آرایشگری که از دست شما کلافه شود مطمئناً خوشحال نخواهد بود و باید بگوییم در صدر لیست کسانی که نباید عصبانی و کلافه شوند، آرایشگران هستند. اگر یک سری کارها را بر روی صندلی آرایشگاه انجام ندهید، مطمئن آرایشگر شما از دست شما راضی خواهد بود و راحت‌تر می‌تواند شما را زیبا کند.
لیست زیر ۵ کاری است که پیشنهاد می‌کنیم در آرایشگاه انجام ندهید.

۱. تکان داد سر

یک قانون عمومی می‌گوید که اگر با دستان خود حرف بزنید مثل این است که با سر خود صحبت می‌کنید. یکی از کارهایی که آرایشگرتان را عصبانی می‌کند تکان داد سرتان است، مخصوصاً موقع کوتاه کردن مو، آرایش مو، رنگ کردن مو و فویل کردن برای هایلایت کردن مو است. اگر مرتب سرتان را تکان دهید ممکن است اتفاق‌های نه‌چندان جالبی برای موهای ما بیفتد. وقتی آرایشگرتان با موهای شما کار دارد، سعی کنید حرکت اندامتان را به حداقل برسانید.

۲. دیر کردن

سعی کنید همیشه به‌موقع سر قرار خود با آرایشگرتان حاضر شوید. اگر قرار است تأخیر کنید همیشه یک تماس بگیرید و یا پیام بدهید که او را خبر کنید. یکی یا دوبار تأخیر زیاد مشکلی نیست ولی خودتان را بدقول نشان دهید. به آن نشان دهید وقتش برایتان ارزشمند است و اگر دیر رسیدن خود را اطلاع دهید او می‌تواند برنامه‌هایش را تنظیم کند.

۳. راهنمایی نکردن

بهتر است همیشه سرنخی به آرایشگر خود بدهید تا بدانید باید دقیقاً چه‌کاری با موهای شما انجام دهد. قرار نیست همهٔ جزئیات را بدانید ولی وقتی بگویید نمی‌دانم، هر چه باشد اهمیتی ندارد برای آرایشگر شما جالب نیست و ممکن است او را کلافه کند. سعی کنید او را کمی راهنمایی کنید، مثلاً بگویید اندازهٔ موهایم را دوست دارم، اما می‌خواهم مدلی متفاوت داشته باشد و یا کمی روشن‌تر برای تابستان بهتر است و یا مدل‌های کوتاهی که به‌تازگی مد شده است را دوست دارم. بهتر است سلایق خود را با آرایشگر خود در میان بگذارید تا او با راحتی بیشتری بتواند کار خود را انجام دهد.

۴. بر طبق برنامه نبودن

اگر آرایشگر خود را دوست دارید و از کار او راضی هستید، در نظر داشته باشید که افراد زیاد دیگری هم هستند که همچنین حسی را نسبت به او دارند. اگر هم از آن دسته از افراد نیستید که از ۸ هفتهٔ قبل برنامه‌های خود را مشخص می‌کنند، باید کمی در این مورد تجدیدنظر کنید. سعی کنید از چند هفته قبل برنامه‌های خود را با آرایشگرتان تنظیم کنید.

۵. استفاده از تلفن همراه

این روزها تکنولوژی بسیار همه‌گیر و مهم شده است، ولی سعی کنید فقط تلفن‌های ضروری را جواب دهید تا مزاحم کار آرایشگر خود نشوید و او را کلافه نکنید.
این مطلبی که ترجمه کرده‌ام در سایت بایکس منتشر شده است.