کت‌های مخمل را بر تن بسیاری از چهره‌های معروف و ستاره‌های سینما می‌بینیم و اگر دقت کنیم این لباس در فرش قرمز‌ها بسیار خودنمایی می‌کند. اگر شما هم می‌خواهید از کت‌های مخمل استفاده کنید، بهتر است اول مطلب زیر را بخوانید.

به موقع بپوشید

کت‌های مخمل بیشتر برای مهمانی‌های خاص مناسب‌ هستند. یعنی بهتر است خیلی از آن استفاده نکنید و جزو استایل اصلی شما نشود. رنگ‌های‌ آبی و زرشکی با درخشندگی خاصی که دارند، می‌توانند زیبایی و وقار خاصی به شما بدهند. حواستان باشد که رنگ و مدلی انتخاب کنید که به استایل و لباس شما بیاید.

چگونه بپوشید

قانون کت‌های مخمل مجلسی این است: اسلیم باشد، تمیز باشد و دکمه‌اش بسته باشد. علاوه بر نوع و جنس کت‌تان، رنگ آن نیز برای مراسمی که می‌خواهید حضور یابید، مهم است.

رنگ مشکی فوق العاده مجلسی است، پیراهن و شلوار و دیگر زیروآلات هم تمیز و از رنگ‌های خنثی باشد. آبی و بنفش تیره و رنگ‌های خاکی، سبز و قرمز و قهوه‌ای نیز از جمله رنگ‌هایی هستند که آن‌ها را پیشنهاد می‌کنیم.

استایل اروپایی

استایل اروپایی کمی متفاوت است. با انداختن شال و طرح خاص کت، کمی از رسمی بود استایل کم می‌شود. قرمز پررنگ و آبی ظاهر شما را بی‌همتا می‌کند و در عین حال به اندازه‌ی مشکی رسمی به نظر نمی‌آیند. حواستان به انتخاب شال دور گردن‌‌تان باشد.

استایل راک

کت‌های مخمل با چنین استایل‌هایی هم‌خوانی دارند و یک جایگزین مناسب برای کت‌ها و کاپشن‌های چرم هستند. کت‌های مخمل همانند کت‌های چرم پر از جیب و زیپ نیستند و از سادگی خاصی برخودارند. دقت کنید که کمربند و بوت خود را به درستی انتخاب کنید.

کت‌ّهای راحتی

کت‌های مخمل را می‌توان برای استایل‌های راحتر هم استفاده کرد. یک تی‌شرت رنگ روشن و شلوار جین اسلیم استایل شما را تکمیل می‌کند. حتی اسنیکر هم می‌تواند از گزینه‌های خوب باشد. برای روزهای سرد زمستانی نیز می‌توانید از کت‌های سایز بزرگتر استفاده کنید تا بتوانید لباس گرمی زیر آن بپوشید.

استایل اداری

بله! کت‌های مخمل را می‌توان در محیط‌های اداری نیز استفاده کرد. یک پیراهن سفید بدون طرح با یک کروات ابریشمی استایل مناسبی را به شما می‌دهد.

کت شما باید اندازه‌ی تن و مناسب محیط اداری باشد و با شلوار شما هماهنگ باشد.

شیک پوش باشید

همان طور که گفتیم کت‌های مخمل یک مدل بی‌همتا در دنیای مد هستند. مدل‌های طرح‌دار آن می‌تواند شما را کاملا متمایز کند. رنگ‌های آبی تیره یا سبز با طرح‌های خاص خود می‌تواند گزینه‌ی بسیار مناسبی باشد. پوشیدن کالج چرم بدون جوراب استایل شما را تکمیل می‌کند.

مطلبی که ترجمه کردم در سایت بایکس منتشر شده.