توصیه همیشگی در تابستان و با توجه به گرمای هوا پوشیدن لباس سفید است؛ اما همیشه پوشیدن لباس سفید با یک نگرانی عمده همراه است و آن‌هم چیزی نیست به‌جز بر جا ماندن لکه‌های حاصل از عرق کردن بدن که به‌حق هم نگرانی مهمی است. شاید بسیار از افراد به همین دلیل پوشیدن لباس سفید را کنار می‌گذارند و سعی می‌کنند در کمترین حالت ممکن از لباس سفید استفاده کنند؛ اما برای هر چیزی راه‌حلی وجود دارد و برای رفع کردن لکه‌های زرد روی پیراهن سفید هم می‌توان راه‌حل مناسبی پیشنهاد کرد.

برای رفع لکه‌های عرق روی پیراهن سفید به چه چیزهایی نیاز داریم؟

سرکه به میزان ۱ پیمانه
جوش‌شیرین نصف پیمانه
نمک ۱ قاشق غذاخوری
پراکسید هیدروژن ۱ قاشق غذاخوری
شیوه استفاده:
۱: اکثر افراد فکر می‌کنند که لکه‌هایی که روی پیراهن به دلیل گرما پدیدار می‌شود به علت خشک شدن عرق بدن روی لباس است. این طرز فکر اشتباه است. لکه‌های زرد رنگ روی لباس به دلیل واکنش آلومینیوم موجود در اسپری یا مواد ضد عرق با بدن است. برای رفع این لکه‌ها باید لباس را در یک تشت آب ولرم -دو پیمانه آب لازم دارید- خیس کنید و سرکه را به آن اضافه نمایید. بعد از ۲۰ دقیقه لباس را خارج کنید.
۲: حال باید جوش‌شیرین،‌ نمک و پراکسید هیدروژن را باهم مخلوط کنید تا به‌صورت خمیرمانند دربیاید. آب لباس را بگیرد تا فقط کمی نمدار باقی بماند. لباس را روی یک سطح صاف پهن کنید و خمیر به‌دست‌آمده را روی لکه‌ها بمالید. پراکسید هیدروژن یک سفیدکننده طبیعی است و نمک و جوش‌شیرین به بلند شدن لکه‌ها از روی لباس کمک می‌کند. اجازه دهید این مخلوط خمیری شکل ۲۰ دقیقه روی لکه‌ها بماند.
۳: لباس را داخل ماشین رخت‌شویی بیندازید و باکمی سفیدکننده در آن اجازه دهید که به‌خوبی شسته شود. حال شما لباس سفیدرنگی دارید که به‌راحتی می‌توانید بدون خجالت کشیدن آن را بپوشید و لباس سفیدتان را به خاطر داشتن لکه‌های رنگی در انتهای کمد لباس پنهان نکنید.
 
این مطلبی که ترجمه کردم در سایت بایکس منتشر شده.