آیا در نظر دارید تا کسب و کار خود را در اینستاگرام دنبال کنید؟

آیا به دنبال ایده‌های مختلف برای تولید محتوا در این شبکه‌ی اجتماعی معروف و محبوب می‌گردید؟

مطلب زیر می‌تواند به شما کمک کند تا کسب و کار خود شما در اینستاگرام  بیشتر دیده شود و کاربران اینستاگرام بیشتر درگیر برند شما شوند.

اینستاگرام چیست؟

اینستاگرام برنامه رایگان اشتراک گذاری عکس است که بیش از ۸۰ میلیون کاربر دارد. اینستاگرام در آوریل ۲۰۱۲ توسط فیس‌بوک خریداری شد. با طراحی دوباره‌ آن کاربران توانستند عکس‌ها را در وب هم نگاه کنند و برای دیدن عکس‌ها فقط نیاز به اپلیکیشن موبایل نباشد.

HootSuite هم قابلیتی را به برنامه خود اضافه کرده است تا کابران به صورت مستقیم به بیشتر ویژگی‌ها و قابلیت‌های اینستاگرام دسترسی داشته باشند.

حالا با این پلت فرم اشتراک گذاری عکس‌ها چه کاری می‌توان برای کسب و کارها انجام داد؟

در اینجا می‌خواهیم به ۱۰ راه خلاقانه برای استفاده اینستاگرام برای کسب و کارها اشاره کنیم.

۱. محصولات خود را نشان دهید

همه از دیدن اجناس و کالاهای مختلف لذت می‌برند. محصولات خود را در اینستاگرام‌تان به نمایش بگذارید تا آن‌ها هم این لذت را در حساب اینستاگرام شما تجربه کنند. یک سری از محصولات را به عنوان پیشنهادتان به آن‌ها ارائه دهید. محصولات جدید یا کم‌تر شناخته شده‌تان را بیشتر به اشتراک بگذارید و یا حتی می‌توانید قسمتی از محصول‌تان را نمایش دهید و از دنبال کنندگان خود بخواهید حدس بزنند که کدام محصول شماست.

اگر محصول شما یک سرویس خاص است، پس قسمتی از ابزارها و قابلیت‌های آن را به نمایش بگذارید. مثلا اگر مربی بدنسازی هستید می‌توانید تمرینات مورد علاقه و موثر خود را به نمایش بگذارید و به آن‌ها نشان دهید. عکاسان می‌توانند ساز و کار دوربین‌ها و لنزهای خود را نشان دهند و چگونگی گرفتن بهترین عکس‌های‌شان را به دنبال کنندگان خود توضیح دهند.

۲. نحوه‌ی تولید محصولات‌‌تان را نشان دهید

همیشه کاربران و مصرف کنندگان دوست دارند که بدانند سرویس‌ها و محصولات‌شان چگونه تولید می‌شوند. از قسمت‌های مختلف فرآیند تولید محصولات‌تان عکس بگیرید و آن‌ها را به اشتراک بگذارید. می‌توانید ویدئوهای مختلفی تهیه کنید و در اینستاگرام پست کنید.

۳. پشت صحنه کارها را نشان دهید

اگر برای تبلیغی، عکس می‌گیرید، اگر در حال فیلم‌برداری ویدئویی هستید، اگر می‌خواهید با فردی مصاحبه کنید، اگر می‌خواهید فرش قرمزی برگزار کنید و …، از پشت صحنه‌ی تولید و فرآیند آماده شدن همه‌ی آن‌ها عکس بگیرید و با کاربران خود به اشتراک بگذارید. این لحظه‌هایی که شما تجربه می‌کنید را افراد زیاد دیگری هم دوست دارند تجربه کنند، پس با اشتراک گذاشتن این عکس‌ها آن‌ها را هم در این تجربه شریک کنید.

۴. نشان دهید محصول شما چه کاری می‌تواند بکند

از اینستاگرام استفاده کنید و به دنبال کنندگان خود نشان دهید که چرا این سرویس و محصول را به آن‌ها پیشنهاد می‌کنید.

حتی می‌توانید از این طریق محتوای تولید شده توسط کاربر را ایجاد کنید. از کاربران بخواهید با محصول و سرویس شما کار کنند و عکس‌هایشان را برای شما بفرستند و بهترین این عکس‌ها را در اینستاگرام‌تان به اشتراک بگذارید.

اگر کاری شبیه به تعمیرات، طراحی داخلی، آرایشگری و … دارید، از قبل و بعد کارتان عکس بگیرید و جادوی کارتان را به دنبال کنندگان خود نشان دهید.

۵. اخبار دست اول را به دنبال کنندگان خود بدهید

همه دوست دارند اولین کسانی باشند که از موضوعی مطلع می‌شوند. به دنبال کنندگان اینستاگرام خود اخبار دست اول در مورد سرویس و محصولات‌تان بدهید و آن‌ها را در دیگر شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

۶. محل کار خود را نشان دهید

خیلی از کسانی که برندهای مورد علاقه‌ی خود را دنبال می‌کنند، دوست دارند بدانند کار کردن در آنجا چگونه خواهد بود.

پس تصاویری از زندگی خود و کارمندان خود در محل کارتان به اشتراک بگذارید. از زمان‌های غذا خوردن، استراحت، جلسه‌ها، کار بر روی پروژه‌ها و حتی مهمانی‌ها و تولدهایی که در محل کارتان می‌گیرید، عکس به اشتراک بگذارید.

۷. دنبال کنندگان خود را با خود ببرید

اگر مسافرتی می‌روید، جلسه‌ای در جایی دارید و خلاصه از جایی به جای دیگر می‌روید، با گرفتن عکس‌های مختلف از محل‌‌های مجتلف حضورتان، دنبال کنندگان را همراه خود کنید.

۸. کارمندان خود را معرفی کنید

با معرفی کردن افرادی که در شرکت شما کار می‌کنند، کمی جلوه‌ی انسانی به برند خود بدهید. هم کارمندان شما از محبوبیتی که برای مدتی به دست می‌آورند، خوشحال خواهند شد و هم به دنبال کنندگان خود این فرصت را می‌دهید که با پشت پرده‌ی محصول شما آشنا شوند.

۹. از افراد مشهور استفاده کنید

این روزها در دنیایی زندگی می‌کنیم که همه‌ی مردم علاقه‌ خاصی حتی به زندگی شخصی افراد مشهور دارند. پس از این مورد استفاده کنید و در هر هرجا که فرد مشهوری با برند شما سر و کار دارد، عکس‌ آن را منتشر کنید.

۱۰. زیبایی‌ها را به اشتراک بگذارید

یکی از مواردی که نزد مردم طرفدار دارد، زیبایی‌های حیوانات است. هیچ فرصتی را از دست ندهید تا چنین زیبایی‌ها را به اشتراک بگذارید و توجه دنبال کنندگان خود را جلب کنید.