همیشه خوب بودن و خوش‌تیپ چرخیدن برای مردانی که به این موضوع مشتاق هستند اهمیت فراوانی دارد؛ بنابراین برای اینکه سریع سراغ موضوع اصلی یعنی خوش‌تیپ بودن مردانه برویم به‌مرور ۱۵ نکته مهم به شکلی خلاصه می‌پردازیم:

بررسی سریع ۱۵ نکته برای مردان خوش‌تیپ

۱. اندازه بودن لباس

دراماتیک‌ترین وضعیتی که برای یک مرد می‌تواند وجود داشته باشد این است که لباسی با اندازه مناسب به تن نداشته باشد؛ بنابراین مطمئن شوید که همه لباس‌ها اندازه‌تان هستند. اندازه بودن و مناسب بودن لباس می‌تواند فرم بدنتان را به‌خوبی نشان دهد.

۲. ساده بگیرید

شاید بخواهید کمدی با لباس‌هایی که بر تن شما فوق‌العاده هستند، داشته باشید، اما حواستان باشد در این راه اغراق نکنید. بیشتر از ۲ یا ۳ تکه زیورآلات استفاده نکنید و در استایل‌تان بیش از ۳ رنگ به کار نبرید.

۳. نگاهتان را به راحت بودن تغییر دهید

راحت بودن قرار نیست به معنای یکنواخت بودن باشد. پیراهن‌های یقه‌دار می‌تواند گزینهٔ مناسبی برای یک استایل راحت باشد.

۴. ست کنید

همیشه حواستان باشد که لباس‌های پایین‌تنه و بالاتنه‌تان باهم هماهنگ باشد.

۵. هیچ‌وقت تنها به خرید نروید

بیشتر اوقات نمی‌توان به فروشنده‌ها اعتماد کرد، چراکه بیشتر به فکر سود خود هستند. با دوستتان خرید کنید که نظرات صادقانه به شما بدهند.

۶. درست لباس بپوشید

حواستان باشد که کجا می‌روید و قرار است چه کسی را ببینید. متناسب با شرایطی که قرار است در آن حضور یابید، لباس بپوشید. بهتر است که لباس بیشتری بپوشید یا همراه خود داشته باشید تا اینکه از جانب لباس کم بیاورید.

۷. به جزئیات توجه کنید

بیشتر اوقات توجهمان به سمت لباس‌های اصلی می‌رود و جزئیات را فراموش می‌کنیم؛ اما شال و روسری، نوع گره کروات و دستمال جیبی هم از اهمیت زیادی برخوردارند.

۸. یک جفت کفش عالی داشته باشید

اولین چیزی که خانم‌ها به آن توجه می‌کنند، کفش شماست، مخصوصاً تمیزی و براق بودن آن‌ها. اکثر اوقات به کفش‌ها توجه زیادی نمی‌کنیم و جزو اولویت‌های آخر ما هستند. یک جفت کفش خوب بخرید و از آن‌ها به‌درستی مراقبت کنید.

۹. مراقب طرح تی‌شرت‌ها باشید

تی‌شرت‌هایی که لوگوی بزرگی بر روی آن‌ها نقش بسته‌شده است، زیاد رسمی و مناسب به نظر نمی‌آیند. پس به سراغ تی‌شرت‌های یقه ۷ بروید و به دنبال طرح‌های ساده باشید.

۱۰. مد را فراموش کنید

وقتی خرید می‌روید، به فکر چیزی باشید که دوست دارید، نه اینکه لباسی را بخرید که فقط مُد است. افراد بسیاری هستند که لباس‌های به‌روز و مُد شده را می‌خرند و در آخر فصل با حجم زیادی از لباس‌های استفاده‌نشده، روبه‌رو می‌شوند. باید یاد بگیرید کمدی بسازید که با گذر زمان، غیرقابل استفاده نشود. حالا با ترکیب با رنگ‌ها و لباس‌های روز، راه مد را هم پیش ببرید.

۱۱. بر اساس اسم‌های روی پیراهن خرید نکنید

حواستان باشد اگر می‌خواهید لباسی بخرید که عکس و لوگوی بتمن دارد، از خودتان بپرسید برای چه آن را می‌خرید؟ به جنس و کیفیت آن توجه کرده‌اید؟ صرفاً به خاطر طرح آن خرید نکنید.

۱۲. اطلاعات خود را درزمینهٔ طرز لباس پوشیدن بالا ببرید

برای ساختن تصویری مناسب از خود برای دیگران، زمان بگذارید و هزینه کنید. اطلاعات خود را بالا ببرید. داشتن ظاهر و استایلی مناسب در تمام مراحل زندگی شما، ازجمله کار و تحصیلات تأثیر دارد.

۱۳. بازخورد واقعی را از دیگران بخواهید

از دوستان و آشناهای خود و هرکسی که به آن اعتماد دارید، بخواهید که در مورد ظاهر شما نظر واقعی‌اش را بدهد.

۱۴. خودتراش خود را جدید کنید

برای شیو کردن موهای خود از خودتراش‌های جدید استفاده کنید.

۱۵. تجربهٔ خود را بالا ببرید

برای یادگرفتن باید چیزهای جدید را امتحان کنید. در فروشگاه‌ها به سراغ لباس‌های جدیدی که فکر می‌کنید خارج از استایل شماست بروید و آن‌ها را امتحان کنید. خیلی وقت‌ها از چیزهایی که حتی فکرش را هم نمی‌کردید، خوشتان می‌آید.
 
مطلبی که ترجمه کردم در سایت بایکس منتشر شده.