عطرهایی که استفاده می‌کنیم به نوعی گویای شخصیت ما هستند. بسیاری از ما بر اساس رایحه‌ٔ عطر خود شناخته می‌شویم و آنها جزء جدا ناشدنی زندگی ما شده‌اند. استفاده از عطرها به آن سادگی که به نظر می‌آید، نیست. رفتار عطرها با توجه به موقعیتشان متفاوت است؛ چیزی که شما صبح بر روی لباس و بدن خود اسپری می‌کنید، ممکن است بوی متفاوتی در بعد از ظهر داشته باشد. عوامل مختلفی در ماندگاری عطرها تأثیر گذار است، حتی محل نگهداری شیشه‌ عطرتان نیز می‌تواند در ماندگاری آن موثر باشد.

در این مطلب قصد داریم چند باور نادرست را در مورد عطرها مرور کنیم.

عطر هاکو

باور نادرست اول: تستر بیانگر همه چیز است.

بسیاری از ما هنگام خرید عطر، تستر آنها را بو می‌کنیم و سپس رایحه‌ٔ دلخواه خود را انتخاب می‌کنیم. اما همیشه به همین سادگی نیست. محیطی که در آن از عطر استفاده می‌کنید، رطوبت و دمای هوا بر روی رایحه‌ٔ عطر مؤثر است. مثلاً عطری که در فروشگاه تست کرده‌اید ممکن است در خانه بوی متفاوتی داشته باشد. یکی دیگر از مشکلات تست کردن رایحه‌ها این است که بعد از استشمام چندین رایحه، مشام شما ممکن است قدرت تشخیص خود را از دست بدهد. برای اینکه بتوانید راحت‌تر رایحه‌‌ٔ مورد علاقه خود را انتخاب کنید، بعد از هر بار تست، مقداری قهوه را بو کنید تا سیستم بویایی شما به حالت عادی برگردد.

عطر مردانه هاکو

باور نادرست دوم: عطر را بعد از اسپری روی مچ، بمالید.

بسیاری از ما پس از اسپری عطر بر روی مچ دست‌های‌مان، آنها را به هم می‌مالیم. مشخص شده است که انجام این کار چندان مفید نیست، چراکه گرمای تولید شده از این مالش باعث کاهش ماندگاری عطر می‌شود. بهترین مکان برای اسپری عطر قسمت‌های نبض‌دار بدن مثل گلو و پشت گوش‌ها هستند. هیچ وقت شیشه عطر را تکان ندهید. این کار باعث ایجاد هوا در شیشه عطر می‌شود که ماندگاری رایحه آن را کاهش می‌دهد.

عطر زنانه هاکو

باور نادرست سوم: عطر تا ابد باقی می‌ماند.

همانند مواد آرایشی، عطرها هم تاریخ انقضا دارند و احتمالاً عمر آن‌ها کوتاه‌‌تر از آن چیزی است که تصور می‌کنید. اگر شیشه‌های عطر قدیمی دارید، شاید بهتر باشد که کم‌کم آن‌ها را خالی کنید. دشمن عطرها سه چیز است: نور، گرما و رطوبت. هیچ وقت شیشه‌های عطر خود را در حمام نگهداری نکنید. سعی کنید عطرهای خود (مخصوصاُ عطرهای شیشه‌ای) را در محیط‌های تاریک نگهداری کنید.

تجربه‌ٔ شما از نگهداری عطرها چیست؟ به نظر شما چه عواملی ماندگاری عطر را بیشتر می‌کند؟

این مطلب در وبسایت هاکوپیان منتشر شده.