بییشتر آقایان معتقدند که بعضی چیزها ارزش پول بیشتر را دارند؛ مثل ساعت، آرایشگر خوب و قرار شام برای سالگرد ازدواج؛ اما به هر حال با تمام محصولاتی که در بازار وجود دارد، می‌توان خیلی راحت لباس‌های ارزان خرید و بعد از مدتی دیگر از آن‌ها استفاده نکرد.

اما یک سری از لباس‌ها ارزش خرج کردن بیشتر را دارند تا برای یک عمر برای شما کار کنند؛ اما فقط خرید کردن و خرج کردن نیست، مراقبت از آن‌ها هم اهمیت دارد.

محصولات خاصی وجود دارد که می‌توان به کمک آن‌ها لباس‌های گران قیمت خود را برای مدت طولانی حفظ کنید.

۱. چوب‌رختی چوبی

یکی از راه‌هایی که عمر لباس‌های شما را زیاد می‌کند، آویزان کردن آن‌ها بر روی چوب‌رختی است؛ مخصوصاً کت‌هایتان.

چوب‌رختی‌های چوبی مقاوم‌تر و محکم‌ترند و وزن لباس‌های سنگین‌تر را (بدون تغییر شکل) تحمل می‌کنند. چوب‌رختی‌های چوبی باعث می‌شوند لباس‌ها شکل حقیقی خود را داشته باشند و شکل آن‌ها تغییر پیدا نکند.

۲. قالب‌های کفش

این وسیله زمانی بسیار کاربرد دارد که کفش‌های خود را برای مدتی طولانی استفاده نمی‌کنید و باعث می‌شوند کفش‌های شکل خود را از دست ندهد.

قالب‌های پلاستیکی هم بسیار رایج هستند ولی بهتر است از قالب‌های چوبی استفاده کنید تا کفش شما عطر چوب را به خود بگیرد. همچنین چوب رطوبت را بخودش می‌گیرد و کفش شما عمر بیشتری خواهد داشت.

۳. برس لباس

برس کشیدن لباس هنوز خیلی رایج نیست. با این حال این ترفند ساده گرد و غبار و کثیفی و لکه‌ها را برطرف می‌کند و براقیت لباس را به آن برمی‌گرداند.

قبل از اینکه بخواهید لباس‌هایتان را برس بکشید، حتماً طرز انجام دادن این کار را برای لباس‌های مختلف جست و جو کنید تا صدمه‌ای به لباس نزنید. روش کلی کشیدن آرام برس بر روی لباس و برس کشیدن به یک جهت است.

۴. محفظهٔ لباس

بسیاری از مواقع می‌خواهیم لباس‌هایی که در فصل خاصی استفاده نمی‌کنیم که را از کمد خارج کنیم و بهترین جا برای نگهداری آن‌ها، یک محفظهٔ لباس است.

۵. بازدارندهٔ حشرات

حشرات نیز همانند انسان‌ها به لباس علاقه دارند و البته به آن‌ّها آسیب می‌زنند. راه‌های زیادی برای مقابله با آن‌ّها وجود دارد، مثل اسپری‌ها، کیسه‌های لباس و روغن‌ها؛ اما بهترین گزینه‌ها، راه حل‌های طبیعی هستند. چوب سرو رطوبت را در کمد شما کم می‌کند و احتمالاً نفوذ حشرات را کاهش می‌دهد.

مطلبی که ترجمه کردم در سایت بایکس منتشر شده.