تب سلفی گرفتن در ماه‌های گذشته به‌شدت افزایش پیداکرده و با ابزارهای مختلفی مثل مونوپادها که به بازار آمادند رنگ و بویی متفاوت به خود گرفت و این روزها به یک کار جدی تبدیل‌شده است. یک کار و فعالیت جدی که دیگر تفریح نیست و خروجی‌ها آن را هم در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند به‌مانند یک پروژه جدی عکاسی مشاهده کرد.

بسیاری از این عکس‌ها دیدنی و زیبا هستند و مخاطب از نگاه کردن به آن احساس خوبی پیدا می‌کند؛ اما همه عکس‌های سلفی زیبا نیستند و گاهی مسخره هم به نظر می‌آیند. ولی چرا یک سلفی با سلفی دیگر متفاوت است؟ آیا زیبایی چهره فردی که از خود سلفی می‌گیرد این تفاوت را ایجاد می‌کند یا موضوع دیگری است؟

یکی از مواردی که می‌تواند تفاوتی جدی و مهم بین سلفی‌ها ایجاد کند، «تکنیک سلفی گرفتن» است.

۱: رو به نور بایستید.

یکی از فاکتورهای مهم در ثبت یک عکس خوب، نورپردازی است. وقتی‌که در حال گرفتن یک سلفی هستید، طوری بایستید که صورتتان در مقابل نور باشد. این‌طوری صورتتان بدون سایه و با نور مناسب در عکس ثبت می‌شود. اگر نور طبیعی در دسترس نیست و نمی‌توانید از آن استفاده کنید، باید از منبع نور غیرطبیعی یعنی لامپ استفاده کنید. طبیعی است که در زمان سلفی گرفتن دسترسی به نورهای آتلیه‌ای یا تنظیمات فتوشاپ در دسترس نیست و سرعت این‌گونه عکاسی‌ها هم‌چنین اجازه‌ای نمی‌دهد؛ بنابراین باید برای داشتن یک نور خوب ابتکار به خرج دهید.

۲: کراپ مناسب

گاهی پیش می‌آید که شما پس‌زمینه‌ای که در پشت سرتان قرار دارد را دوست ندارید. محیط یا افرادی وجود دارد که وقتی در تصویر شما قرار می‌گیرند، لذت خوب بودن عکس را از شما می‌گیرند. در این حالت کراپ کردن یا بریدن عکس تنها گزینه‌ای است که پیش روی شماست. طوری قاب عکس را ببندید که با یک کراپ ساده بتوانید همه یا بخشی از پس‌زمینه موردنظرتان را حذف کنید.

۳: اردک نباشید!

حتی اگر یک سلبریتی خیلی معروف هستید بازهم باید از این کار دوری‌کنید. هیچ‌وقت لب‌هایی شبیه پوزه اردک در عکس زیبا نیست و شما را هم زیباتر نمی‌کند. همه عکس‌ها حتی یک عکس سلفی وقتی طبیعی باشد زیبا به نظر می‌رسد؛ بنابراین از انجام حرکات غیرطبیعی به‌خصوص در مورد شکلی که به لب‌ها می‌دهید خودداری کنید.

۴: موبایل را در فاصله مناسب قرار دهید.

برای گرفتن یک سلفی بهتر است که دست‌هایتان را تا آنجا که امکان دارد بکشید و کشیده نگه دارید. دوربین یا موبایل را در فاصله مناسب بگیرید و عکاسی کنید. با این کار می‌توانید یک عکس خوب و به‌یادماندنی داشته باشید. توجه کنید که اگر دوربین فاصله مناسبی از صورتتان نداشته باشد، گرفتن یک عکس خوب با توجه به اینکه اجزای صورتتان بیشتر از حد طبیعی بزرگ دیده می‌شود بسیار سخت خواهد شد.

۵: یک پس‌زمینه خوب انتخاب کنید.

قدرت وجود یک پس‌زمینه خوب را درک کنید و از آن بهره ببرید. حتماً سعی کنید منظره‌ای که در پشت سرتان قرار می‌گیرد خاص و ویژه باشد تا با حضور در سلفی شما تصویری متحیرکننده و دوست‌داشتنی به‌جا بگذارد.

۶: سیاه‌وسفید!

همیشه کلاسیک‌ترین حالت‌ها می‌تواند بیشترین ارزش را دارا باشند و به‌یادماندنی شوند. به همین دلیل بد نیست نگاهی به عکس‌های سیاه‌وسفیدی که دارید بیندازید. عکس‌های سیاه‌وسفید می‌توانند حسی خاصی و نوستالژیک به بیننده القا کنند. به همین دلیل طرفداران زیادی هم دارد. بد نیست گاهی سیاه‌وسفید شدن عکس‌هایتان را در نظر بگیرید و ببینید آیا عکسی رنگی در اینجا دوست‌داشتنی‌تر است یا عکسی سیاه‌وسفید.

مطلبی که ترجمه کردم در سایت بایکس منتشر شده.