کت و شلوار از جمله لباس‌هایی است که نگهداری و یا حمل و نقل آن کمی حساس و دشوار است. همه‌ی ما می‌دانیم که برای نگهداری از کت و شلوار باید از کاورهای مخصوص استفاده کنیم تا به پارچه و الیاف آن آسیبی نرسد. حتی در هنگام سفر نیز باید از کیف‌های مخصوص کت و شلوار برای بسته بندی و حمل و نقل آن استفاده کرد.

اما ممکن است گاهی اوقات شرایط مناسب برای حمل کیف‌های مخصوص کت و شلوار را نداشته باشید و بخواهید با یک ساک کوچک سفر کنید. در این مواقع باید کت و شلوار را تا کنیم؛ کاری که شاید خیلی از ما تصور می‌کنیم که اشتباه است.

بله٬ کت و شلوار را می‌توان تا زد اما باید شرایط آن هم فراهم باشد. احتمالاً وقتی کت و شلوار تا شده را از ساک خود خارج می‌کنید، کمی چروک خواهد شد. اگر کت و شلوار از پارچه و الیاف خوبی دوخته شده باشد، می‌توانید برای چند ساعت آن را  در حمام آویزان کنید تا چروک‌هایش برطرف شود. اما اگر کت و شلوار از پارچه و الیاف خوبی دوخته نشده باشد، احتمالاً مجبور خواهید بود که به سراغ خشکشویی بروید.

ما در اینجا راهی را برای تا کردن کت و شلوار نشان می‌دهیم که کت و شلوار شما کمترین چروک را به خود بگیرد، به شرط آنکه جنس پارچه آن مرغوب باشد.

کت را از قسمت پشت به سمت خودتان قرار دهید.

گام اول:

کت را از قسمت پشت به سمت خودتان قرار دهید.

آستین‌ها را از سرشانه به سمت خودتان تا بزنید.

گام دوم:

آستین‌ها را از سرشانه به سمت خودتان تا بزنید.

شلوار را دوبار از وسط تا کنید.

گام سوم:

شلوار را از وسط دوبار تا کنید و بر روی قسمت بالایی کت قرار دهید.

سپس پایین کت را روی شلوار تا کنید.

گام چهارم:

پایین کت را روی شلوار تا کنید.

 کت را برگردانید

گام پنجم:

حالا کت را برگردانید و با خیال آسوده در ساک خود قرار دهید.

چگونه کت و شلوار را تا بزنیم؟

 این مطالب در وبسایت هاکوپیان منتشر شده.