بلند کردن مو برای آقایان یک ریسک محسوب می‌شود. اصولاً تعداد کمی هستند که شرایط و توانایی بلند کردن موهای خود را داشته باشند. برای داشتن موهای بلند با مدلی مناسب، شاید کمی زمان و صبوری احتیاج باشد؛ اما در آخر می‌بینید که ارزشش را داشته است.
موهای بلند به شما چهرهٔ آرام می‌دهد. یکی از سؤالات متداول افراد این است که چه مدت طول می‌کشد تا موها به‌اندازهٔ مناسب بلند شوند. درواقع سؤال بسیار سختی است. سرعت رشد موها در افراد مختلف، متفاوت است؛ اما به گفتهٔ محققان به‌طورمعمول هرماه نیم سانت به قد موها اضافه می‌شود.
بهترین جا برای شروع این مسیر همین‌جاست؛ بلند کردن مو

فرآیند بلند کردن مو

یکی از اشتباهاتی که افراد در هنگام بلند کردن موهای خود مرتکب می‌شوند، رها کردن آن‌ها به حال خود است. این‌گونه موهایی شلخته و نابرابر خواهید داشت و چهره‌ای نه‌چندان جالب پیدا خواهید کرد. پیش آرایشگر خود بروید و موهای خود را مرتب کنید. آرایشگرتان می‌داند که قرار نیست موهایتان کوتاه شود بلکه فقط مرتب می‌شوند.
مورد دوم تقویت مو است. بهتر است در این مدت به موهای خود برسید و آن‌ها را تقویت کنید. مصرف ویتامین B7 و دیگر ویتامین‌های تقویت رشد مو به‌شدت توصیه می‌شود.
رشد موها از همه جهت صورت می‌گیرد؛ اما سعی کنید در ابتدا توجه مخاطب خود را به موهای بالای سرتان ببرید. موهای پشت و کنار سرتان را کوتاه کنید و اجازه دهید با موهای بالای سرتان پوشیده شوند.
چون فرآیند رشد مو هم ریسک محسوب می‌شود، بهتر است نزد دکتر پوست و مو هم بروید. از شانه‌های خوب استفاده کنید تا موهایتان کنده نشود.
استفاده از شامپو و نرم‌کننده خوب کافی نیست. باید موهای خود را ماساژ دهید. با آن به نرم و آرامی رفتار کنید. موی خوب و سالم نمایانگر بدن سالم شماست. پس تغذیهٔ مناسبی هم داشته باشید.
از محصولات ویژهٔ موهای آقایان استفاده کنید. ماسک‌ها و کرم‌ها می‌توانند دوست جدید موهای شما باشند.
یکی از راه‌های انتخاب بهترین محصول برای مو، پرسش از کسانی است که موهای خوب و سالمی دارند. از آن‌ها بپرسید که از چه موادی استفاده می‌کنند و نظر آن‌ها را جویا شوید.
آرایشگرتان هم در این راه نقش مهم و ویژه‌ای دارد. یک آرایشگر خوب پیدا کنید و نظر آن‌ها در مورد موهایتان جویا شوید.

مدل دادن موهای بلند

وقتی موهایتان به حد دلخواهتان بلند شد، به سراغ بهترین آرایشگر شهر بروید و در مورد مدل موی مناسب موهایتان صحبت کنید. یک آرایشگر خوب به مدل چهره‌تان توجه می‌کند و سپس مدل مناسب را به شما پیشنهاد می‌کند. نقش آرایشگر بسیار مهم است. او می‌تواند تیپ شما از به‌صورت متفاوتی تغییر دهد. پس دقت لازم را برای انتخاب آرایشگر خود به خرج دهید.
دقت کنید ازاینجا به بعد باید حواستان به موهایتان باشد. کرم‌ها، شامپوها، نرم‌کننده‌ها، ماسک موها و تمام موادی که برای شکل دادن و تقویت مو به کار می‌برند، مهم هستند. بهترین‌ها را از هرکدام انتخاب کنید. روغن‌های لازم را برای موهایتان استفاده کنید تا موهایی خوش‌حالت و خوش‌فرم داشته باشید.

مطلبی که ترجمه کردم در سایت بایکس منتشر شده.