گوگل محصول جدیدی را عرضه کرده است که به کمک آن می‌توانید ایمیل‌های خود بهتر مدیریت کنید. مطلب زیر در مورد تمام ویژگی‌های این محصول جدید یعنی اینباکس است.
مرتب کردن ایمیل‌ها یکی از کارهای بسیار وقت گیر است که گوگل به تازگی راه حلی برای آن در نظر گرفته است: سرویس جدید گوگل به نام Inbox که برای اندروید و کروم عرضه شده است. این سرویس این امکان را به شما می‌دهد که سریع‌تر به پیام‌های‌تان دسترسی داشته باشید؛ تقریبا ترکیبی از جی‌میل و Google Now که به نظر جالب می‌آید.

چگونه به اینباکس دسترسی پیدا کنیم

در حال حاضر دسترسی به این سرویس فقط از طریق دعوت‌ نامه است. گوگل این امکان را به کاربران فعلی خود نداده است تا دوستان خود را به این سرویس دعوت کنند. برای دسترسی به این سرویس شما می‌بایست درخواست خود را برای دعوت نامه به ایمیل inbox@google.com بفرستید.

این برنامه چه کاری انجام می‌دهد؟

شما می‌توانید با پیام‌های‌تان در Inbox همانند لیست وظایف رفتار کنید. یک سری از پیام‌ها را در بالای لیست خود pin کنید، برای بعضی‌ها هشدار بگذارید که بعدا به آن‌ها رسیدگی کنید و یا بعضی‌ها را از بین ببرید. در قسمت زیر در مورد این ویژگی‌ها توضیحات بیشتری می‌دهیم:

Pin
(آیکون پونز)

پین کردن، پیام‌های شما را در بالای اینباکس‌تان صرف نظر از اینکه در کدام دسته قرار می گیرد، نگه می‌دارد.

Snooze
(آیکون ساعت)

اگر شما هم از علاقه‌مندان بومرگ (Boomerang) در جی‌میل هستید پس حتما به این فیچر نیز علاقه مند خواهید شد. این فیچر در اینباکس می‌تواند در زمان مشخصی در حال یا آینده و یا حتی در مکان مشخصی به شما یادآوری کند که ایمیلی را ارسال کنید یا بخوانید یا کار خاصی بر روی ایمیلی انجام دهید. برای استفاده‌ی سریع از این فیچر پیام خود را به سمت چپ بکشید.

Sweep
(آیکون تیک)

علامت تیک یکی از راه‌های نشان دادن اتمام کاری است. با انجام این کار پیام شما آرشیو می‌شود و به مدت طولانی در اینباکس شما نمی‌ماند.

دیگر فیچرهای مفید و قابل توجه

Bundles

این فیچر همان تب‌های کنونی جی‌میل است که فقط دسته بندی‌ّهای جدیدی به آن اضافه شده است. شما می‌توانید دسته‌ بندی‌ّهای جدید به آن اضافه کنید و ایمیل‌های خود را در این دسته‌ها جا به جا کنید.

کمک‌ها


ایناکسی که جی‌میل معرفی کرده فیچر کمکی دیگری هم دارد که می‌توانید به وسیله‌ی آن اطلاعات لازم را به reminder و ایمیل ضمیمه کنید، مثل شماره تلفن و آدرس. برای مثال اگر می‌خواهید یک reminder درست کنید تا در رستوران میز رزرو کنید می‌توانید اسم رستوران، نوع سرویس و شماره تلفن و ساعت مورد نظرتان را به آن ضمیمه کنید.

Highlights


فیچر Highlights اطلاعات اصلی و مهم یک پیام را به لیست ایمیل اضافه می‌کند و لازم نیست برای ضمیمه‌ی خاصی به سراغ تک تک پیام‌ها بروید و آن‌ها را باز کنید. اگر ضمیمه ویدئو یا عکس بود سایز بند انگشتی آن را خواهید دید.

منوی نوشتن


دکمه‌ی جدیدی به صفحه‌ی ایمیل اضافه شده که در آن مستقیما می‌توانید ایمیلی را بنویسید. همچنین لیست آخرین مخاطبانی که به آن‌ها ایمیل داده‌اید نیز در اختیار شما قرار می‌‌گیرد. این هم از دیگر راه‌هایی است که گوگل برای نوشتن بهتر و راحتر ایمیل در اختیار کاربرانش قرار داده است.

Reminders


در بالای این برنامه دکمه‌ای را می‌بنید که بین ایمیل و ریماندر جا به جا می‌شود. از این جا می‌توانید به ریمایندرهایی که از طریق این برنامه یا Google Now ایجاد کرده‌اید، دسترسی پیدا کنید.
به گفته‌ی گوگل اینباکس قرار نیست جایگزین جی‌میل شود فقط یک راه پیشنهادی دیگر برای دسترسی به ایمیل‌های‌تان است. شما درباره‌ی این برنامه چه فکری می‌کنید؟ آیا به استفاده از جی‌میل ادامه خواهید داد یا اینباکس را جایگزین آن خواهید کرد؟
 
مطلبی که ترجمه کردم در سایت گردو منتشر شده.