کوکو چنل زمانی گفت: “فشن کم کم محو می‌شود و فقط استایل است که می‌ماند.” شاید جمله‌ی این طراح معروف یکی از ماندگارترین جمله‌هایی باشد که به حقیقت پیوسته است. فشن همیشه در حال تغییر است. امروز می‌آید، فردا نیست. اما هنوز استایل‌هایی هستند که می‌توان برای سال‌ها از آن‌ها استفاده کرد و در عین حال خوش پوش ماند. اکثر این استایل‌ها از نوع کلاسیک هستند.
در اینجا می‌خواهیم به چند نمونه از استایل‌های کلاسیک مخصوص آقایان اشاره کنیم.
تاکسیدو۱ تاکسیدو
سال‌هاست در بزرگ‌ترین و مشهورترین مهمانی‌ها، از تاکسیدو استقبال زیادی می‌شود. تاکسیدوی کلاسیک مشکی با پاپیون می‌تواند برای سال‌ّها در مناسبت‌های زیادی همراه شما باشد.
 
پلیورهای کشمیر
۲ پلیورهای کشمیر
پلیورهای کشمیر مدل کلاسیکی از لباس‌های زمستانی هستند که هیچ وقت قدیمی نمی‌شوند، پس بهتر است جنس خوبی بخرید که تا مدت‌ها بتوانید از آن استفاده کنید. پلیورهای تک‌رنگ با رنگ‌های طبیعی و طراحی ساده و بدون دگمه، می‌تواند بهترین انتخاب‌ برای شما باشند.
 
ترنچ کت
۳ ترنچ کت
در جنگ جهانی اول سربازان انگلیسی و فرانسوی از ترنچ کت‌ها یا همان بارانی یقه انگلیسی به دلیل سبکی و راحتی، به جای کت‌های ارتشی خود استفاده می‌کردند. گفته می‌شود این بارانی را توماس بربری در دهه‌ی ۱۸۵۰ میلادی طراحی کرده است. به لطف برند بربری از آن زمان تا به الان این کت‌ها بخش جدانشدنی دنیای مد و فشن شده است.
رنگ‌های مشکی، ارتشی، شتری و خاکستری مایل به قهوه‌ای همیشه طرافداران زیادی دارد، اما می‌توانید مدل‌های طرح‌دار را هم در خرید خود در نظر بگیرید.
 
شلوار جین کلاسیک
۴ شلوار جین کلاسیک
شلوار جین کلاسیک هیچ وقت از دنیای مد خارج نمی‌شود، بنابراین می‌توانید با خیال راحت سال‌ها از این مدل لباس استفاده کنید. همچنین مدل‌های تیره با سنگ شور ملایم می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای کمد لباس‌تان باشد.
 
پیراهن‌های یقه کلاسیک
۵ پیراهن‌های یقه کلاسیک
بهتر است همیشه یک دست پیراهن سفید یقه کلاسیک در کمد خود داشته باشید چراکه این پیراهن‌ها هیچ گاه قدیمی نمی‌شوند. شما می‌توانید آن‌ها را با لباس‌های زیادی ست کنید و از استایل خود برای مدت‌ها لذت ببرید.
 
کت و شلوار سورمه‌ای
۶ کت و شلوار سورمه‌ای
اگر می‌خواهید کت و شلواری داشته باشید که تا سال‌ها از آن استفاده کنید، بهتر است سراغ کت و شلوار سورمه‌ای بروید. می‌توانید آن را با کفش و کمربند قهوه‌ای ست کنید.
 
کراوات کلاسیک
۷ کراوات کلاسیک
کراوات کلاسیک یا پهن از جمله اکسسوری‌هایی است که هیچ وقت قدیمی نمی‌شود.
 
کمربند چرم
۸ کمربند چرم
با توجه به رنگ کفش‌تان، کمربند چرم قهوه‌ای یا مشکی می‌تواند در کنار لباس‌هایتان وقار خاصی به شما بدهد.
 
کفش بروژ قهوه‌ای
۹ کفش بروژ قهوه‌ای
شاید کفش‌های بروژ یا هشت‌ترک در سبد خرید خیلی از ما جایی نداشته باشد. این کفش‌ها را اولین بار سالیان پیش ایرلندی‌ها می‌پوشیدند و سوراخ‌های روی کفش در واقع برای این بود که گل و لای از داخل کفش خارج شود.
امروزه این کفش‌ها می‌بایست از ملزومات کمد هر مرد خوش پوشی باشد. بروژ‌های قهوه‌ای را می‌توانید هم با کت و شلوار و هم با شلوار جین بپوشید.
 
کفش چرم
۱۰ کفش چرم
کفش‌های چرمی می‌تواند در تیپ و استایل رسمی‌ شما غوغا کند.
سعی کنید این لباس‌ها را تهیه کنید، چرا که از داشتن آن‌ها در کمد خود هیچ وقت پشیمان نخواهید شد.
این مطلب در سایت هاکوپیان منتشر شده.