معمولاً وقتی هوا رو به گرمی می‌رود، لباس‌های لینن یکی از اجزای اصلی کمد لباس افراد می‌شود. همان‌طور هم که در مطالب قبلی گفتیم، دلیل محبوبیت لینن برای روزهای گرم، داشتن الیاف طبیعی است که باعث می‌شود لباس نفس بکشد و پوست شما را خنک‌تر کند. در این مطلب قصد داریم روش‌های شستشوی لینن را برای شما شرح دهیم. اما توجه داشته باشید قبل از شستشوی هر نوع لباس با هر نوع الیافی، حتماً برچست و لیبل نگهداری آن را بخوانید و بر اساس آن به شستشوی لباس اقدام کنید. در کل نیازی نیست لباس‌های لینن خشکشویی شوند، شستشو با ماشین لباسشویی و یا با دست برای آنها کافی است.
 چگونه لباس‌های لینن را بشوییم

لینن از الیاف طبیعی به نام فلاکس درست شده است که آب زیادی را به خود جذب می‌کند. به همین دلیل است که هنگام شستشو بسیار سنگین می‌شود. سعی کنید هنگام شستشوی لباس‌های لینن در ماشین لباسشویی، فضای خالی بیشتری را به آنها دهید؛ اینگونه شستشوی شما هم نتیجه بهتری در بر خواهد داشت. بهتر است به موارد زیر هم توجه کنید:

۱. لباس‌های لینن را از دیگر لباس‌ها جدا کنید و باهم بشویید. لباس‌های بزرگ‌تر یا تیره‌تر را جدا کنید. بهتر است Delicate  را در سیستم شستشوی ماشین لباسشویی انتخاب کنید.
۲. مطمئن شوید دمای آب ولرم است. حتی آب سرد هم می‌تواند برای شستشوی این لباس‌ها مناسب باشد.
۳. وقتی کار شستشوی ماشین تمام شد، سریعاً لباس‌ها را خارج و آویزان کنید.
۴. لباس‌های لینن چندان به اتو کشی نیاز ندارند، مگر آنکه چروک آن‌ها زیاد باشد. اگر قصد اتو کردن آن‌ها را دارید، بهتر است زمانی که هنوز کمی مرطوب هستند، اینکار را بکنید.
۵. لباس‌های لینن خود را در کیف‌های پلاستیکی نگهداری نکنید. سعی کنید جاهای خشک و سرد را برای نگهداری آن‌ها انتخاب کنید.

پس همان طور که دیدید، لینن‌ها قابل شستشو در ماشین لباسشویی و خشک‌کن هستند و  اگر بلافاصله بعد از شستشو آن‌ها را آویزان کنید، نیازی هم به اتو کشی ندارند.