این یادداشت برای کسانی نوشته شده است که به دنبال پرسونال برندینگ و معرفی شخصیت خود در فضای کسب و کار هستند.  در این مطلب سعی داریم تا ۵ راه آسان و بدون هزینه را برای کمک به ساختن بهتر برند شخصی‌تان در لینکداین معرفی کنیم. این یادداشت نوشته خانم الکساندرا رایانمی‌باشد.

۱) پروفایل لینکداین خود را بهینه کنید

پروفایل شما نشان دهنده‌ تجربیات شما بر روی لینکداین است. یک پروفایل کامل به دیگران نشان می‌دهد که چقدر در این شبکه اجتماعی فعال هستید. پس سعی کنید همیشه آن را به روز و کامل و بدون کمبود نگه دارید.

آیا می‌دانید با داشتن عکس پروفایل ۷ برابر بیشتر دیده می‌شوید؟
آیا می‌دانید دیگران ۱۲ بار بیشتر شما را در این شبکه اجتماعی پیدا می‌کنند اگر دو موقعیت شغلی اخیر خود را در پروفایل‌تان ذکر کنید؟

برای اینکه یک پروفایل حرفه‌ای داشته باشید اول از همه یک تصویر پروفایل حرفه‌ای انتخاب کنید و آپلود کنید. سعی کنید تصویری انتخاب کنید که علاوه بر ویژگی‌های شخصیتی‌تان، چهره‌ای دوستانه از شما نمایش دهد.
 
 

اول اینکه بهتر است تصویر پروفایل‌تان مربعی شکل و در اندازه ۴۰۰x۴۰۰ پیکسل و زیر ۱۰ مگ باشد.
دوم اینکه عنوان مناسبی بنویسید. عنوان در حساب لینکداین شامل موقعیت شغلی فعلی شماست که می‌تواند در برندسازی‌تان نقش مهمی را ایفا کند.

در نوشتن عنوان به تعریف شغل خود اکتفا نکنید. سعی کنید شخصیت خود را هم در آن بگنجانید. برای نمونه:
trusted Mac expert OR experienced admin assistant who never misses a deadline.
تصویری که در بالای اسم و عنوان‌تان وجود دارد زمینه شماست. این تصویر را هم باید مرتبط با شغل و حرفه‌ و شخصیتی که دارید، انتخاب کنید؛ همانند یک بیلبورد تبلیغاتی.

در قدم بعدی لینک لینکداین خود را بهینه کنید. با قرار دادن اسم خود به عنوان آدرس مستقیم حساب لینکداین می‌توانید رنکینگ گوگل خود را بهبود ببخشید.

برای اینکه در جستجوی گوگل رتبه بهتری داشته باشید، لینک لینکداین خود را در وبلاگ و شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید.
در قسمت Summary and Experience سعی کنید بیشتر از خودتان بنویسید تا حساب شما از حالت کپی پیست کردن رزومه‌تان خارج شود. کمی از زندگی شخصی و علاقه‌مندی‌های خود بعلاوه چشم انداز شغلی خود صحبت کنید.
 

۲) ارتباطات (کانکشن‌های) مناسب ایجاد کنید

زمانی که پروفایل خود را تا حدی بهینه کردید، تقریبا آماده‌اید که استراتژی پرسونال برندینگ را در لینکداین گسترش دهید. با این کار شبکه لینکداین خود را همیشه تازه و فعال نگه می‌دارید و کانکشن‌های جهانی می‌سازید. لینکداین در مورد کسانی که قبلا می‌شناسید و یا قبلا ملاقات کرده‌اید و یا قرار است ملاقات کنید، اطلاعات زیادی به شما می‌دهد.
با دوستان مورد اطمینان خود ارتباط برقرار کنید، با همکاران پیشین خود، همکلاسی‌ها و مشتریان و حرفه‌ای‌های شغل خود کانکشن ایجاد کنید.

