بوی خوب نکته‌ای مهم و کلیدی در تیپ شماست. شاید بوی خوبی که از شما و لباستان به مشام اطرافیانتان برسد به تصویری که از شما در ذهن مخاطبتان باقی می‌گذارد کمک کند. مثل بوی خوبی که روزها از آشپزخانه به مشام می‌رسد و به یاد می‌ماند و حس خوبی ایجاد می‌کند، بوی خوب لباس هم چیزی است که می‌تواند مخاطب را به وجد بیاورد. درواقع بوی خوب یک‌زبان ارتباطی است که می‌تواند تأثیر زیادی بر مخاطب بگذارد و نباید آن را بی‌اهمیت دانست و دست‌کم گرفت.
اما برای اینکه بوی خوب داشته باشیم آیا لازم است که همیشه از اودکلن یا اسپری استفاده کنیم؟ پاسخی که به این سؤال می‌توان داد به‌راحتی با باز کردن کمد لباس‌های مادربزرگ و پدربزرگ‌ها قابل‌مشاهده است. بوی خوبی که از باز کردن کمد لباس به مشام می‌رسد، همیشه حاصل اودکلن و اسپری نیست. پس چطور می‌توان به چنین چیزی رسید؟

یک قالب صابون نو

بوی صابون همیشه یادآور تمیزی و پاکیزگی است. پس خوب است که لباس‌هایتان چنین بویی بدهد. پس برای اینکه لباس‌هایتان به بوی خوب و مطبوع صابون آغشته شود کافی است یک قالب صابون را بدون اینکه از بسته‌بندی خود خارج کنید –کمی خراش به بسته‌بندی پلاستیکی آن بدهید تا بوی آن خارج شود. در کمد لباستان قرار دهید. پس از مدتی خواهید دید که بوی خوب صابون به لباس‌هایتان رسیده و همه آن‌ها بوی خوب صابون می‌دهند.

اسانس‌های خوش‌بو

یکی از چیزهایی که می‌تواند لباس‌ها را خوشبو کند، استفاده از اسانس‌هایی است که به‌راحتی می‌توانید در گوشه و کنار خیابان آن‌ها را پیدا کنید. کافی است بوی موردنظرتان را پیداکرده، ۱۰ تا ۱۵ قطره از اسانس آن را در شیشه ریخته و آن را در گوشه‌ای از کمد بگذارید. اسانس هم مانند صابون می‌تواند در مدت‌زمانی که آن را نگهداری می‌کنید بوی خوبی به لباس‌هایتان بدهد.

گیاهان طبیعی و خوشبو

ساده‌تر از همه این‌ها استفاده از گیاهان خوش‌بویی است که می‌توانید آن‌ها را خشک کرده و درون یک شیشه بریزید و در گوشه‌ای از کمد خود نگهدارید. این شیوه از خوش‌بو کردن بسیار ساده‌تر و به نسبت روش‌های قبلی کم‌هزینه‌تر هم هستند. فقط کافی است گیاه خوشبوی موردعلاقه‌تان را پیدا کنید.
شما برای خوشبو کردن لباس‌های خود در کمد از چه روشی استفاده می‌کنید؟
 
مطلبی که ترجمه کردم در سایت بایکس منتشر شده.