یک سری از قدم‌های داشتن ظاهری بهتر برای کسانی که بالای ۴۰ سال سن دارند، سخت و زمان‌بر است؛ مثلاً کم کردن وزن.
اهداف بلند مدت بسیار خوب هستند، ولی ترفندها و نکته‌های زیادی هستند که می‌توانید به انجام آن‌ها سریع‌تر به ظاهری بهتر برسید. نکته‌های ساده‌ای وجود دارند که شاید انجام آن‌ها چند ثانیه هم طول نکشد، ولی در ظاهر شما تأثیر به سزایی دارد.
به بعضی از این نکته‌ها توجه کنید:

  • از پارچه‌های نرم برای بالا تنه استفاده کنید.

تی‌شرتی با پاپیون شل بپوشید. از پارچه‌هایی چون ساتن و کشمیر برای تغییر چهرهٔ خود استفاده کنید. حتی طرح‌های زنانه مثل گلی گلی هم می‌تواند چهرهٔ بالغ شما را کمی ملایم کند.

  • هر جور که دوست دارید، بپوشید.

بعضی وقت‌ها افراد از قسمتی از بدن خود بیشتر راضی هستند؛ مثل موها، دست‌ها یا پاها. با این قسمت‌ها بیشتر بازی کنید و نگران این نباشید که آیا به شما می‌آید یا نه. یک روز را هم بر طبق میل خود باشید و از چیزی که هستید که لذت ببرید.

  • به تمام مژه‌های خود ریمل بزنید.

به گوشه‌های بیرونی بیشتر توجه کنید. چشم‌های شما را بازتر نشان می‌دهد و چهرهٔ شما را ملایم‌تر می‌کند. خط چشم را هم فراموش نکنید.

  • لباس‌های عادی‌تان را هم اتو بکشید.

شاید بیشتر حواسمان به لباس‌های رسمی‌ترمان است و بیشتر به آن‌ها اهمیت می‌‌دهیم؛ اما شاید اتو کشیدن شلوار جین معمولی‌مان در ظاهرمان تأثیر زیادی داشته باشد تا اینکه بخواهیم مستقیم از لباس‌شویی آن را درآوریم و بپوشیم. پس سعی کنید به لباس‌های دم دستی خود بیشتر اهمیت دهید و ظاهری تمیز و مرتب داشته باشید.

  • یک چیز متفاوت بپوشید.

رنگ و مدلی را بپوشید که لبخند را بر لبان شما بیاورد. بوت و کالجی متفاوت بپوشید. کیفی که دوست دارید را بیاندازید و به هیچ چیز فکر نکنید.

  • از زیرپوش استفاده کنید.

شاید بسیاری از شما فقط برای مهمانی رفتن از زیرپوش‌ها مثل تاپ‌ها، استفاده می‌کنید؛ اما برای موقعیت‌های عادی نیز پوشیدن آن‌ها را امتحان کنید و ببینید چه تاثیری بر تیپ شما دارد.

  • از پنیکیک همانند حرفه‌ای‌ها استفاده کنید.

همیشه اول برس خود را تمیز کنید. با انتهای برس به صورت خود و هر قسمتی که می‌خواهید ضربه بزنید. پس برس را نکشید و فقط ضربه بزنید.

  • گشاد نپوشید.

شاید یکی از اشتباهاتی که خانم‌های بالای ۴۰ سال مرتکب می‌شوند این است که شلوارهای بگی می‌پوشند. سعی کنید لگ یا شلوارهای اسلیم بپوشید. ظاهر خود را خوشحال نشان دهید. می‌توانید آن‌ّها را با یک تاپ آزاد بپوشید.
 
این مطلبی که ترجمه کرده‌ام در سایت بایکس منتشر شده است.