تیپ ساده

تفاوت بین گشاد و بگی را بدانید. گشادهایی که مناسب اندام شما باشند، راحت‌تر هستند و بگ‌ها بیشتر ظاهری شلخته دارند. سعی کنید شلوار جین گشاد بپوشید. مقدار این گشادی باید متناسب باشد، درواقع شلوار جینی متناسب اندامتان که در آن راحت هستید.
این نکته را هم در نظر بگیرید: درست است که اسنیکرها راحت هستند اما اگر عمر خود را کرده‌اند و از ظاهر افتاده‌اند، آن‌ها را کنار بگذارید.

تیپ مد روز

زیورآلات را فراموش نکنید. دستمال‌ها، کلاه‌ها، ساعت‌ها، کمربندها و … در استایل شما تأثیر به سزایی دارند. سعی کنید از یک لباس دیگر بر روی لباس خود استفاده کنید مثل جلیقه یا ژاکت.
سعی کنید بفهمید چه مدل شلوار جینی به شما می‌آید و درواقع در مورد جین‌ها تخصص کسب کنید. در مورد شلوارها بدانید که اندام شما مهم‌تر از مد بودن آن است. سعی کنید چند مدل مختلف از جین در کمدتان نگه‌دارید. بعض از جین‌ها به مدل خاصی از لباس می‌آیند.
اگر فکر می‌کنید اسنیکرها بیش‌ازحد اسپورت و کالج‌ها خیلی رسمی هستند، بوت‌ها را امتحان کنید. آن‌ها هم بسیار کارآمد و شیک هستند.

تیپ حرفه‌ای و مربوط به کسب‌وکار

در این صورت سعی کنید تیپی را انتخاب کنید که خیلی رسمی نباشد ولی بااین‌حال حرفه‌ای و شیک باشد. اگر با محیط کار جدید خود خیلی آشنا نیستید اسنیکرها و کتان‌ها را کنار بگذارید.
این نکته را در نظر داشته باشید که قرار نیست با هر لباس یقه داری کروات بزنید.
برای این تیپ هیچ‌گاه از اسنیکر استفاده کنید، کفش و صندل ضروری است. بعلاوه جوراب سفید نپوشید.

تیپ شیک

داشتن یک تیپ شیک و خودمانی می‌تواند گزینهٔ مناسبی برای بسیاری از مجالس باشد؛ ترکیبی از کت یا کاپشن و شلوار کتان. لازم نیست حتماً کروات بزنید ولی اگر این کار را می‌کنید مطمئن شوید رنگ آن با لباستان هماهنگ باشد.
برای ملاقات و قرارهای ناهار بهتر است کمی رسمی‌تر باشید.
لازم نیست کفش‌هایتان رسمی باشد. اگر می‌خواهید از اسنیکر استفاده کنید حتماً تمیز و مرتب باشند و خیلی هم ورزشی به نظر نرسند.

تیپ رسمی

کت‌وشلوارهای مردانه تنوع بیشتری نسبت به دیگر لباس‌های آقایان دارد. البته بیشتر این تفاوت‌ها در جزئیات آن‌هاست.
کت‌وشلوار و تاکسیدوی مشکی رایج‌تر هستند ولی همهٔ آن‌ها یکسان نیستند. حتماً کت‌وشلوارتان را پیش یک خیاط ببرید تا دقیقاً اندازهٔ اندامتان کند. رنگ‌های تیره‌تر از واجبات نیست ولی پذیرفته تر هستند. اگر می‌خواهید از چندرنگ استفاده کنید از مشکلی و سفید بهره ببرید. هیچ‌گاه از جوراب سفید استفاده نکنید.
 
مطلبی که ترجمه کردم در سایت بایکس منتشر شده.