مهم نیست که برای چند روز به سفر می‌روید یا برای چند هفته، بستن چمدان یک مهارت ویژه به حساب می‌آید. باید بتوانید وسایل مورد نیاز خود را در بهترین و کم حجم‌ترین حالت ممکن کنار هم قرار دهید. در این مطلب قصد داریم چند نکته را برای بستن چمدان به بهترین شکل ممکن به شما بگوییم.

فهرست تهیه کنید

۱. فهرست تهیه کنید

اگر نگران این هستید که چیزی را از قلم بیاندازید، بهتر است قبل از بستن چمدان فهرستی از وسایل مورد نیاز خود تهیه کنید و بر اساس آن چمدان خود را ببندید.

۲. با لکه‌ها خداحافظی کنید

شاید برای شما هم پیش آمده که لباس خود  (مخصوصاً رنگ روشن) را از چمدان بیرون بیاورید و ببینید لباس لکه‌دار شده است. برای کاهش احتمال رخ دادن این اتفاق، لباس‌هایتان را پشت و رو کنید و در چمدان قرار دهید.

 لباس را لوله کنید و از کیسه‌های کم حجم کننده استفاده کنید
۳. لباس‌ها را لوله کنید و از کیسه‌های وکیوم استفاده کنید

لباس‌ها را طوری در چمدان قرار ندهید که وقتی به مقصد رسیدید با حجم زیادی از لباس‌ چروک شده مواجه شوید. برای اینکه حجم لباس‌های چروک شده کم شود، سعی کنید به جای تا زدن، آن‌ها را لوله کنید و سپس از کیسه‌های وکیوم برای کم حجم کردن آن‌ها استفاده کنید. با این‌ کار فضای بیشتری را در چمدان در اختیار خواهید داشت.

 لباس‌ها را مکعبی کنید

۴. لباس‌ها را مکعبی کنید

یک راهکار دیگر برای بستن چمدان، مکعبی کردن لباس‌ها است. این کار باعث می‌شود دسترسی به وسایل و لباس‌هایتان راحت‌تر صورت بگیرد.

۵. از فضاهای مرده استفاده کنید

وقتی صحبت از بستن چمدان است، باید از کم‌ترین فضای چمدان استفاده‌ی لازم را ببرید. حتی می‌توانید جوراب‌های خود را درون کفش‌تان بگذارید و از فضای داخل کفشتان هم استفاده کنید.

۶. وسایل‌تان خوشبو باشد

برای اینکه در طول مدت سفر وسایلتان بوی بدی نگیرد، بهتر است از خوشبو کننده در چمدان خود استفاده کنید.

از کیف‌‌های زیپی برای گجت‌ها استفاده کنید
۷. از کیف‌‌های زیپی برای گجت‌ها استفاده کنید

برای بسته‌بندی سیم‌ها و کابل‌ها و شارژرهای خود از کیف‌های زیپ‌دار استفاده کنید.

محدودیت‌های خود را بشناسید

۸. محدودیت‌های خود را بشناسید

هر خطوط هوایی محدودیت‌های خاصی از لحاظ وزن بار مجاز دارد. قبل از بستن چمدان‌های خود بهتر است این محدودیت‌ها را بررسی کنید تا در فرودگاه با اضافه‌ بار مواجه نشوید.

۹. در کیف دستی خود وسایل مناسب بگذارید

گاهی اوقات حوادث پیش‌بینی نشده‌ای مثل گم شدن چمدان یا جا به جایی آن در فرودگاه پیش می‌آید. بنابراین سعی کنید در کیف دستی خود وسایلی را جای دهید که در صورت بروز این پیشآمد، بتوانید چند روزی را بدون چمدان بگذرانید.

این مطلب در وبسایت هاکوپیان منتشر شده.