چه روزهای گرم و شب‌های بلند در پیش داشته باشید، چه روزهای سرد و کوتاه، همیشه عروسی در راه است و امکان دارد به یکی از این مجالس دعوت شوید.
وقتی زمان انتخاب لباسی مناسب برای عروسی آشنایان و اطرافیان می‌شود، خانم‌ها اکثراً لباس مناسبی را انتخاب می‌کنند. تنها کاری که باید بکنند این است که یک لباس خوب انتخاب کنند؛ لباسی با رنگ و سایزی مناسب و مدلی جدید را انتخاب کنند.
اما این قضیه برای آقایان کاملاً متفاوت است. چندین دهه است که انتخاب اول این جور مراسم‌ها کت و شلوار مشکی با کروات تیره و پیراهن سفید است. البته این استایل تقریباً برای فصل زمستان قابل پیش‌بینی است، ولی در فصل تابستان می‌توان مدل‌های متنوع‌تری را نیز انتخاب کرد.
حالا می‌خواهیم به چند مورد برای داشتن استایلی متنوع‌تر و بهتر اشاره کنیم که با داشتن یک خرید هوشمندانه می‌توانید آن را به دست آورید.

عروسی‌های داخل سالن

شاید انتخاب لباس برای عروسی‌های داخل سالن راحتر باشد. شما فقط باید استایلی رسمی‌تان را کمی تغییر دهید. با یک کت و شلوار آبی کلاسیک با پارچه‌ای که خیلی سنگین نباشد، شروع کنید. این نوع پارچه با جنس و الیافی که دارند، خاصیت تطبیق پذیری بیشتری را ایجاد می‌کنند که رنگ‌های روشن‌تر آن این خاصیت را ندارند. کت و شلوارهای راه راه را برای محل کار خود نگه دارید.
کت و شلوارهایی که می‌خرید را حتماً نزد خیاط ببرید تا دقیقاً سایز اندامتان کند.

 پیراهن

سعی کنید پیراهن‌های آستین بلند را انتخاب کنید. مدل‌های نخی آکسفورد بهترین گزینه هستند. رنگ سفید را همیشه می‌توان استفاده کرد و با هر رنگ کروات هم ست می‌شود؛ اما برای رنگ‌های دیگر می‌توانید از آبی آسمانی و سبز استفاده کنید.
همچنین یقه‌های گرد می‌تواند جایگزین مناسبی برای یقه‌های نوک تیز باشد.

کفش

در مورد کفش هم پیشنهاد ما کفش‌های کلاسیک چرم است که اکثر افراد یک جفت از آن‌ها را در کمد خود دارند. اگر به دنبال چیز جدیدی هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به O’Keeffe، Church’s، Paul Smith و Mr Hare بیاندازید.

نکته‌های تکمیلی

زمانی که می‌خواهید به سراغ کروات بروید، هر رنگ و طرحی که می‌خواهید را انتخاب کنید. اینجاست که می‌توانید ظاهر و استایل‌تان از بقیه متمایز کنید.
بعد از کروات نوبت به دستمال‌های جیبی می‌رسد که می‌توانید از طرح‌ها و رنگ‌های مختلف استفاده کنید.

مدل‌های پیشنهادی ما

men style

عروسی‌های داخل باغ

کت‌های اسپرت بهترین گزینه برای داشتن استایلی شیک و خودمانی است. رنگ آبی و کبود و کرم هم می‌تواند گزینهٔ بسیار خوبی باشد. حتی برای آب و هوای نامناسب هم می‌توانید از رنگ‌های خاکی استفاده کنید.

شلوار

اگر می‌خواهید بالا تنهٔ خود بیشتر نشان دهید، از شلوارهای رنگ خنثی استفاده کنید. شلوارهای پارچه‌ای خوش دوخت و شلوارهای کتان با رنگ‌های بژ و آبی می‌تواند استایل شما را تکمیل کند. برندهای مطرح در این زمینه Massimo Dutti، Suitsupply، Reiss، Jaeger و Jigsaw هستند.

نکته‌های تکمیلی

در موقعیت‌های خاص زیورآلات می‌تواند در استایل نقش مهمی ایفا کند. در انتخاب کمربند سلقیه به خرج بدهید یک کمربند شیک و چرمی را انتخاب کنید. از پاپیون هم می‌توانید به جای کروات استفاده کنید.

کفش

چون این جور عروسی‌ها قرار است در فضای باز و باغ برگزار شود، بهتر است از کفش‌های ضد آب استفاده کنید. در زمانی که هوا زیاد مناسب نیست می‌توانید از کفش‌های چرم کلاسیک استفاده کنید و در صورتی که هوا آفتابی بود از کالج‌ها استفاده کنید. حتی نیم‌بوت‌ها هم می‌توانند گزینهٔ خیلی خوبی باشند.

مدل‌های پیشنهادی ما

men style2
سخن آخر
زمانی که می‌خواهید برای عروسی حاضر شوید، بهتر است همیشه مکان عروسی را در نظر بگیرید تا بر اساس آب و هوا بتوانید لباسی مناسب را بپوشید. باید مناسب لباس بپوشید و خیلی به جلب توجه دیگران فکر نکنید. سعی کنید رفتار و منش مناسبی هم داشته باشید تا همانند یک جنتلمن واقعی به نظر بیایید.
این مطلبی که ترجمه کرده‌ام در سایت بایکس منتشر شده است.