افرادی که قد چندان بلندی ندارند با یک سری تغییرات ساده در استایلشان می‌توانند خود را قد بلندتر نشان دهند. این تغییرات چندان سخت و پیچیده نیست و در هنگام خرید لباس به راحتی می‌توانید آنها را به خاطر بسپارید. البته اعتماد به نفس و یک لبخند زیبا می‌تواند بسیار مؤثر باشد.
برای اینکه قد بلندتر دیده شوید، بهتر است نکته‌های زیر را در استایل خود رعایت کنید.

۱. دقیقاً اندازه بپوشید

پوشیدن کت و شلواری که دقیقاً اندازه تنتان است، می‌تواند تأثیر به‌سزایی در نشان دادن بلندی قدتان داشته باشد. لباس‌هایی که گشاد باشند شما را از لحاظ عرضی بزرگ نشان می‌دهند.

۲. اکسسوری‌های مناسب استفاده کنید

استفاده از یک اکسسوری مناسب می‌تواند توجه سایرین را به بالاتنه شما معطوف کند و این ذهنیت را ایجاد ‌کند که قد شما بلندتر است. این اکسسوری‌ها می‌تواند شامل کلاه، عینک آفتابی، سنجاق کراوات یا پوشت باشد. سعی کنید از رنگ‌ها و مدل‌های کلاسیک استفاده کنید.

۳. از کمربند، موی بلند و جلیقه دوری کنید

کمربند یک خط افقی ایجاد می‌کند که از لحاظ بصری بالاتنه را از پایین جدا می‌کند. جلیقه هم میان تنه را شلوغ می‌کند و توجه‌ها را به سمت خود جلب می‌کند. موی بلند نیز با پنهان کردن گردن، شما را کوتاه نشان می‌دهد.

۴. دکمه کت را بالای شکم ببندید

کت‌تان جوری باشد که دکمه میانی بالای شکم قرار بگیرد تا پاها بلندتر نمایش داده شوند. رعایت این نکته در قد بلندتر نشان دادن‌تان بسیار مؤثر است.

۵. کت کوتاه‌تر و شلوار بدون چین روی کفش باشد

معمولاً اندازه کت باید جوری باشد که روی زیپ شلوار را بپوشاند. اما برای بلند نشان دادن پاها، بهتر است کت کوتاه‌تری را انتخاب کنید. شلوارتان هم بهتر است بدون چین خوردگی روی کفش بیافتد. با این کار اندام شما همانند یک خط صاف می‌شود که شما را قد بلندتر نشان می‌دهد.

۶. تک رنگ بپوشید

تک رنگ پوشیدن در نشان دادن خط صافی از اندامتان تاثیر به‌سزایی دارد. سعی کنید از سر تا پا یک رنگ بپوشید.

۷. راه راه عمودی بپوشید

پوشیدن طرح‌های راه راه عموی از لحاظ بصری شما را کشیده‌تر نشان می‌دهد.
۸. جوراب را با شلوار ست کنید

همرنگ پوشیدن جوراب با شلوار این تصور ذهنی را ایجاد می‌کند که پاهای بلندتری دارید. پس از این به بعد در انتخاب جوراب بیشتر دقت کنید.
با توجه به مطالبی که گفتیم با یک سری انتخاب هوشمندانه می‌توانید قد خود را بلندتر نشان دهید.

این مطلب در وبسایت هاکوپیان منتشر شده.