دنیای جدید بازاریابی به شدت دیداری شده است. همان طور هم که می‌بینیم شبکه‌های اجتماعی که مبتنی بر تصاویر هستند، مثل پینترست، اینستاگرام و سنپ‌چت به سرعت در حال رشد و توسعه هستند.
حالا ما چگونه می‌توانیم فضای ظاهری بازاریابی خود را بهبود ببخشیم؟ باید استراتژی تصویری برندمان در شبکه اجتماعی قوی باشد.
برند ظاهری در شبکه‌‌های اجتماعی به ظاهر محتوای شما در شبکه‌های اجتماعی گفته می‌شود؛ تصویر پروفایل‌تان، تصویر کاورتان، و به خصوص پست‌هایی که در شبکه‌‌های اجتماعی می‌گذارید. باید جنبه‌ی تصویری و دیداری پست‌های شما عالی باشد، چرا که مغز انسان تصاویر را بهتر و سریع‌تر درک می‌کند. از طرفی هم محتوای تصویری مخاطبان بیشتری را درگیر مطلب شما می‌کند.
چهار عامل هستند که می‌توانند در بازاریابی ظاهری برندتان تاثیر زیادی داشته باشند. با بهود این چهار عامل در واقع برندتان را بهبود بخشیده‌اید.
 

۴ عامل برای موفقیت در شبکه‌های اجتماعی

 
۱) از رنگ‌های ثابت در پست‌های خود استفاده کنید
اگر به رنگ‌‌های برندهای معروف نگاه کنید، متوجه خواهید شد که آن‌ها مرتبا از یک رنگ ثابت استفاده می‌کنند؛ در لوگو، متن‌ها و حتی در تصاویرشان.
۲ تا ۴ رنگ را انتخاب کنید و آن‌ها را به طور ثابت در پست‌های‌تان در شبکه‌های اجتماعی و بازاریابی‌هایتان استفاده کنید. باید به حدی از این رنگ‌ها استفاده کنید که تا کاربران به کمک این رنگ‌ها برند شما را تشخیص دهند.
مثلا به رنگ بنفش در پست‌های Cadbury توجه کنید:
ظاهر برند
 
بهتر است کمی هم از روانشانی رنگ‌ها اطلاع داشته باشید تا به کمک آن بتوانید مخاطب خود را جذب کنید.
برای مثال بسیاری از شرکت‌های فناوری مثل فیس‌بوک، توییتر، دل، IBM و اچ‌پی از رنگ آبی استفاده می‌کنند.
رنگ قرمز Virgin’s vibrant بیان‌گر استقلال و روش‌های کسب و کاری صاحب آن، Richard Branson است.
ظاهر برند۲
رنگ‌هایی که انتخاب می‌کنید باید منعکس کننده‌ی برند شما باشد. اگر برند جوانی دارید، بهتر است از رنگ‌های روشن استفاده کنید. از طرفی رنگ‌های پاستل برای برند‌های که می‌خواهند آرام دیده شوند، مناسب است.
اگر طراح باشید، احتمالا با مفهوم کدهای رنگی یا کدهای هگز آشنایی دارید. یک هگز ۶ کد دیجیتالی است که رنگی مشخص به صورت جهانی توسط HTML و CSS شناخته می‌شود. برای مثال رنگ فیروزه‌ای #۰۰c4cc است که در رایره‌ی رنگی زیر نشان داده شده است.
ظاهر برند۳
اگر این کدهای هگز را بدانید و بتوانید در بازاریابی خود از آن استفاده کنید، در واقع از این رنگ‌ها به صورت متناوب استفاده کرده‌اید.
 

۲) استفاده از فونتی که با شخصیت برند شما هماهنگ است

مثل پالت رنگی که در مورد آن صحبت کردیم،  فونتی که انتخاب می‌کنید و از آن استفاده می‌کنید هم باید شخصیت برند شما را نشان دهد.  می‌خواهید فونتی ساده داشته باشید؟ جذاب باشد؟ متفاوت باشد؟
 
باید سه فونت را برای برند خود در نظر بگیرید و از آن‌ها به صورت مدوام استفاده کنید: یک فونت برای عنوان،  بک فونت برای زیرعنوان‌ها و یک فونت هم برای بدنه‌ی مطلب.
ظاهر برند۴
فونت عنوان شما باید بزرگ‌ترین اندازه را در طراحی شما داشته باشد که بیشترین شخصیت را هم از برند شما نشان می‌دهد. زیرعنوان و فونت بدنه‌ی مطلب‌تان باید جوری باشد که خیلی راحت خوانده شوند.
ظاهر برند۵
به تبلیغ بالا توجه کنید. فونت بزرگ‌تر که تقریبا عنوان پست است (Just do it)، کمی متفاوت است و بقیه‌ی متن پست ساده است.
ظاهر برند۶
۳) از فیلترهای مناسب برای عکس‌های‌تان استفاده کنید
از فیلترهای یکسان برای عکس‌هایتان استفاده کنید و سعی کنید مضمونی یکسان برای آن‌ها در نظر بگیرید. اگر شما می‌خواهید عکس‌هایتان را خودتان بگیرید، مطمئن شوید که مضمون کارهایتان یکسان باشد.
نکته‌ی دیگری که در مورد عکس‌هایتان باید رعایت کنید، فیلتر عکس‌ است. استفاده از فیلتر یکسان به عکس‌هایتان ثبات می‌دهد که خود یک امتیاز بزرگ مثبت است.
عکس‌هایی با سبک متفاوت داشته باشید و این تفاوت و خلاقیت را در همه‌ی عکس‌هایتان رعایت کنید.
۴) از قالب‌های رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید تا طراحی‌تان سرعت یابد
آیا برای پست‌هایتان در شبکه‌های اجتماعی از قالب خاصی استفاده می‌کنید؟ آیا در همه‌ی پست‌هایتان، لوگو در جای مخصوصی قرار دارد؟
برای اینکه پست‌هایتان موثر باشند، باید قالب‌‌های موثری را هم درست کنید.
برای پست‌هایتان قالب‌هایی طراحی کنید که نماینگر برند شما باشد و تمام جزئیات این قالب در هر پست تکرار شود.
مهارت‌های خود را نشان دهید
عکس‌ها، رنگ‌ها و فونت‌ها و قالب‌ها همه از عوامل ظاهری هستند که تاثیر زیادی بر روی برند تصویری شما دارند. در نظر داشته باشید که ۹۰ درصد اطلاعات که به مغز منتقل می‌شود از طریق تصاویر است. پس تعجبی ندارد که مردم به طراحی خوب عکس العمل نشان می‌دهند.