بعضی اوقات لباس‌هایمان حتی بعد از شستشو بوی نامطبوعی می‌دهد. علت این امر ممکن است قارچ‌ها و میکروب‌هایی باشد که در تار و پود لباس نفوذ کرده‌اند. مخصوصاً این اتفاق ممکن است بعد از نگهداری طولانی مدت در کمد و چمدان و ماندن لباس‌ها برای چند روز در لباسشویی رخ دهد.
 
تمیز کردن ماشین لباسشویی
اگر لباس‌هایتان بوی بدی گرفته است، اولین کاری که باید انجام دهید، تمیز کردن ماشین لباسشویی است؛ کپک و قارچ ممکن است در داخل سوراخ‌های ماشین لباسشویی یا لاستیک آن نفوذ کرده باشد. حتی محفظه‌ی پودر ماشین لباسشویی هم ممکن است دچار آلودگی شده باشد. از آب داغ و سرکه و مواد شوینده استفاده کنید تا این آلودگی‌ها را از بین ببرید.

 
پهن کردن در فضای باز
برای از بین بردن بوی بد لباس‌ها بهتر است اول راه‌های زیر را امتحان کنید:

  • مواد شوینده‌ی بیش از حد می‌تواند کثیفی را در تار و پود لباس نگه دارد. لباس را با آب داغ و مواد شوینده‌ی کمتر بشویید و در صورت امکان آن‌ را در فضای باز پهن کنید تا هوا به داخل تار و پودش نفوذ کند.
  • اگر نمی‌خواهید لباس را دوباره بشویید، آن را در فضای باز و زیر آفتاب پهن کنید. معمولاً ترکیب نور آفتاب و جریان هوا می‌تواند بوی بد لباس را از بین ببرد.

 
شستن با سرکه
اگر بوی بد لباس با انجام این کارها از بین نرفت، می‌توانید گزینه‌های زیر را هم امتحان کنید:

  • یک پیمانه سرکه را به ظرف شستشوی خود اضافه کنید. سرکه یک ماده‌ی ضد عفونی کننده است که قابلیت از بین بردن میکروب‌ها و قارچ‌ها را دارد.
  • لباس‌ها را در آب خیس کنید و کمی آب اکسیژنه یا لکه بر لباس در آن بریزید. توجه کنید که بر اساس دستورالعمل آن پیش بروید.
  • لباس خود را با آب داغ و آب اکسیژنه بشویید. البته قبل از آن دستورالعمل روی لباس برای شستشو را با دقت بخوانید.
  • می‌توانید از مواد مخصوصی که برای رفع بوی بد لباس است، استفاده کنید.

احتمالاً یکی از راه‌های بالا می‌تواند بوی نامطبوع لباس‌تان را از بین ببرد. فقط به یاد داشته باشید که حتماً دستورالعمل‌های استفاده از مواد شویند و شستشوی لباس را با دقت بخوانید که به لباس‌تان آسیبی وارد نشود.
 
این مطلب در سایت هاکوپیان منتشر شده است.