بسیاری از آقایان وقتی به میهمانی خاص یا مراسم ویژه‌ای دعوت می‌شوند، احساس ناراحتی یا استرس پیدا می‌کنند. چراکه خودشان هم می‌دانند پیراهن مناسب مراسم پیش روی را ندارند. طبیعی است که دنیای مد برای این موضوع فکر کرده و این ناراحتی به دلیل کامل نبودن کمد لباس است که با دانستن پیراهن‌هایی که باید خریداری کنید از بین می‌رود.
هر شرایطی چه رسمی ‌ چه پیاده‌روی چه ورزش کردن یا هر شرایط مشابه دیگری نیازمند پیراهن ویژه خودش است. مطلب زیر را بخوانید تا با انواع مختلف پیراهن‌ها برای آقایان آشنا شوید.

پیراهن‌های مختلف برای آقایان

پیراهن‌های رسمی

از میان انواع مختلف پیراهن، این نوع از آن‌ها کمی گران هستند. آستین‌های بلند با یقهٔ دکمه‌دار که در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف موجود هستند، از ویژگی‌های ظاهری آن است. وزن سبک آن و خط‌های براق و ابریشمی، آن‌ها را در میان مردان محبوب کرده است. اگر این پیراهن‌ها را با کت مجلسی و یا کت اسپرت بپوشید، تیپ و استایلی فوق‌العاده پیدا خواهید کرد. بعلاوه مدل آن‌ها طوری است که به هر نوع هیکلی می‌آید، پس خیلی نگران شکم برآمده‌تان نباشید.

پیراهن‌های اسپرت

پیراهن‌های اسپرت نیز همانند پیراهن‌های رسمی و مجلسی شکلی آزاد بر روی بدن دارند. مدل‌های آستین‌بلند و آستین‌کوتاه دارد و می‌توان آن‌ها را هم با جین و هم با کت پوشید.

پیراهن‌های پولو

پیراهن‌های پلو آستین‌کوتاه هستند و نسبت به دیگر تی‌شرت‌ها رسمی‌تر محسوب می‌شوند و به پیراهن‌های گلف نیز مشهورند. یقه و سه یا چهار دکمهٔ روی پیراهن ازجمله ویژگی‌های آن است.

پیراهن‌های جرسی

پیراهن‌هایی بدون یقه و آستین‌بلند هستند. دکمه ندارند، رنگ‌های یکدست دارند و تقریباً جذب هستند. البته جدیداً این پیراهن‌ها با طرح و رنگ‌بندی‌های مختلف نیز به بازار عرضه‌شده است.

پیراهن‌های تاکسیدو

برای داشتن یک تیپ رسمی و شیک زیر کت‌های تاکسیدو، پیراهن‌های مخصوص آن را بپوشید. تاکسیدو را در مراسم‌های رسمی مثل عروسی و اوپرا می‌پوشند و خیلی مناسب مراسم‌های دیگر نیستند. یقه دار هستند و از بالا به پایین دکمه می‌خورند و معمولاً با پاپیون استفاده می‌شوند.
 
مطلبی که ترجمه کردم در سایت بایکس منتشر شده.