آیا می‌دانستید هر چه لاغرتر به نظر بیایید، قدبلندتر نشان می‌دهید؟ بر اساس همین موضوع در اینجا می‌خواهیم به ۱۰ نکته در حوزهٔ فشن اشاره کنیم که شما را لاغرتر و قدبلندتر می‌کند. این نکته‌ها برای همهٔ خانم‌ها مناسب است و می‌تواند خانم‌هایی که از قدبلندی برخوردار نیستند را بلندتر نشان دهد.

۱. پیراهن‌های کوتاه و جذب

با پوشیدن این پیراهن‌ها به‌شرط در نظر گرفتن یک سری از جزئیات، لاغرتر به نظر خواهید آمد. برای یک استایل لاغر پیراهنی تا سر زانوهای خود و در رنگ‌های تیره انتخاب کنید. پیراهن باید دقیقاً متناسب با اندام شما باشد، نه خیلی جذب و نه خیلی گشاد، در این صورت تأثیر لاغر نشان دادن را از دست می‌دهند. بهتر است یقهٔ پیراهن شما V شکل باشد، چراکه گردن شما را بلندتر نشان می‌دهد و باعث می‌شود لاغرتر و بلندتر به نظر بیایید. از پارچه‌ای با رنگ مات استفاده کنید. رنگ‌های براق شما را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. می‌توانید از گن هم برای لاغری بیشتر استفاده کنید.

۲. دامن‌های مدادی

بسیاری از خانم‌ها بر این اعتقاد هستند که دامن‌های مدادی آن‌ها را بزرگ‌تر نشان می‌دهد؛ اما اگر دقیقاً متناسب اندام شما باشد، تأثیر خوبی خواهند داشت. معمولاً دامن‌های تا زانو بهتر هستند، اما خانم‌هایی که پاهای لاغر دارند می‌توانند دامن‌های کوتاه‌تر نیز بپوشند.

۳. تاپ‌های یقه V

تاپ‌های که یقهٔ آن‌ها به شکل V است می‌تواند گزینهٔ مناسبی برای موضوع امروز ما باشد. این نوع لباس‌ها برای لاغرتر نشان دادن شما تأثیر بسیاری دارند چراکه خط گردن شما نمایش داده می‌شود و شکل زیبایی به شما خواهد داد.

۴. کت‌ها و جلیقه‌های تک دکمه

جلیقه‌های تک دکمه اگر دقیقاً متناسب اندام شما باشند، می‌توانند تأثیر زیادی در لاغری شما داشته باشند. برای این‌که این تناسب را به دست آورید بهتر است نزد خیاط بروید تا دقیقاً لباسی اندازهٔ شما بدوزد.

۵. شلوار جین راسته

تقریباً همه شلوار جین می‌پوشند و می‌توان گفت این لباس نقش مهمی در صنعت فشن ایفا می‌کند. انواع رنگ‌ها و مدل‌های شلوار جین در بازار وجود دارد؛ اما برای داشتن اندامی لاغرتر بهتر است از جین‌های راسته با فاقی متوسط (روی ناف) و تیره استفاده کنید. برای تأثیر بیشتر این شلوارها بهتر است کمی هم پارچه لایکرا نیز در آن استفاده شده باشد. جین‌های طرح دار را فراموش کنید و پارچه‌ای ساده را با جیب‌های ساده انتخاب کنید.

۶. شلوارهای راستهٔ جلو صاف

اگر می‌خواهید لاغر به نظر بیایید بهتر است با شلوارهای تنگ و کشی خداحافظی کنید. برای لاغر بودن بهتر است شلوارهای راسته با رنگ تیره انتخاب کنید که در قسمت بالاتنه و شکم کاملاً صاف و راسته باشد. اگر موقع پوشیدن شلوارتان چین‌های عمودی بر روی آن ایجاد شد یعنی این شلوار متناسب اندام شما نیست و شاید شما به یک خیاط احتیاج داشته باشید.

۷. کفش‌های پاشنه‌بلند و براق

یکی از استایل‌هایی که می‌تواند شما را قدبلند و لاغر نشان دهد کفش‌های پاشنه‌بلند و نوک‌تیز و براق است. با لباس‌های V شکل و اورسی و کفش‌های براقتان، ظاهرتان لاغرتر نشان داده می‌شود. رنگ مشکی که به همهٔ لباس‌ها می‌آید و رنگ‌های تیره بهترین گزینه‌های کفش‌های براق و پاشنه‌دار هستند. از دیگر رنگ‌های مناسب این نوع کفش‌ها، رنگ کرم هستند که به رنگ پوست افراد می‌آیند. این رنگ‌ها پاهای شما را باریک‌تر و بلندتر نشان می‌دهد.

۸. جوراب شلواری مشکی

جوراب‌شلواری مشکی ظاهری براق به پاهای شما می‌دهد. می‌توانید از یک کفش مشکی پاشنه‌بلند و نوک‌تیز و پیراهن جذب و کوتاه نیز استفاده کنید. مشکی یک رنگ خنثی در حوزهٔ فشن است که با بقیهٔ رنگ‌ها هم‌خوانی دارد. پس اگر هم لباستان مشکی نبود می‌توانید از جوراب‌شلواری مشکی با کفش مشکی پاشنه‌دار نیز استفاده کنید. البته رنگ‌های تیرهٔ دیگر نیز تأثیر لاغری را دارند، اما رنگ مشکی راحت‌تر با دیگر رنگ‌ها هم‌خوانی پیدا می‌کند. بهتر است جوراب ساده را بپوشید چراکه جوراب‌های طرح دار تأثیر کمتری در لاغری شما دارد.

۹. گردنبند

گردنبندها فرمی V شکل به گردن شما می‌دهند. همان‌طور که قبلاً هم گفتیم شکل V که بر روی گردن شما درست می‌شود یکی از عوامل مهم لاغر نشان داده شدن شماست.

۱۰. کیف‌های دسته‌کوتاه

وقتی کیف دسته‌کوتاه را بر روی شانه‌های خود می‌اندازید، فضای بیشتری را به بالاتنهٔ خود اضافه می‌کنید. پس خانم‌هایی که بالاتنهٔ بزرگی دارند نباید از این نوع کیف‌ها استفاده کنند. از طرف دیگرکسانی که کمر بزرگی دارند نباید از کیف‌هایی استفاده کنند که به‌صورت مورب انداخته می‌شوند؛ و کسانی که ران‌های بزرگی دارند نباید از کیف‌هایی استفاده کنند که بند آن تا ران پا می‌آید. بهترین نوع کیف، کیف‌های دستی هستند که با دست خود آن‌ها را جا به جا می‌کنید. این نوع استفاده از کیف فضای بیشتری را به بدن اضافه نمی‌کند و بهترین راه برای لاغر نشان دادن است.

مطلبی که ترجمه کردم در سایت بایکس منتشر شده.