هر چقدر به پایاین تابستان نزدیک‌تر می‌شویم، خرید کردن برای پاییز به یک باید تبدیل می‌شود و باید هر چه سریع‌تر برای پاییز آماده شد. البته اگر به فروشگاه‌ها یا مغازه‌های لباس هم نگاهی بیندازید احتمالاً با تعداد زیادی از حراجی‌های تابستانه مواجه می‌شوید که مهر تاییدی بر همین موضوع است. در واقع این فروشگاه‌ها مایل‌اند هرچه سریع‌تر اجناس تابستانی خود را فروخته و به کالکشن‌های پاییزه روی بیاورند.
اما در این بازار شلوغ و خوش آب و رنگ چه چیزی بپوشیم که هم زیباتر و خوش‌تیپ‌تر شده باشیم و هم نیازهای اصلی فصل پاییز برآورده شده باشد؟
در ادامه به چند جزئی می‌پردازیم که خرید و استفاده از آن‌ها در پاییز یک باید است.
اریکا چوی – مدیر هنر دیجیتال – نیویورک درباره خریدهای پاییزی نظرات جالبی دارد. او در اینباره می‌گوید: «برای من مهم نیست که فصل آگوست از راه رسیده و هنوز در تابستان هستیم. باید هر چه سریع‌تر برای پاییز آماده شوم و خریدهای لازم خود را انجام دهم. فصل پاییز برای من فصل مهمی است از این نظر که می‌توانم بهترین لباس‌های مد روز دنیا را در انواع و اقسام رنگ و تیپ‌های مناسب بپوشم.»

اما واقعاً چه اجزایی برای پاییز امسال لازم و مهم هستند؟

لباس کش‌باف و کفش‌هایی با پاشنه‌های قطور

Diletta Bonaiuti یک متخصص مد و استایلیست درباره یکی از این اجزا به لباس‌های کش‌باف اشاره می‌کند. او می‌گوید: «یکی از اجزای دوست داشتنی در پاییز استفاده از لباس‌های کش‌باف بلند سرهمی یا حتی دو تکه است که می‌توانید به خوبی آن را با یک نیم‌بوت زیبا ترکیب کنید. البته منظور از نیم‌بوت مناسب، کفش‌هایی با پاشنه‌های قطور است که راه رفتن یا ایستادن را برای شما راحت می‌کند.»
البته در مورد اینکه اندازه لباس چقدر باشد گفته‌های متفاوتی وجود دارد. شما می‌توانید از لباس‌های سرهمی تنگ یا اندازه خودتان استفاده کنید، یا از شلوارها و دامن‌های کش‌باف و گشاد استفاده کنید. این لباس‌ها در رنگ‌های متفاوت قابل استفاده و انتخاب است که باید به سلیقه‌تان در انتخاب اطمینان کنید.

کیف‌های بزرگ و کیسه‌ای شکل

اگر در مورد لباس و کفش صحبت کردیم حالا نوبت کیف است. امسال بد نیست که به جای استفاده از کیف‌های کلاچ و دستی از کیف‌های بزرگی که به استوانه‌ای و کیسه‌ای شکل هستند استفاده کنید تا طعم یک پاییز شیک و خوب را با استفاده از این کیف‌ها بچشید.

لباس‌های تک شانه

اگر در تابستان از تاپ‌هایی استفاده کردید که بندهای باریک داشت یا با استفاده از بازوهایتان دو سر لباس را نگه می‌داشتید، پاییز زمان مناسبی برای استفاده از لباس‌هایی است که با استفاده از یک شانه می‌ایستد و بیشتر برای لباس لباس شب یا میهمانی‌ها از آن استفاده می‌شود.

دامن‌های بلند و شل

دامن برای پاییز یک انتخاب خوب چه در خانه و چه در میهمانی‌ها است. اینکه امسال چه انتخابی برای دامنهای که می‌خواهید بخرید داشته باشید کمی موضوع را جذاب می‌کند. به پیشنهاد اریکا باید از دامن‌های بلند و شلی استفاده کنید که کمی هم جنسشان سنگین باشد. به این ترتیب می‌توانید موقع راه رفتن لباس زیباتری داشته باشید و بیشتر از همیشه به چشم بیایید.

شلوارهای فاق بلند

اگر از طرفداران دامن نیستید و دوست ندارید دامن بپوشید، انتخاب جز شلوار نخواهید داشت. البته امسال کمی شلوارها متفاوت به نظر خواهند رسید و بهتر است برای پاییز امسال از شلوارهای فاق بلند استفاده کنید.

ژاکت قرمز و بلوزهای یقه ویکتوریایی

برای تکمیل ست پاییزی‌تان بهتر است از یک ژاکت قرمز و یک بلوز یقه ویکتوریایی استفاده کنید. اگر با لباس‌های یقه ویکتوریایی آشنا نیستید بد نیست که به لباس‌های سلطنتی چند قرن پیش رجوع کنید و از یقه‌های آن‌ها هر کدام را که دوست داشتید برای لباس خود انتخاب کنید.
مطلبی که ترجمه کردم در سایت بایکس منتشر شده.