Google search history آرشیوی از هرآنچه شما در گوگل جستجو کرده‌اید، می‌باشد. البته نگه داشتن طولانی مدت آرشیو چیزهایی که در گوگل جستجو کرده‌اید، راهی مناسب برای دیدن لینک‌های قدیمی است، اما شاید بعد از مدتی بخواهید حریم شخصی خود را بیشتر حفظ کنید و آرشیو جستجوی خود را پاک کنید. اگر در نظر دارید آرشیو جستجوی خود پاک کنید مراحل زیر را انجام دهید.

۱.مرورگر اینترنت خود را باز کنید.


۲. به Google Web History بروید
. بسته به مرورگرتان از طریق یکی از دو راه زیر می‌توانید به آرشیو گوگل خود دسترسی پیدا کنید.

  • اگر از فایرفاکس یا سافاری استفاده می‌کنید از لینک رو به رو استفاده کنید: Google.com/history
  • اگر از گوگل کروم استفاده می‌کنید یا مستقیما از این لینک استفاده کنید با با کلیک کردن بر روی چرخ دنده در سمت راست بالای صفحه به Web history بروید.


۳.
کلمه‌ی عبور و رمز خود را وارد کنید. این کار شما را به آرشیو جستجوهایتان می‌برد.

  • اگر به جای آن پیامی با مضمون Google Search History is off برای شما به نمایش درآمد و از شما پرسید که آیا می‌خواهید آن را فعال کنید یا خیر، خیلی راحت گزینه‌ی No thanks را انتخاب کنید و ادامه دهید.


 
۴.مواردی را که می‌خواهید پاک کنید را انتخاب کنید. می‌توانید موارد مشخصی را انتخاب کنید و یا همه‌ی موارد را باهم انتخاب کنید. برای انتخاب کردن موارد محدودی، فقط کافی است جداگانه بر روی آن‌ها کلیک کنید. اگر می‌خواهید همه‌ی موارد را پاک کنید، گزینه‌ی کنار “Remove all Google Web History” در پایین صفحه را انتخاب کنید.


۵. “
Remove items” را کلیک کنید. با انجام این کار تمام  مواردی که انتخاب کرده‌اید پاک می‌شود.


۶. اگر می‌خواهید
Google search history خود را غیر فعال کنید: بر روی چرخ دنده‌ی بالا سمت راست صفحه  کلیک کنید و گزینه‌ی “Settings” را انتخاب کنید.

  • این کار شما را به صفحه‌ی جدیدی می‌برد که در آنجا می‌توانید بر روی “Turn off” کلیک کنید تا آرشیو جستجوی گوگل شما غیر فعال شود.


راهنمایی

  • Google Search History اپلیکیشن مخصوص گوگل است و پاک کردن آرشیو جستجو همانند پاک کردن آرشیو وب نیست.


هشدار

  • با اینکه آرشیو جستجوی شما غیرقابل دسترسی می‌شود، با این حال این اطلاعات بر روی سرورهای گوگل تا ابد وجود دارد. این بدین معناست که به دستور حکم دادگاه آن‌ها می‌توانند این اطلاعات را به منظور اجرای قانون افشا کنند.
  • اطلاعات پاک شده برگشت ناپذیر است.

مطلبی که ترجمه کردم در سایت گردو منتشر شده.