کالج‌های مردانه یکی از محبوب‌ترین استایل‌های آقایان است. کالج‌ها در دستهٔ کفش‌های راحتی قرار می‌گیرند و تقریباً با هر سلیقه‌ای هم‌خوانی دارند. مدل‌ها و طرح‌های مختلفی از کالج‌ها در بازار وجود دارند که به‌راحتی می‌توانید مدل دلخواه خود را انتخاب کنید.

امروز می‌خواهیم جزئیاتی در مورد کفش‌های کالج برای انتخاب بهتر شما بگوییم.

جنس اهمیت دارد؟ چرم یا جیر؟

باید چیزهایی هم در مورد اهمیت جنس کفش‌ها بدانیم. همانند بسیاری از کفش‌ها، کالج‌ها هم بیشتر از جنس چرم یا جیر هستند. هرکدام از این جنس‌ها هم معایب و مزایی دارند.

کفش‌های چرمی درخشندگی خاص خود را دارند و استایلی رسمی‌تر را به شما می‌دهند. نگهداری و تمیز نگه داشتن کفش‌های چرمی نسبت به جیر آسان‌تر است و ماندگاری بیشتری هم دارد.

کفش‌های جیر برای بهار و تابستان مناسب‌ترند و باید به‌طور خاص از رطوبت دور نگه داشته شوند. استایل آن‌ها اسپرت‌تر است و همان‌طور که گفتیم برای فصل‌های گرم سال بیشتر مناسب‌اند.

کالج‌های پنی

یکی از خوش استایل‌ترین نوع کالج‌ها، کالج‌های کلاسیک پنی است. کالج‌های پنی اصالتاً نروژی هستند. این کفش‌ها با بیشتر لباس‌ها هم‌خوانی دارند و برای سال‌هاست که جزو مدل‌های محبوب به شمار می‌روند. کالج‌های پنی بیشتر برای تابستان مناسب هستند و به استایل اسپرت هم می‌آیند.

کالج منگوله‌دار

این کالج‌ها حدوداً از دههٔ ۵۰ میلادی وارد بازار شدند و بابت ظاهر جذاب خود بسیار محبوب شدند. از بهترین جنس‌های این کالج می‌توان به چرم کوردوبا اشاره کرد که براق و مقاوم است و شاید به همین دلیل باشد که این کالج‌ها کمی گران هستند.

کالج‌های Horsebit

کالج‌های Horsebit استایلی رسمی دارند. برند برتر این کفش گوچی است که در این زمینه بی‌نظیر است. این کفش‌ها همان‌طور که از اسمش پیداست، شبیه به دهنهٔ اسب است و پیدایش و تولید آن نیز به مسابقات اسب‌سواری برمی‌گردد.

چگونه کالج بپوشیم

حالا باید ببینیم انواع مختلف کالج را با چه لباس‌هایی بپوشیم که استایل بهتری داشته باشیم.

کالج‌های مُد

برای استفاده از کالج‌های مد بهتر است از شلوارهای اسلیم استفاده کنید.

کالج تابستانی

اگر می‌خواهید استایلی تابستانی داشته باشید یک پیراهن کتان با شلوار با یک شلوار رنگ روشن و کالج منگوله‌دار بپوشید.

جوراب نپوشید

در طول تابستان و هنگام استفاده از کالج بهتر است جوراب نپوشید.

مطلبی که ترجمه کردم در سایت بایکس منتشر شده.