براساس آماری که آتلانیک منتشر کرده است ۹۰٪ از کاربران کامپیوتر نمی‌دانند Ctrl+F چه کاری انجام می‌دهد. ما اینجا لیستی از میانبرهای کاربردی برای کامپیوتر را انتخاب کردیم؛ میانبرهایی که هر کاربر کامپیوتر باید آن‌ها را بداند.
قبل شروع شاید یک سری توضیحات ساده نیاز باشد. CTRL مخفف Control است و کلید اصلی در کامپیوترهای ویندوز برای میانبر کیبورد می‌باشد. اگر سیستم عامل شما مک است شما هم کلید Control را دارید اما کلید اصلی و مهم برای شما Command است. کلیدهایی مثل Alt/Option و Shift را اگر به تنهایی فشار دهید اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد؛ این‌ها کلیدهای میانجی هستند، اگر با کلید دیگر همزمان فشار داده شوند عمل خاصی را سریع‌تر انجام می‌دهند. حالا می‌خواهیم راجع به میانبرهای پرکاربرد صحبت کنیم.

Control+F
(یا Command+F در مک)

بهتر است از همان Control+F که آتلانتیک از آن صحبت کرد، شروع کنیم. Control+F یا Command+F در مک میانبر کیبوردی برای Find command است. اگر مثلا در مرورگر اینترنت هستید و به دنبال عبارتی در صفحه‌ای می‌گردید کافی است Control+F را فشار دهید. باکس جستجویی ظاهر می‌شود که فقط کافی است عبارت خود را در آن‌ جا بنویسید. در Microsoft Word هم این موضوع صادق است.

Control+N
(یا Command+N در مک)

برای ایجاد کردن یک چیز جدید از Control+N در ویندور و Command+N در مک از این میانبر استفاده می‌کنند. در مرورگر اینترنت برای شما پنجره‌ی جدید باز می‌کند و در اپلیکیین‌های مبتنی بر داکیومنت مثل word برا شما داکیومنت جدیدی باز می‌کند.

Control+S
(‌یا Command+S در مک)


حالا که می‌دانید از طریق کیبورد چگونه داکیومنت جدیدی ایجاد کنید، باید بتوانید از طریق کیبورد نیز اطلاعات را ذخیره کنید. Control+S یا Command+S در مک برای ذخیره کردن (save)به کار می‌رود. اگر بار اولی باشد که آن اطلاعات را ذخیر می‌کنید، پنجره‌ی جدیدی باز می‌شود که از شما می‌خواهد نام و مکان ذخیره‌ی فایلتان را مشخص کنید. اگر یک بار این کار انجام داده باشید با فشردن این میانبر خیلی راحت تغییراتی که در فایلتان صورت داده‌اید، ذخیره می‌شود.

Control+P
(یا Command+P در مک)

اگر بخواهید داکیومنتی را پرینت بگیرید کافی است Control+P و Command+P را در مک فشار دهید تا پنجره‌ی پرینت برای شما باز شود. از آنجا می‌توانید تنظیماتی که می‌خواهید را انجام دهید. زمانی که آماده بودید کافی است دکمه‌ی print را کلیک کنید تا داکیومنت شما پرینت شود. این میانبر تقریبا برای هر اپلیکیشن قابل پرینت کاربرد دارد، از جمله مرور گر وب.

Alt+F4
(یا Command+Q در مک)

میانبر Alt-F4 ( گاهی اوقات Control+W یا Control+Q) و در سیستم عامل مک Command+Q برای خارج شدن از اپلیکیشنی که در حال حاضر در آن هستید استفاده می‌شود. در ویندوز از پنجره‌ای که بر روی صفحه‌ نمایش شما موجود است، خارج می‌شود. اما در مک موقع انجام این کار به قسمت بالا، گوشه‌ی چپ نگاه کنید تا اسم پنجره‌ای که بسته می‌شود را ببینید.

Enter
(یا Return در مک)

کلید Enter یا در سیستم عامل مک return برای خیلی چیزها کاربرد دارد. اگر مثلا پنجره‌ای باز شود و از شما بخواهد okay یا cancel را کلیک کنید، می‌توانید از Enter استفاده کنید. در ویندوز گزینه‌ای که می‌خواهید به وسیله‌ای اینتر انتخاب کنید نقطه چین دار می‌شود و در مک به جای خاکستری، آبی رنگ می‌شود.
 
مطلبی که ترجمه کردم در سایت گردو منتشر شده.