کراوات تکمیل کننده‌ی پوشش رسمی شماست. ست کردن کراوات با پیراهن اصلاً کار سختی نیست، اما باید دقت کنید انتخابی چشم نواز داشته باشید. باید طرح و رنگ کراوات را طوری انتخاب کنید که به چشم بیاید. در اینجا می‌خواهیم به چند نکته اشاره کنیم تا بتوانید کراوات مناسب تیپ‌ خود را انتخاب کنید.

 ست کردن کراوات با پیراهن

کراواتی را انتخاب کنید که تیره‌تر از رنگ پیراهن باشد

۱. کراواتی را انتخاب کنید که تیره‌تر از رنگ پیراهن باشد

کراوات‌ از جمله اکسسوری‌هایی است که توجه‌ زیادی را به خود جلب می‌کند. اگر بتوانید کراوات خوبی را با پیراهن خود ست کنید، مطمئناً می‌توانید در یک جمع شلوغ متمایز باشید. سعی کنید کراواتی تیره‌تر از پیراهن‌ خود انتخاب کنید. برای پیراهن‌های سفید یا رنگ‌های طبیعی (مثل سفید، مشکی و آبی)، تقریباً هر کراواتی مناسب است. اما برای پیراهن‌های تیره‌تر کار کمی سخت می‌شود.
اگر کراوات روشن‌تر از پیراهن باشد و در صورتی که طرح و رنگش به گونه‌ای باشد که بتواند تضاد ایجاد کند، مانعی ندارد. برای مثال اگر پیراهن مشکی پوشیده‌اید، هر کراواتی به غیر از مشکی را می‌توانید با آن ست کنید. در این مورد برای ایجاد یک تضاد خوب می‌توانید از کراوات سفید استفاده کنید.
 

برای کراوات‌های تک رنگ، رنگ مناسبی انتخاب کنید

۲. برای کراوات‌های تک رنگ، رنگ مناسبی انتخاب کنید

کراوات‌های تک رنگ کاربردهای بیشتری دارند. تقریباً هر کروات تک رنگی با پیرهن‌ سفید ترکیب خوبی را ایجاد می‌‌کند. در کل باید کراواتی را انتخاب کنید که چشم نواز باشد. برای مثال کروات قرمز با پیراهن سفید تضاد خوبی را ایجاد می‌کند که می‌تواند توجه‌ها را به خود جلب کند.
 

برای کراوات‌های طرح‌دار، رنگ‌ها و طرح‌هایی را انتخاب کنید که شبیه به پیراهن‌‌تان باشد

 ۳. برای کراوات‌های طرح‌دار، رنگ‌هایی را انتخاب کنید که شبیه به پیراهن‌‌تان باشد

اگر می‌خواهید از کراوات طرح‌دار استفاده کنید، سعی کنید طرحی را انتخاب کنید که رنگ پیراهن‌تان را داشته باشد. همچنین طرحی که کراوات دارد باید با طرح پیراهن هم خوانی داشته باشد. البته در این زمینه یک استثنا هم وجود دارد. نباید کراواتی را انتخاب کنید که الگوی آن طرح‌‌های ریزی دارد که رنگ زمینه‌ی آن با رنگ پیراهن یکی است. مثلاً اگر پیراهن آبی روشن ‌پوشیده‌اید، باید کراواتی را انتخاب کنید که رنگ زمینه‌ی آن آبی تیره باشد تا تضاد خوبی را ایجاد کند.
 
کراواتی را که طرح آن با طرح پیراهن یکی است، انتخاب نکنید

۴. کراواتی را که طرح آن با طرح پیراهن یکی است، انتخاب نکنید

وقتی می‌خواهید کراوات را با پیراهن ست کنید، نباید از طرح‌های یکسان استفاده کنید، یعنی طرح پیراهن و کراوات یکی نباشد. در غیر این صورت هرج و مرج بصری ایجاد خواهد شد که جلوه‌ و تاثیر خوبی نخواهد داشت.
 
این مطلب در سایت هاکوپیان منتشر شده.