چگونه می‌توان یک محتوای خوب و تاثیر گذار نوشت؟ چگونه می‌توان به وسیله‌ی این محتوا توجه مخاطب را جلب کرد و او را مجاب کرد تا دوباره به نوشته‌های شما سر بزند؟
نوشته‌ها تاثیر زیادی در تفکر مخاطب شما دارد. شما می‌توانید از طریق محتوایی که می‌نویسید آن‌ها را به سمت محصول‌تان جذب و یا از آن دور کنید. یک نوشته‌ی تاثیر گذار باید در راستای رسیدن به اهداف تجاری شما باشد. اما اصلا منظور از نوشته‌ی تاثیر گذار یا موثر چیست؟
در واقع یک نوشته‌ی موثر باید مخاطب را درگیر کند، او را سرگرم کند و مهم‌تر از همه شما را به اهداف تجاری که دارید، برساند. این محتوایی است که مردم دوست دارند بخوانند.
در اینجا به ۱۳ نکته برای نوشتن یک محتوای تاثیر گذار اشاره کرده‌ایم که به کار بردن آن‌ها می‌تواند در جذب مخاطب‌تان بسیار موثر باشد.
از آهنگ خود استفاده کنید
درست همان طور که وب سایت شما نیاز به رنگ‌ها و فونتها و طراحی با ثبات دارد، نوشتن شما نیز نیاز به سبک و آهنگ با ثباتی دارد. راحت‌ترین راه برای این گونه نوشتن استفاده از آهنگ و سبک خودتان است.
داستان‌ها بسیار جذاب‌تر از شکل‌ها و نکته‌ها هستند
جوری بنوسید که در محتوای شما احساس و خصوصیات انسانی مشهود باشد. طوری ننویسید که مخاطب فکر کند نویسنده یک ربات است.
برای مخاطب خود بنویسید نه برای خودتان
از بیانی استفاده کنید که آن‌ها متوجه منظورتان شوند و به چیزهایی اشاره کنید که برای‌شان مهم است (بیشتر برای آن‌ها مهم باشد نه برای شما). با آن‌ها درباره‌ی مشکلات‌شان صحبت کنید.
برای سوال‌ها و نگرانی‌های آن‌ها جوابی مناسب پیدا کنید.
بر روی تیترها تمرکز کنید
۸۰ درصد افراد تیترها را می‌خوانند و فقط ۲۰ درصد کل مطلب را می‌خوانند. بدانید که هرچقدر هم که نوشته‌ی شما خوب باشد بیشتر مردم فقط یک اسکن سریع از آن می‌کنند و آن چیزی را که به دنبالش هستند را پیدا می‌کنند.
این پیدا کردن را با تیترهای فوق العاده‌تان آسان کنید.
نکات مهم یا جمع بندی مطلب‌تان را به صورت خلاصه در آغاز نوشته بیاورید
در صورتی که افراد از خواندن مطلب شما دست بکشند، حداقل متوجه خواهند شد که شما چه چیزی را مطرح کرده‌اید.
بیش از حد باهوش و خلاق جلوه نکنید
سبک نوشتن بسیار خلاقانه و آنچنانی جایگاه مخصوص خود را دارد. اما این طرز نوشتن برای وب سایت شما مناسب نیست. نباید طور بنویسید که مخاطب شما در مورد منظورتان گیج شود و به سختی آن را متوجه شود.
از لحنی استفاده کنید که مخاطب‌تان نیز استفاده می‌کند
از طرز صحبت و لغاتی که استفاده می‌کنند، تقلید کنید. ببینید چه کسانی وب سایت شما را می‌خوانند و برای‌تان کامنت می‌گذارند، محصولات‌تان را می‌خرند و یا مشترک خبرنامه‌تان می‌شوند. به وب سایت‌شان، به پست‌های‌شان در شبکه‌های اجتماعی سر بزنید. حتی می‌توانید از کسانی که محصولات شما را خریداری کرده‌اند سوال بپرسید و از نظر آن‌ها جویا شوید.
خواندن هدف‌دار
بعد از اینکه هر صفحه از مطلب شما را خواندند، باید چه بکنند؟ در قدم بعدی باید فرمها، لینک‌ها، دکمه‌ها را مشخص کنید.
مثلا خواننده بعد از مطلب شما چه کاری می‌تواند انجام دهد؟ محصول‌تان را بخرد، در خبرنامه‌ی ایمیلی ثبت نام کند، مقاله‌ی مرتبط دیگری بخواند یا کامنت بگذارد. یکی را انتخاب کنید، همه چیز در یک جا قرار ندهید.
مثل فروشنده‌ها رفتار نکنید
صادقانه رفتار کنید. درباره‌ی محصول‌تان یا طرز کار آن توضیح دهید. در مورد مزایای محصول‌تان توضیح دهید نه اینکه تمام ویژگی‌های آن را بیان کنید.
حراف نباشید
سعی کنید تا آنجایی که می‌شود خلاصه بنویسید و از حجم مطلب‌تان کم کنید. به تعداد کلمات نگاه نکنید. فقط ببینید توانستید منظور‌تان را بیان کنید یا خیر.
از حرف‌های‌تان مطمئن باشید
آیا می‌توانید از حرف‌های‌تان دفاع کنید؟ از مورد کاوی‌ها، مثال‌های واقعی، داستان‌های موفقیت و یا حتی توییت‌هایی که محصول شما را تحسین می‌کند، استفاده کنید.
موضع انتخاب کنید
مخاطبان شما همه نیستند، و شما هم قرار نیست هر کسی را که مطلب شما را می‌خواند، راضی کنید. عقیده‌ی خود را داشته باشید و با کشیدن خط و مرزهای‌تان سعی به دنبال راضی کردن کلی مخاطب خود باشید.
۱۰۰ درصد از نظر فنی بدون اشکال باشید
مشکلات دستوری، اشکالات املایی و معنایی نداشته باشید. از کسی به عنوان ادیتور کمک بگیرید و از او بخواهید خط به خط مطلب‌تان را بخواند و اشکالات از قلم افتاده را برطرف کند.
مهم‌ترین نکته این است که با عشق و علاقه و هیجان بنویسید. هیجان خود را در مطلب‌تان نشان دهید. به خواننده‌های خود نشان دهید که چرا به آن‌ها اهمیت می‌دهید و چرا آن‌ها نیز به شما اهمیت می‌دهند.