دامن‌های روی زانو یا دو اینچ بالای زانو

شلوارها یا دامن‌های مخمل کبریتی، خاکی، جناغی یا نخی

بلوز یا پیراهن زنانه لباسی

کت‌وشلوار لباسی

کت‌وشلوار دوتکه با ژاکت

گرم‌کن‌های بافت لباسی

مطمئن شوید که چاک دامن در جای درستی قرارگرفته باشد. مثلاً، یک چاک کوچک در وسط پشت دامن کوتاه کافی است زیرا برای راحتی حرکت در بالا رفتن از پله‌ها طراحی‌شده است. چاک دامن بلند نباید تا بالای زانو باشد. لباس شما باید کاملاً تمیز و اتوکشیده باشد. پوشیدن جوراب‌شلواری با دامن‌های روی زانو یا کوتاه‌تر از آن ضروری است.

برای رعایت این استاندارد، علاوه بر لباس باید چند عامل دیگر را نیز موردتوجه قرار داد. پوشیدن کفش قهوه‌ای تیره و مشکی مطابق با این استاندارد است. همچنین می‌توانید متناسب با لباس خود از رنگ‌های طیف سفید برای کفش‌های خود استفاده کنید. کفش‌های پاشنه‌کوتاه یا پاشنه‌متوسط، بوت‌ها و صندل‌های بندی نیز مناسب هستند. در مورد کمربند و کفش دقت و سلیقه زیادی به خریج دهید چرا که کمربند و کفش به لباس شما جلوه می‌بخشند. از پوشیدن کفش‌های پاشنه‌داری که در قسمت پنجه لژ دارند (پلتفرم) خودداری کنید.

لباستان باید ساده باشد؛ از رنگ‌های مختلف استفاده نکنید. از رنگ‌های خنثی استفاده کنید که شما را جذاب و حرفه‌ای نشان می‌دهند. ناخن‌های تمیز با لاک خنثی و آرایش طبیعی، به ظاهر شما وقار می‌بخشد.

مطلبی که ترجمه کردم در سایت بایکس منتشر شده.