چه چیز‌هایی را می‌بایست در مورد راه اندازی یک استارتاپ سخت افزاری بدانیم
راه اندازی یک استارتاپ سخت افزاری قضیه‌ی متفاوتی نسبت به دیگر استارتاپ‌ها دارد. شما قرار است یک محصول فیزیکی را در دست مصرف کننده بگذارید. پس مسیر دشوارتری را باید طی کنید.
شروع مسیر بسیار مهم  و تاثیرگذار است. چند موردی که در اینجا برای شروع این مسیر به آن اشاره می‌کنیم، می‌تواند راهنمای خوبی باشد.
مورد اول: جست و جو
در ابتدای هر کاری همیشه یک ایده است ایده‌ای که به دنبال آن سوالات بسیاری وجود دارد که می بایست به آن‌ها پاسخ داده شود.
شما برای جواب دادن و رسیدن به جزئیات زمان زیادی ندارید (بعدها برای این جزئیات زمان بسیار است)، همچنین زمان آن نیست که با پروتوتایپ‌ها بازی کنید.
بهتر است در دراز مدت مسیر خود را پیدا کنید و لیستی از چیزهایی که باید دنبال کنید، بدست آورید و ببینید چه چیز پیش می‌آید.
جست و جو
مشتری خود را تعریف کنید
شما چه مشکلی را حل می‌کنید؟ محصول شما در مورد نیاز چه کسانی است؟ آیا شما مایل به خرید این محصول هستید؟ قیمت این محصول چقدر خواهد بود؟ آیا این محصول انتظار مصرف کننده را برآورده خواهد کرد؟ بازار شما چقدر خواهد بود؟
مستنداتی بر اساس نیاز بازار بسازید
برند شما قرار است عرضه کننده‌ی چه چیزی باشد؟ این قضیه با نام شرکت و لوگو و … فرق دارد. امروزه هویت نام تجاری نقش مهمی را در دنیای تجارت ایفا می‌کند.
یک سری «نیازهای مصرف کننده» وجود دارد، و یک سری «خواسته‌های مصرف کننده». سوالی که قرار است محصول شما به آن پاسخ دهد ممکن است جهانی باشد، اما این به این معنا نیست که نتوانید محصول‌تان را جذاب کنید. اغواگری ایده‌تان را با Google Ad Words بسنجید تا مسیری فراهم شود که وب سایت آینده‌ی شما موفق شود.
بهتر است از همین حالا به فکر مشاوره برای مالکیت معنوی و علائم تجاری باشید.
هر زمان که ممکن بود از دیگران کمک بخواهید
مشاوران و راهنمایان مناسب برای کار خود پیدا کنید. با افرادی که به آن‌ها اعتماد دارید، ارتباط برقرار کنید و از آن‌ها کمک بخواهید. با افرادی که قبلا این مسیر را رفته‌اند و در این زمینه تجربه دارند، صحبت کنید.
به فرضیات خود اعتبار ببخشید. حداقل با ۲۰ غریبه در مورد محصول خود صحبت کنید. توجه آن‌ها را به خود جلب کنید، به سوالات‌شان به دقت گوش دهید و فرض را بر این بگذارید که جواب آن‌ها را نمی‌دانید.
تیمی درست را جمع آوری کنید
شما به یک تیم مجرب نیازمندید. اما در استارتاپ‌های کارآفریبنی باید افرادی فعالیت کنند که انعطاف پذیر و ریسک پذیر باشند و بتوانند در مواقعی که سختی کار به اوج خود می‌رسد به هم تیمی‌های خود انگیزه بدهند.
کلاس‌های مختلف را بگذرانید و چیزهای جدید یاد بگیرید

برآورد هزینه‌ها در اولویت‌تان باشد
هزینه‌های خود را تخمین بزنید. شاید در این نقطه از کارتان استفاده از افراد خبره و متخصص در زمینه‌ی امور مالی، کمی هزینه‌بر باشد. اما به هر حال برآورد دقیق از هزینه‌ها بسیار مهم است.
استراتژی‌ مالی خود را ترسیم کنید. استراتژی های مالی ممکن است شکل‌های مختلفی داشته باشند. هر چه هست باید خیلی سریع در مورد آن تصمیم گرفته شود و تکلیف آن مشخص شود.
هیچ وقت برای فکر کردن در مورد هزینه‌ها زود نیست.
یک تجربه بسازید نه یک محصول
شما قرار است یک محصول فیزیکی را تحویل بازار دهید. پس باید سعی کنید با محیط بیرون ارتباط برقرار کنید و تجربه‌ای که قرار است به مصرف کننده تحویل دهید را مشخص کنید تا بتوانید موفق شوید.
توسعه‌ی مفاهیم نرم افزاری، سخت افزاری و مردمی در کنار هم می‌تواند یک سناریوی مفید را برای شما رقم بزند. آن را همانند یک رندر ۳D بسازید. این‌ها همانند یک الهام بخش هستند که در طول مسیر مرتبا همراه شما خواهند بود.
طراحی چیز خوبی است، اما چیزی که در پس این طراحی اتفاق می‌افتد، مهم است. پس باید محصول خود و تجربه‌ی کار با آن را تعریف کنید.
استراتژی‌های نرم افزاری خود را نیز تعریف کنید. به کارهایی مثل رابط‌های کاربری که به اینترنت مربوط است، توجه کنید.
درست است که برای ساختن محصول‌تان به یک تیم حرفه‌ای و مجرب نیازمندید، اما این در صورتی است که هسته‌ی اصلی کارتان، تجربه‌ی دلخواه‌تان و برندتان را تعریف کرده باشید. پس این ها در اولویت هستند.
سخت افزار، مشکل سرگرم کننده
سخت افزار
جذابیت‌های مواد، رنگ‌ها، نورها، نرم افزارها و ابزارها همه با یک دیگر و در کنار هم شبیه جادویی عمل می‌کنند که نمی‌توان در برابر آن مقاومت کرد.
در آخر دنیا به خلاقیتی که شما باعث آن بودید، دسترسی پیدا خواهد کرد. پس سعی کنید در این مسیر مطمئن عمل کنید و قدم‌های درست را بردارید و با افراد درست  صحبت می کنید.
 
مطلبی که ترجمه کردم در سایت پارسیش منتشر شده.