معمولاً جواهرات از علاقه‌مندی‌های اول خانم‌ها به شما می‌رود. جواهرات می‌تواند شخصیت افراد را توضیح دهد و سلیقهٔ آن‌ها را در بسیار از جهات زندگی بیان کند. به غیر از مرواریدها و طلاها و الماس‌ها، جواهرات دیگری هم هستند که از فلز و سنگ و کریستال خاصی درست شده‌اند که خاصیت‌های خاصی هم دارند.

۱. نقره

نقره نیز ازجمله فلزهای قیمتی است که خواص آن با تماس با پوست، ثابت شده است. نقره خاصیت کشسانی رگ‌های خونی را حفظ می‌کند که همین امر باعث کاهش فشار خون می‌شود. اندک نقشی هم در تشکیل استخوان دارد و گفته شده است خاصیتی هم در تسکین درد دارد.

۲. کهربا

قرن‌هاست که کهربا برای خاصیت تسکین دهندگی درد مشهور است. این خاصیت وقتی به چشم می‌آید که آن را بر گردن، سر و گلو به عنوان گردنبند استفاده کنید. این باور وجود دارد که دستنبد کهربا می‌تواند دردهای مفصلی را کنترل کند و باعث کاهش خستگی و استرس می‌شود.

۳. زمرد کبود

داستان زمرد کبود به ویزاگ و بمبئی و مناطق اطراف آن برمی‌گردد. زمرد کبود برای سربازان و دریانوردان انرژی مثبت بود و اعتقاد بر آن بود که با خود خوش شانسی می‌آورد. این سنگ برای مقابله با مشکلات دندان، چشم و دستگاه گوارشی نیز مفید است.

۴. مروارید

پودر مروارید برای تولید محصولات آرایشی و پوستی استفاده می‌شود. همچنین از آن می‌توان برای شفافیت چهره نیز استفاده کرد. زمانی که از جواهرات مروارید استفاده می‌کنید، می‌توانید در انتظار خوشحالی و انرژی ثبت باشید. در گذشته در سیستم پزشکی کشورهای آسیایی از مرواریدها برای درمان بیماری‌های قلبی و مشکلات سیستم گوارشی و افزایش احتمال باروری استفاده می‌شده است.

مطلبی که ترجمه کردم در سایت بایکس منتشر شده.