تشخیص رنگ پوستتان در انتخاب لباس‌هایی که می‌خرید و می‌پوشید، تأثیر به سزایی دارد. پس درنتیجه تیپ و استایل‌تان می‌تواند کاملاً متفاوت شود.
برای اینکه بفهمید کدام رنگ‌ها به شما می‌آید باید اول رنگ پوستتان را مشخص کنید. در آن صورت رنگی که برای شما مناسب‌تر است را پیدا خواهید کرد.
به گروه‌های زیر توجه کنید:

پوست بور و رنگ‌پریده

موهای قرمز، بور یا قهوه‌ای روشن؟ پوست کک مکی؟ دوست دارید از آفتاب تابستان فرار کنید؟
اگر رنگ پوستتان بور است پس باید از رنگ‌هایی استفاده کنید که کاملاً در تضاد پوستتان باشد.

رنگ‌هایی که می‌توان استفاده کرد

رنگ‌های تیره‌تری مثل طوسی، قهوه‌ای، کبود، سبز تیره، آبی تیره همه در تضاد با پوست شما هستند و به کار شما می‌آیند.

رنگ‌هایی که نباید استفاده کرد.

باید از رنگ‌های روشن پرهیز کنید. این رنگ‌ها شما را بی‌روح جلوه می‌دهند. از رنگ‌های طبیعی بیشتر استفاده کنید؛ مثل خاکی، شنی، بژ.
بهتر است افرادی که بور هستند از رنگ قرمز استفاده نکنند. در کل استفاده از رنگ‌های تیره بیشتر توصیه می‌شود. درواقع قرار است رنگ‌های روشن را با تیره ادغام کنیم.

رنگ پوست زیتونی

اگر رنگ پوستتان جوری است که با آفتاب گرفتن برنزه می‌شود نه اینکه بسوزد، پس در ردهٔ رنگ‌های گرم قرار می‌گیرید که با طیف بیشتری از رنگ‌ها سازگاری دارد.

رنگ‌هایی که می‌توان استفاده کرد

افرادی که دارای این رنگ پوست هستند می‌توانند از بیشتر رنگ‌ها استفاده کنند؛ اما بهتر است از رنگ‌هایی که سایه‌های روشن‌تر یا تیره‌تر دارند استفاده شود. مثلاً از بنفش تیره یا بژ روشن استفاده کنید.

رنگ‌هایی که نباید استفاده کرد

ازآنجایی‌که پوست شما زمینهٔ زرد یا سبز دارد پس بهتر است لباس‌هایی که رنگشان به این دورنگ نزدیک است را نپوشید. درواقع قرار است نشان دهید که لباس‌به‌تن دارید و لباس شما نباید با رنگ پوستتان یکی شود.
اگر می‌خواهید از رنگ سفید در پوشش خود استفاده کنید بهتر است کمی برنز کرده باشید.

پوست تیره

همانند افرادی که پوست‌های زیتونی دارند، این افراد نیز تقریباً می‌توانند از هر رنگی استفاده کنند.

رنگ‌هایی که می‌توانند استفاده کنند

رنگ پوست این افراد با هر رنگ و سایه‌ای تناسب دارد و لازم نیست نگران رنگ‌پریده نشان داده شدن باشند (همانند پوست‌های بور). در کل رنگ‌هایی که به چشم می‌آیند و روشن‌تر هستند همانند سبز یشمی و یا آبی کبالتی با اندکی رنگ تیره می‌تواند استایلی فوق‌العاده به آن‌ها ببخشد.

رنگ‌هایی که نباید استفاده کنند

قهوه‌ای زیاد با این دسته از رنگ پوست سازگاری ندارد و همانند رنگ‌های روشن برای پوست‌های بور عمل می‌کند. قهوه‌ای کنتراست جالبی با پوست شما نخواهد داشت.
در کل رنگ مشکی از واجبات کمد آقایان است؛ اما این دسته از افراد بهتر است استفاده از آن را در حداقل قرار دهند.
در آخر باید توجه داشته باشید که انتخاب لباس و رنگ آن بیشتر امری سلیقه‌ای است. اگر رنگی را دوست دارید پس انتخابش کنید. به نظر دیگران در مورد رنگ لباستان توجه کنید. تعریف یا انتقاد آن‌ها می‌تواند در انتخاب شما برای لباسی که می‌پوشید، تأثیرگذار باشد.
 
مطلبی که ترجمه کردم در سایت بایکس منتشر شده.