برای مسافرت کردن خیلی چیزها را باید در نظر بگیرید تا بتوانید چمدان‌های خود را درست ببندید. باید ببینید کجا می‌روید؟ چقدر اقامت می‌کنید؟ چه کارهایی می‌خواهید انجام دهید؟ آب‌وهوا چگونه خواهد بود؟ باید به این مسائل فکر کنید تا به مشکل برنخورید.

اما نکتهٔ دیگری هم هست؛ می‌خواهید چه استایل و تیپی داشته باشید؟

وقتی جلوی کمد خود ایستاده‌اید تا لباس‌های خود را انتخاب کنید، به چند موردتوجه کنید:

۱) همیشه بهتر است لباس بیشتری با خود ببرید تا اینکه در سفر لباس کم بیاورید.

۲) گاهی اوقات یک لباس و یکی از زیورآلات شما می‌تواند برای تغییر استایل شما کافی باشد.

۳) لازم نیست لباس‌ها و زیورآلات گران‌قیمت داشته باشید تا خوش‌پوش به نظر بیایید.

و ازآنجایی‌که نمی‌دانید در فرودگاه با چه اشخاصی روبه‌رو خواهید شد، بهتر است ظاهر خوبی را از خود نشان دهید. لباس‌های راحتی خود را کنار بگذارید و برای یک سفر رسمی بهتر است تیپ و استایل خوبی داشته باشید.

نکته‌های مد برای خانم‌ها

بگذارید نکته‌هایی را در مورد استایل خانم‌ها برای یک سفر دو روزه بگوییم. یک جفت شلوار جین اولین گزینهٔ چمدان شماست. بسته به اندامتان، یک شلوار تنگ یا بوت کات بردارید. شلوارهای طرح‌دار و یا مدل‌های آن‌چنانی را کنار بگذارید. جین‌هایی که در سفر استفاده می‌کنید، می‌تواند استایل شما را برای مراسم‌های مختلف تغییر دهد.

می‌توانید همراه با جین‌هایتان یک کت کلاسیک نیز استفاده کنید. البته می‌توانید با کتتان، شلوار مشکی هم ست کنید.

اگر می‌خواهید از دامن استفاده کنید، دامن مدادی مشکی می‌تواند گزینهٔ مناسبی باشد. با این استایل خود می‌توانید یک جفت بوت چرم استفاده کنید.

اگر آب‌وهوا مناسب بود، می‌توانید تاپ بپوشید. تونیک هم می‌تواند گزینهٔ خوبی باشد، اما سعی کنید همراه آن کمربند هم استفاده کنید تا استایل شیک‌تری داشته باشید.

پوشیدن لگ کمی خطرناک است، چراکه لگ‌ها به هر اندامی نمی‌آیند. از هر لگی استفاده نکنید و سعی کنید جنسی ارزان نخرید. حتماً با لگ‌هایتان از تونیک استفاده کنید.

شال گردن هم از جمله ابزارهای استایل خوب شماست. حتماً دو عدد شال گردن را با خود ببرید که به لباس‌های شما بیاید. گردنبند را فراموش نکنید. اگر از گردنبندی بزرگ استفاده می‌کنید پس گوشواره‌های ساده بیندازید.

نکته‌های مد برای آقایان

برای سفر دو روزهٔ آقایان، بهتر است از پایه شروع کنیم. اولین انتخاب یک شلوار جین بوت کات است. به یاد داشته باشید که همیشه کمربندتان را با کفش‌هایتان ست کنید.

دو عدد تی‌شرت نخی خوب نیز با خود به همراه داشته باشید. تی‌شرت‌های تک رنگ گزینه‌های بهتری هستند. بر روی تی‌شرت خود، یک کت اسپرت بپوشید.

حتماً همراه خود یک جفت کفش چرم تا قوزک پا ببرید. جفت دیگر می‌تواند یک کفش چرم راحت باشد.

برای تکمیل تیپ خود می‌توانید از شال گردن یا کلاه استفاده کنید. همچنین استفاده از ساعت را فراموش نکنید.

مطلبی که ترجمه کرده‌ام در بایکس منتشر شده.