توت‌فرنگی میوهٔ زیبا و خوش‌طعمی است و خواص بسیاری هم برای بدن و سلامتی شما دارد. بیشتر افراد این میوه را دوست دارند و شاید استفادهٔ زیادی از آن بکنند؛ اما توت‌فرنگی دارای خواص دیگری هم هست که در زیبایی شما تأثیر زیادی دارد. با دانستن این خواص حتماً ترجیح می‌دهید تا بیشتر از این‌ها از این میوهٔ خوشمزه استفاده کنید.

۱. درخشان کردن پوست

توت‌فرنگی سرشار از آنتی‌اکسیدان است که در تازگی و طراوت سلول‌های پوستی شما تأثیر زیادی دارد و کمک می‌کند تا پوستی درخشان داشته باشید. برای تأثیر سریع آن بر طراوت پوستتان، یک توت‌فرنگی را از وسط ببرید و بر روی پوست خود بمالید. بگذارید برای مدتی آب و مواد توت‌فرنگی بر روی پوست شما بماند و سپس صورت خود را بشویید. مطمئناً از نتیجهٔ کار بسیار راضی خواهید بود.

۲. ضد پف زیر چشم

توت‌فرنگی به شما کمک می‌کند تا به‌راحتی از شر پف زیر چشم‌هایتان خلاص شوید. برای این کار توت‌فرنگی را به تکه‌های مختلف برش دهید و زیر چشم‌هایتان بگذارید. به مدت ۱۰ دقیقه آن‌ها به همین شکل بگذارید و سپس با آب سرد بشویید. دوباره چهره‌ای با طراوت خواهید داشت.

۳. سفید کردن دندان

اگر می‌خواهید به‌طور طبیعی دندان‌های خود را سفید کنید، تکه‌های توت‌فرنگی را بر روی آن‌ها بگذارید و برای چند دقیقه به همان شکل قرار دهید. دندان‌هایتان سفیدتر از قبل خواهد شد. در ضمن می‌توانید این تکنیک را هر زمان که دوست دارید انجام دهید.

۴. موهای نرم و درخشان

توت‌فرنگی می‌تواند با موهای شما معجزه کند. می‌تواند موهای شما را درخشان‌تر از قبل کند. با ۷ – ۸ عدد توت‌فرنگی و ۱ قاشق غذاخوری سس مایونز مخلوطی درست کنید و آن را بر روی پوست سر و موهای خود بمالید و موهای خود را با کلاه بپوشانید. بگذارید برای ۱۵ – ۲۰ دقیقه موهایتان به همین شکل بماند. سپس به‌صورت معمول موهای خود را با آب و شامپو بشویید. موهایتان درخشان‌تر و نرم از قبل خواهد شد.

۵. از شر آکنه خلاص شوید

توت‌فرنگی‌ها سرشار از ویتامین ث اسید سالیسیلیک و اسیدهای آلفا هیدروکسی هستند که به شما برای خلاص شدن از شر آکنه کمک می‌کند. ۷ – ۸ عدد توت‌فرنگی را با یک قاشق غذاخوری شیر مخلوط‌کنید و به مدت ۱۰ – ۱۲ دقیقه بر روی صورتتان بگذارید. سپس صورت خود را با آب سرد بشویید. برای داشتن نتیجه‌ بهتر این کار را دوبار در هفته انجام دهید.

۶. لایه‌بردار پوست پا

اگر می‌خواهید پاهایی نرم داشته باشید پس بهتر از توت‌فرنگی به‌عنوان لایه‌بردار استفاده کنید. ۸ – ۱۰ عدد توت‌فرنگی را همراه با ۱ قاشق چای‌خوری نمک و دو قاشق غذاخوری روغن‌زیتون به‌قدری باهم مخلوط‌کنید تا یکدست شود. پاهای خود را به مدت چند دقیقه با آن ماساژ دهید و بگذارید برای چند دقیقه بر روی پوستتان بماند. سپس پاهای خود کامل بشویید و از نرم‌کننده استفاده کنید.
 
مطلبی که ترجمه کردم در سایت بایکس منتشرش شده.