برای استفاده از سایه، ابتدا باید پالت مناسب با رنگ‌های مناسب را انتخاب کنید و سپس بفهمید که چگونه از سایه‌های مختلف بر روی پلکتان استفاده کنید. در اینجا می‌خواهیم به یک سری نکته و ترفند اشاره کنیم که برای استفاده از سایه‌های چشم بسیار کاربردی هستند.

چگونه به درستی از سایهٔ چشم استفاده کنیم

استفاده از سایهٔ چشم مراحل مخصوص به خود را دارد که اگر بخواهیم خیلی خلاصه بیان کنیم، شامل این موارد می‌شود: پرایمر، رنگ خنثی پایه، کشیدن خطوط و هایلت کردن آن‌ّها. بسته به موقعیتی که در آن قرار دارید، می‌توانید رنگ‌ها و طرح‌ها را تغییر دهید.

چگونه پالت سایهٔ چشم انتخاب کنیم

کلید اصلی برای این کار، در نظر گرفتن رنگ چشمتان است. اگر می‌خواهید چشم‌هایتان بزرگ‌تر و درشت‌تر دیده شود، بهتر ست از رنگ‌های متضاد با رنگ چشمتان استفاده کنید. چشم‌های آبی با رنگ‌های طلایی و قهوه‌ای بسیار عالی می‌شوند. چشم‌های سبز با با رنگ‌ّای صورتی و قهوه‌ای بهترین شکل را پیدا می‌کنند. چشم‌های قهوه‌ای و قهوه‌ای تیره با رنگ‌های آبی و سبز و بنفش تیره فوق العاده می‌شوند.

در انتخاب رنگ‌ها از حرفه‌ای‌های این کار کمک بگیرید

به فروشگاه‌هایی بروید که نه تنها شما را مجبور به خرید نمی‌کنند، بلکه در انتخاب محصولی که بر روی پوست شما می‌نشیند و یا رنگی که به پوست و چشم شما می‌آید، کمک می‌کند.

رنگ‌های سنگ‌های زینتی

اگر به رنگ‌های سنگ‌های زینتی و قیمتی توجه کنید، متوجه خواهید شد از براقیت خاصی برخوردارند؛ و بیشتر آن‌ها سبز و قرمز و آبی زرد هستند. این رنگ‌ها بیشتر بر روی پوست‌های سبزه و زیتونی خوب می‌نشیند. پس اگر کسانی که چشم‌ها و پوست و موی روشن دارند از این رنگ‌ها استفاده کنند، بسیار خشن و غیر طبیعی به نظر خواهند رسید.

مراقب سایه‌های براق باشید

این رنگ‌ها چشم‌ّها را درشت نشان می‌دهد، اما از طرفی پلک و خطوط روی آن را مشخص‌تر می‌کند. اگر به این موضوع اهمیت نمی‌هید بهتر استت طلایی براق را زیر ابروهایتان امتحان کنید.

فوم‌های مجانی را دور بریزید

بهترین وسیله برای استفاده از سایه‌های چشم، قلموها هستند. می‌توانید فقط از دو عدد قلم استفاده کنید: یکی سایز متوسط بای رنگ‌های خنثی و یکی هم برای کشیدن خطوط. می‌توانید از قلم‌های کوچک‌تر برای کشیدن خطوط استفاده کنید.

چگونه از سایهٔ چشم به عنوان خط چشم استفاده کنیم

می‌توان از تیره‌ترین رنگ در پالت رنگ‌هایتان به عنوان خط جشم استفاده کنید. از قلمو کوچک و گرد استفاده کنید، در رنگ قهوه‌ای تیره بزنید و دقیقاً پشت مژه‌های خود بکشید. سپس به انگشت خود چند بار بر روی این خط ضربه بزنید.

اگر می‌خواهید سایه‌تان بیشتر بماند، از پرایمر استفاده کنید

در این جور مواقع پرایمرها بهترین گزینه هستند، چرا که باعث می‌شوند آرایش شما چند ساعتی دوام داشته باشد.

طرح‌های مختلف

خیلی راحت با دیدن چند ویدئوی آموزشی می‌توانید طرح‌های مختلف سایه زدن را یاد بگیرید. می‌توانید خطوط مختلف را با یکدیگر ترکیب کنید و طرح‌های مختلف بسازید.

چگونه سایهٔ دودی بکشیم

سایهٔ دودی، مدلی کلاسیک است که هنوز هم کاربرد دارد. برای این کار سایهٔ خود را پشت چشم و بر روی پلکتان بکشید ولی خیلی از خط پلک بیرون نروید.

چگونه چشم‌ها روشن‌تر نشان دهیم

راز این کار زدن مقداری سایهٔ روشن در داخل گوشه چشم است. این گونه چشم را روشن و بیدار نشان می‌ٔهید. حتی می‌توانید برای این کار از مداد سفید هم استفاده کنید.

آیا باید پول خود را برای سایه‌های چشم خرج کنید؟

یک سایهٔ خوب می‌تواند در تمام روز بر روی چشم شما بماند، ولی سایه‌های ارزان‌تر به میان روز نرسیده، محو می‌شوند. پس بله هزینه کردن برای سایه‌ها ارزش دارد.

سایه و رژ لب قرمز

رژ لب قرمز هیچ وقت قدیمی نمی‌شود. می‌توانید با رژ لب قرمز، خط‌های آبی پشت چشمتان بکشید و از کانسیلر و پرایمر استفاده کنید، سپس سایهٔ لایت بکشید.

لوازم آرایش طبیعی می‌خواهید؟

اگر می‌خواهید مواد آرایشی کاملاً طبیعی داشته باشید، موادی که بر روی حیوانات آزمایش نشده باشد و هیچ مادهٔ شیمایی و سرطان‌زایی نداشته باشد، بهتر است از مواد آرایش معدنی استفاده کنید.

مطلبی که ترجمه کردم در سایت بایکس منتشر شده.