در اینجا می‌خواهیم به ۵ نکته در حوزهٔ مد و فشن اشاره کنیم که به شما کمک می‌کند قد خود را بلندتر نشان دهید.

۱. سعی کنید لباس‌های تک‌رنگ بپوشید. خانم‌ها می‌توانند پیراهن‌های بلند مشکی بپوشند که آن‌ها را هم لاغرتر هم قدبلندتر نشان می‌دهد. حتی می‌توانید به سراغ رنگ‌های دیگر هم بروید که اندام شما را همانند یک خط صاف نشان دهد. رنگ‌هایی که از یک خانواده هستند، مثل ذغالی، نقره‌ای و خاکستری هم می‌تواند گزینهٔ مناسبی باشد. کاری که نباید انجام دهید این است که بدن خود را با رنگ‌های متضاد تقسیم‌بندی نکنید. مثلاً تی‌شرت سفید با شلوار مشکی نپوشید.

۲. یک عامل عمودی انتخاب کنید. یک کت یا جلیقهٔ دکمه باز می‌تواند نمونهٔ همین کار باشد که باعث می‌شود توجه مخاطب شما از بالا به پایین شما جلب کند تا از چپ به راست. یک شلوار اسلیم و تنگ یا یک تاپ تونیک و شالی بلند بر دور گردنتان هم می‌تواند همچنین شرایطی را برای شما مهیا کند.

۳. کفش پاشنه‌بلند بپوشید. از کارهایی که باعث می‌شود قد شما بلند شود این است که به‌صورت فیزیکی این کار را انجام دهید. بوت‌ّهای شما هم می‌تواند چنین کاری را انجام دهد. بوت‌ّهای بلند تا زانو با لگ یا شلوار جین جذب که رنگ‌های یکسانی داشته باشند، همان خط صاف را از شما می‌سازند.

۴. کفش‌های رنگ کرم یا رنگ بدن هم ازجمله ترفندهای ما برای ایجاد قدبلند است. بهتر است این کفش‌ها را بدون جوراب استفاده کنید. این کفش‌ها را با هر رنگ لباس مخصوصاً مشکلی و قرمز می‌توانید بپوشید.

۵. تاپ یقه ۷ بپوشید. تاپ‌های یقه ۷ گردن شما بلندتر نشان می‌دهد. حتی اگر هم لباس‌های یقه ۷ خود را بر روی لباس دیگری بپوشید (مثل ژاکت، بازهم تأثیر خود را خواهد داشت و همان خط صاف را ایجاد خواهد کرد.

مطلبی که ترجمه کردم در سایت بایکس منتشر شده.