دقت داشته باشید که اگر می‌خواهید با کسی که نمی‌شاسید کانکشن برقرار کنید، حتما در یک پیام توضیح دهید که چرا مایل به برقراری کانکشن هستید.

مثلا: من شما را در کنفرانس ایکس دیدم و از صحبت‌‌های‌تان لذت بردم.

۳) محتوا منتشر کنید

امروزه در دنیایی هستیم که محتوا، محور است و کاربران در شبکه‌های مختلف اینترنتی به دنبال اخبار و مطالب متفاوت هستند.

بر اساس مطالعات انجام شده مردم حدود ۱۸ ساعت در روز را صرف مصرف محتوا می‌‌کنند.

لینکداین یک شبکه به اشتراک گذاری هم هست و بیش از ۱ میلیون نفر حدود ۳ میلیون پست در لینکداین منتشر می‌کنند.
 

وقتی شما مطلبی را در لینکداین منتشر می‌کنید، به دیگر کاربران نشان می‌دهید به آن زمینه اهمیت می‌دهید. به محض انتشار مطلب در لینکداین می‌توانید بالا رفتن تعداد بینندگان حساب خود را ببینید.
 

۴) فیدهای خود را با فالو کردن افراد مناسب بهینه کنید

شما باید بر روی خودتان و زندگی کاری و تحصیلی‌تان سرمایه گذاری کنید. افرادی را فالو کنید که چیزی را به معلومات‌تان اضافه کنند و باعث پیشرفت شما شوند.
در سه مرحله به شما نشان می‌دهیم که چگونه منابع با ارزشی برای بیشتر کردن معلومات‌‌تان پیدا کنید.
از طریق اپلیکیشن گوشی لینکد.این اول بر روی منوی کنترل در گوشه سمت راست بالای فید خود  ضربه بزنید.

بر روی قسمت Improve Your Experience ضربه بزنید.

حالا با توجه به افرادی که شبیه به شما هستند و به شما پیشنهاد شده‌اند، می‌توانید افراد مناسب را فالو کنید.

پس از انجام این کارها و فالو کردن کسانی که در واقع “به دردتان می‌خورند”، باید افرادی که به حوزه کاری شما مربوط نیستند و مطالب و آپدیت‌‌های‌شان به کار و تخصص شما ربطی ندارد را آنفالو کنید. اینگونه فید بهتر و بهینه‌تری خواهید داشت و تمرکزتان بر روی حوزه کاری‌تان بیشتر خواهد شد.

۵) حساب SlideShare لینکداین درست کنید

اسلایدشر یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های به اشتراک گذاری محتواست. به طور متوسط روزانه ۴ میلیون نفر از اسلایدشر لینکداین بازدید می‌کنند.
سعی کنید اسلایدشرهای لینکداین‌تان دیدگاه خاصی را از صنعت و حرفه‌تان به نمایش بگذارد.  همچنین می‌تواند کنفرانس‌ها و ویدئوهای محصولات خود و وبینارهایی که در آن شرکت داشته‌اید و همه محتوایی که شما تولید کرده‌اید را به اشتراک بگذارید.

نتیجه

وقتی به لینکداین ملحق می‌شوید، در واقع به شبکه‌ای پر از ایده و فکر جدید با افرادی حرفه‌ای ملحق شده‌اید.
وقتی شروع به برندسازی در لینکداین می‌کنید، موقعیت‌های بسیار خوبی سراغ‌تان می‌آید که شاید باعث تعجب شما هم شود. در ضمن در لینکداین در جریان اخبار حرفه‌تان هستید و اینگه همیشه به روز و مطلع خواهید بود.
سعی کنید این نکاتی را که به شما در این مطلب و مطلب ‌های قبلی گفته‌ایم، اجرا کنید تا پروفایل لینکداین خوب و حرفه‌ای داشته باشید. با برندسازی خود و کار خود را مطرح کنید تا بتوانید شانس‌ها و موقعیت‌های بهتری در زمینه کاری خود پیدا کنید.
 
این مطلبی که ترجمه کرده‌ام در سایت تروبا منتشر شده است.