شاید اتو کشیدن پیراهن برای شما هم سخت باشد؛ اما برای این کار هم راهکارهایی وجود دارد که در اینجا می‌خواهیم به شما بگوییم. با کمک آن‌ها می‌توانید در اتو کشیدن استاد شوید.

چه چیزهایی احتیاج دارید؟

مسلماً اولین چیزی که احتیاج دارید، اتو است. لازم نیست خیلی گران باشد ولی یک اتوی متوسط را انتخاب کنید. خرج کردن برای اتو ارزشش را دارد. اتویی انتخاب کنید که ظرفیت گرمای آن بالا باشد؛ با این کار زمان اتو کشیدن شما نصف می‌شود. کفهٔ اتو باید سفت و درعین‌حال لطیف باشد و فلز آن تمیز و از مواد معتبر باشد. در آخر از سیستم بخار آن مطمئن شوید تا کارتان راحت‌تر پیش برود.

میز اتو

اگر استحکام و ارتفاع میز مناسب باشد و کاور و پد مناسب را داشته باشد، ارزش هزینه کردن را دارد. یک حوله هم بر روی میز بیندازید تا به‌وسیلهٔ آن گرمای اتو را بسنجید.

آب (سیستم آب‌رسانی)

وجود آب در اتو ازجملهٔ واجبات است. آب که در اینجا منظورمان همان بخارآب است می‌بایست در تمام طول مدت اتوکشی وجود داشته باشد. اگر اتویتان سیستم آب‌رسانی نداشت، از یک آب‌پاش استفاده کنید و آب را بر روی لباستان اسپری کنید.

حوله

وجود حوله خیلی هم لازم نیست، اما ممکن است زمانی به کارتان بیاید. هم می‌توانید از آن به‌عنوان فهمیدن گرمای اتو استفاده کنید و هم آب اضافی که بر روی لباس اسپری کردید را پاک‌کنید. در کل وجود آن مفید است.

مراحل کار

اما اصل کار ازاینجا به بعد شروع می‌شود. بهترین راه برای اتو کشیدن یک پیراهن، تقسیم‌بندی آن به قسمت‌های مختلف است.

قدم اول: یقه

اول از قسمت بیرونی شروع کنید و از یک سمت به سمت دیگر اتو بکشید. چروک‌هایی که صاف نمی‌شوند را به قسمت پایینی ببرید که کمتر معلوم باشند. حالا پیراهن را برگردانید و این کار را با قسمت بیرونی انجام دهید.

قدم دوم: سرآستین‌ها

دکمه‌های سرآستین را بازکنید و آن را صاف کنید. اول داخل آن را اتو بکشید و سپس به سراغ قسمت بیرونی بروید. چروک‌های آن را به سمت بیرون و لبه‌ها ببرید. توجه کنید که هیچ‌وقت روی دکمه‌ها را اتو نکشید چون ممکن است بر روی پارچه جا بیندازد.

قدم سوم: روی پیراهن

اول از قسمت دکمه‌ها شروع کنید. اتو را دور و اطراف دکمه‌ها ببرید. سپس از بالای سرشانه‌ها شروع کنید و به سمت پایین بروید. برای قسمت دیگر هم همین کار را تکرار کنید.

قدم چهارم: پشت پیراهن

پشت پیراهن را به سمت بیرون اتو بکشید. بهتر است اتو را برای مدتی کوتاه بگذارید و بردارید. کار را از بالا به پایین شروع کنید.

قدم پنجم: آستین‌ها

سخت‌ترین قسمت کار را برای پایان کار گذاشته‌ایم. آستین‌ها را صاف بگذارید و سپس اتو را بر روی آن قرار دهید. توجه کنید پارچه آستین روی‌هم نیفتد و آن‌ها را اشتباهی باهم اتو نکنید. از بالای آستین شروع کنید و کم‌کم به سمت سرآستین‌ها بیایید. سپس آستین را برگردانید و طرف دیگر را اتو کنید. برای آستین دوم هم همین کار را تکرار کنید.

قدم ششم: پیراهن را آویزان کنید

حالا پیراهن را به درستی بر روی چوب‌رختی آویزان کنید.

مطلبی که ترجمه کردم در سایت بایکس منتشر شده.